Avto > Testi
2832 ogledov

Audi A6 e-tron in Q6 e-tron tehnično letvico in doseg dvigujeta zelo visoko

predstavitev Audi A6 e-tron, Q6 e-tron
1/20
Saša Despot
Ne enega, kar dva nova audija v znamenju šestice sta zdaj v Sloveniji, oba električna. Audi A6 e-tron kot limuzina in avant, audi Q6 kot SUV in SUV kupe. Z veliko zmogljive tehnologije in novim premijskim pristopom k udobju.

Audi, premijska znamka z največjim tržnim deležem v Sloveniji, je tudi pri nas začel prodajati oba nova modela s številko 6 v imenu.

Obstoječi generaciji klasičnega A6 na bencin in dizel, ki se počasi bliža upokojitvi, sta se pridružila povsem električna A6 e-tron in Q6 e-tron.

S tem se je družina električnih audijev na mah povečala kar za 100 odstotkov. V ponudbi ostajata modela Q4 e-tron in e-tron GT.

Pri znamki menijo, da je čas za prihod na trg pravšnji, saj se po dogajanju v zadnjih letih znova krepi povpraševanje po premijskih električnih avtomobilih.

Na to kažejo tudi zelo ugodni uvodni prodajni podatki z začetka letošnjega leta.

A6 e-tron je na voljo kot petvratna limuzina sportback in karavanski avant, Q6 e-tron pa kot klasični SUV in kupejevski sportback. Izdelujejo jih v matični tovarni v Ingolstadtu.

Audi podatki platforma PPE | Avtor: Porsche Slovenija Porsche Slovenija

Oba novinca sta izdelana na povsem novi platformi PPE, ki so jo razvili skupaj s Porschejem. Slednji je nanjo že postavil novega macana. Zelo prilagodljiva in zmogljiva platforma z 800 V arhitekturo napetosti je tista, ki dovoljuje velik preskok naprej v učinkovitosti in zmogljivosti v primerjavi z dosedanjimi modeli.

Vsaj na papirju zdaj z enim polnjenjem govorimo o 700 in čez prevoženih kilometrih. Tudi pri avtocestni vožnji torej zlahka nekje do 500 kilometrov. Brez težav torej govorimo o naslednji generaciji oziroma pravih potovalnih Audijevih modelov.

Dve bateriji, tudi quattro in S

Oba uporabljata skoraj identično tehnologijo baterije in pogona. Bateriji sta na voljo v dveh velikostih, s 83 kWh (neto 75,8 kWh) in 100 kWh (94,9 kWh), a pri uvozniku pravijo, da bo velika večina kupcev po pričakovanjih posegla po zmogljivejši.

Obe sta v primerjavi s prejšnjo generacijo baterij precej lažji in kompaktnejših mer, a zmogljivejši. Tako A6 e-tron kot Q6 e-tron prihajata v verziji z zadnjim ali pa quattro pogonom, oba imata tudi najmočnejšo izpeljanko S.

Tehnologija omogoča visoko krivuljo polnilne moči celo do 270 kW, kjer to omogočajo ustrezne polnilnice.  To pomeni več sto dodanih kilometrov v bateriji v zgolj 10 minutah, kar omogoča kratke in redke postanke tudi na zelo dolgih razdaljah.

Od 10 do 80 odstotkov s sicer tako ena kot druga baterija napolnita v malenkost čez 20 minut, trdijo pri Audiju. Če je polnilnica manj zmogljiva, potem skuša avto maksimalno izkoristiti njeno moč tako, da virtualno razdeli baterijo na dva dela in hkrati polni oba. 

Z uporabo načrtovalnika poti se avtomatsko vklopi tudi toplotni management baterije. S posodobitvijo naj bi bilo mogoče to funkcijo vklapljati tudi ročno.

Audi podatki platforma PPE | Avtor: Porsche Slovenija Porsche Slovenija

Zelo dobra in zgledna je tudi odločitev, da imajo avti dvojni Typ2 polnilec, na vsaki strani zadnjega dela po enega. CCS polnilec za polnjenje z enosmernim tokom pa ostaja eden.  

Standardno sta avta opremljena s stalno gnanim sinhronim motorjem na zadnji premi. V različici quattro in SQ6 ter S6 pa je v dopolnitev na prednji premi dodan še asinhroni motor. 

Modela si delita tudi vse najsodobnejše asistenčne pomočnike, pri katerih gre posebej omeniti z obogateno resničnostjo nadgrajeni projicirni zaslon pred voznikom.

Tako kot smo videli že pri novem audiju A5, imata tudi novinca poleg voznikovega in sredinskega še dodaten tretji zaslon za sopotnika.

Razlike so torej predvsem v obliki in zasnovi potniške kabine. 

predstavitev Audi A6 e-tron, Q6 e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Audi Q6 e-tron in Q6 e-tron sportback

Z dolžino 4,77 metra se Q6 e-tron umešča med manjšega Q4 e-trona in zdaj že upokojenega Q8 e-trona. Omeniti je treba skoraj 2,9 metra dolgo medosno razdaljo s kratkimi previsi, ki jih morda pri termično gnanih audijih nikoli nismo bili vajeni.

Gre za zasnovo SUV s pokončnim prednjim delom, visokim prednjim pokrovom in ramenskimi linijami, dodani so nekateri tipični detajli, ki audija ločujejo od drugih znamk. Platišča segajo od 18 do 21 palcev.

Audi podatki platforma PPE | Avtor: Porsche Slovenija Porsche Slovenija

Sportback je kupejevsko zasnovan, zato je malenkost nižji in ima padajočo streho proti zadku brez brisalca, ki pa ga dopolnjuje spojler. Oba avta sta zelo aeordinamična s količnikoma zračnega upora 0,28 oziroma 0.26.

Svetila imajo zopet posebno vlogo, zadnja svetijo v OLED tehnologiji druge generacije. V primerjavi z modelom Q4 to pomeni, da imajo tako prednje dnevne LED kot zadnje luči zdaj neprimerno več manjših segmentov, ki omogočajo kar osem različnih grafičnih podob po izbiri voznika.

Ena med njimi dovoljuje tudi 'tekočo' grafiko med vožnjo, za kar so morali pri Audiju najti luknjo v evropski zakonodaji.

Prednja glavna svetila so ločeno v črnino skrita pod zgornjim svetlobnim segmentom. Zadnja svetila se lahko samodejno odzivajo in zadaj vozeče grafično ali z močnejšo svetlobo opozarjajo na previdnost.

predstavitev Audi A6 e-tron, Q6 e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Notranjost prinaša koncept 'ovoja', kot ga je vpeljal že A5. To pomeni da z valovito obliko. uporabljenimi materiali in barvnimi shemami svetlobe prednjima potnikoma daje vtis trdne vpetosti v avto.

Številna stikala so se preselila kar na vrata, voznik ima pred seboj kar 11,9 palca celik ukrivljen zaslon, na sredini je 14,5-palčni, kot dodatek pa še sovoznik lahko med vožnjo brez motenja voznika uživa v pretočnih vsebinah na 10,9 palčnem zaslonu. Seveda je avto namrežen z zunanjim svetom do obisti. 

Veliko je haptičnih gumbov, nekaj tudi fizičnih, s čimer pri Audiju zagovarjajo odmik od upravljanja zgolj prek zaslonov.

predstavitev Audi A6 e-tron, Q6 e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Opreme na razpolago je seveda ogromno, pri Audiju so v primerjavi s preteklim pristopom dolgih seznamov možnosti prešli na bolj poenostavljeno ponudbo tehničnih paketov, ki po stopnjah nadgrajujejo prejšnjega. Med zanimivimi novostmi so zvočniki v vzglavnikih za telefoniranje ali pa možnost igranja videoiger z volanom. 

Prtljažnik meri med 526 in 1.529 litri, pri sportbacku je nekoliko manjši. Ima pa avto tudi prednji prtljažnik pod pokrovom, ki ga je dovolj, da sprejme kable ali kakšne druge manjše predmete.

Avto omogoča vlečno maso do 2.600 kilogramov.

predstavitev Audi A6 e-tron, Q6 e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Med tehničnimi posebnostmi velja omeniti serijsko rešitev s frekvenčno selektivnim blaženjem, Q6 e-tron je prvi audi so to "cenejšo" rešitvijo, ki zmore s pomočjo posebnega ventila stalno prilagajati trdoto blaženja med vožnjo glede na razmere. S tem poskrbi za bistven dvig ravni udobja in stabilnosti. Gre za rešitev, ki jo že uporabljajo pri Mercedes-Benzu.

Audi Q6 e-tron pa je mogoče nadgraditi tudi s pravim zračnim vzmetenjem, ki omogoča nastavljanje odmika od tal med vožnjo v razponu 75 mm.

Najcenejši Q6 SUV e-tron z manjšo baterijo starta pri 50.160 evrih, kupejevski sportback pa pri 52.340 evrih. Pričakujejo, da se bo zanju letos ogrelo okoli 60 kupcev.

predstavitev Audi A6 e-tron, Q6 e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Audi A6 e-tron sportback in avant

Električna limuzina in karavan se po velikosti umeščata med termična brata A5 na eni in A6 na drugi strani, vsekakor pa oba presegata mejo 4,9 metra. Prepoznali ju boste tudi kot prva audija, ki imata v rdeče osvetljen zadnji emblem. Prednjega pač ne, zakonodaja zaradi širine štirih krogov tega ne dovoljuje.

Gre za izredno spolzka modela, sportback s količnikom upora 0,21 je sploh najbolj aerodinamičen audi doslej in eden najbolj aerodinamičnih serijskih avtov. Znova se ponavljajo nekateri znani oblikovalski detajli, ki dopolnjujejo kupejevsko razpeti sportback in malenkost višjega karavanskega avanta. Kolesa segajo med 19 in 21 palci.

predstavitev Audi A6 e-tron, Q6 e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

A6 e-tron ima prednja ločena dnevna in 'skrita' glavna svetila. Tudi v tem primeru je v uporabi OLED 2.0, ki dovoljuje različne grafike in nastavitve. Kot opcija pa model dovoljuje tudi uporabo digitalnih vzvratnih ogledal druge generacije, kar pomeni, da so izboljšali umestitev in grafiko notranjih zaslonov ter jih naredili prijaznejše. Stanejo 1.500 evrov in pomagajo pri manjši porabi, še posebej pri avtocestni vožnji.  

Obe izvedenki imata 502 litra osnovnega prtljažnika, seveda pa je avant v prednosti pri podiranju sedežev. 27 litrov je pri obeh na voljo tudi pod prednjim pokrovom. Medosna razdalja sicer meri 2,94 metra.

Vse različice dovoljujejo maksimalno 2.100 kilogramov priklopne obremenitve.

predstavitev Audi A6 e-tron, Q6 e-tron | Avtor: Saša Despot Saša Despot

V notranjosti se ponoi koncept 'ovoja', ki ga je uvedel manjši brat A5. Poudarek je na večji prostornosti in dobrem počutju ob pomoči različne premijske tehnologije. Med drugim ima A6 e-tron fiksno panoramsko stekleno streho z nastavljivo prosojnostjo.

Pri pogonih se ponovi zgodba iz Q6 e-tron z malenkost večjimi osnovnimi močmi med štirimi različicami. S6 e-tron tako lahko za kratek čas celo preseže 400 kW moči, pospešek z mesta pa mu pade pod štiri sekunde. 

Audi podatki platforma PPE | Avtor: Porsche Slovenija Porsche Slovenija

Pri uvozniku pričakujejo, da bodo letos prodali okoli 40 modelov A6 e-tron. Cena za sportbacka se začne pri 61.360 evrih, avant je 1.800 evrov dražji.

Komentarjev 6
  • 4krogci 16:13 22.februar 2025.

    Nevem no ma A6 etron karavan ima B stebricek pomaknjen naprej v bozjo mater….za nas od 2metrov je avto nepregleden….po drugi strani je pa prtlaznia v karavanski izbedbi za enga samskega moskega za en tedn dopusta…k dodat se prtlago od ...prikaži več zene zmanka prostora…..ok prednost je v dosegu k je tudi v mrazu preko 600km…no ja pa tud bodmonposteni…katera normalna zenska bi pogledala moskega, ki ima elektricni avto? Takih igrack majo zenske zadosti v nocni omarci!

  • vzev 13:06 22.februar 2025.

    Gledaš prejšnje modele A6, Q8, A3, so vsi imeli izredno lepo notranjost. Sedaj pa so začeli s tem. Kako se lahko kak oblikovalec podpiše pod tako notranjostjo.

  • Toma 08:51 22.februar 2025.

    Reklama za miljonarje. a ne bi rajši poslali kakšen katalog samo njim. Bi se bolj pomembne počitili in mogoče res enegaali dva prodali. Pa na Kalimerota Donđića ne pozabit!

Sorodne novice