Porsche Slovenija je na tradicionalni novinarski konferenci ob koncu leta naredilo črto pod leto 2024 in se obrnilo proti prihodnjemu letu. Generalni direktor Danilo Ferjančič, kljub odlični prodaji, ni mogel mimo dogajanja v matični tovarni Volkswagen v Nemčiji, kjer se zaradi napovedanega zapiranja tovarn, zmanjševanja plač in odpuščanj, dogajajo stavke druga za drugo.
"Črni oblaki se niso zgrnili le nad Volkswagen, ampak tudi nad konkurente," pravi eden od dveh generalnih direktorjev največjega uvoznika vozil pri nas Porscheja Slovenija Danilo Ferjančič, ki s tem misli na nujnost prestrukturiranja podjetij. Dejal je, da je bilo leto polno izzivov, nepredvidljiva pa je zaradi številnih vojnih front, ki so lahko povezana tudi z dobavljivostjo vozil, tudi bližnja prihodnost.
Ni se izognil niti Kitajski in EV ofenzivi. Pri skupini Volkswagen priznavajo, da imajo Kitajci sicer odlične EV avtomobile, a dodajajo, da je bilo podobno na začetku in konec devetdesetih let preteklega stoletja s prihodom Japoncev in Korejcev. "Dobra konkurenca je vedno dobrodošla," pravijo in dodajajo, da veliko znamkam tudi ni uspel med na evropski trg. Prepričani so tudi, da Volkswagen zna voditi dolgoročno strategijo in bo rešil tudi težave z zaposlenimi v Nemčiji.
Slovenski kupci zvesti skupini Volkswagen
"V Nemčiji črni oblaki, v Sloveniji pa je posel potekal kot običajno," je dejal Ferjančič in poudaril, da dogajanje v Nemčiji ni imelo vpliva na prodajo vozil Volkswagna, Škode, Audija in Cupre v Sloveniji. Prodaja je bila na marsikaterem področju rekordna. Audi, na primer, je v Sloveniji prodal okoli 1.900 novih vozil, največ modelov Q2 in Q3, kar je skoraj toliko kot nemška premijska tekmeca Mercedes-Benz in BMW skupaj.
Znamka Škoda je še pred nekaj leti večino prodaje gradila na modelu octavia, za katerega pravijo, da je s 1.900 novimi registracijami, še vedno najbolje prodajan model med fizičnimi strankami v Sloveniji. Zdaj sta stebra Škode tudi modela kodiaq in karoq s 1.400 oziroma 1.100 prodanimi primerki v letu 2024.
Cupra spada med najhitreje rastoče znamke v Evropi, dodobra pa se je s prihodom novih modelov uveljavila tudi v Sloveniji. Električna cupra born je celo eden od treh najbolje prodajanih električnih vozil pri nas v letu 2024. Volkswagen je letos na trg pripeljal kar sedem novih modelov, kar je bil eden od vzrokov, da je znamka iz Wolfsburga z naskokom najbolje prodajana znamka vozil v Sloveniji. Njen tržni delež je skoraj 15-odstoten. Če seštejemo celotno prodajo Porsche Slovenija, pa je njihov vsak tretji na novo registriran novi avtomobil.
Leto 2025 bo prineslo konkurenčne cene EV vozil
Ferjančič je priznal, da prodaja električnih ne gre po pričakovanjih. Apetiti na zadnji tiskovni konferenci leta so bili še pred leti bistveno večji. Prodaja električnih vozil je letos nazadovala. Lani so predstavljali devet odstotkov celotnega trga novih vozil, letos, ko naj bi bilo v Sloveniji registriranih okoli 55.000 novih vozil (bruto) oziroma 46.000 (neto – brez kratkotrajnih registracij), pa električni avtomobili predstavljajo le še šest odstotkov celotnega trga novih vozil.
Ferjančič zato pravi, da bo zaradi novih regulativ EU glede izpustov CO2 in kaznovalne politike do tistih, ki ne bodo zadostili ciljev, leto 2025 polno izzivov. Po njegovih besedah lahko, ker bodo morali prodati več nizko-emisijskih in brezemisijskih vozil, pričakujemo zelo konkurenčne cene EV vozil. Pri Škodi, na primer, so že izenačili ceno nekaterih dizelskih modelov s priključnimi hibridi, ki pa niso deležni državnih subvencij. Računajo, da bodo konkurenčne cene pripomogle k boljši prodaji električnih vozil v prihodnjem letu.
Slovenija = Balkan
Najbolj zaskrblujoč je odstavek na koncu ...... zaradi kazni..... Ali to kaj pove? Pa pozabil je omeniti, da ko kupiš električnega golfa za 30K + še Kitajcu subvencioniraš ceno, da ga lahko kupi za 16K+. Pa razumi skrb politike za evropejce...