Vse so črne, vse imajo takšen ali drugačen zimski profil, vse naj bi po reklamnih sporočilih proizvajalcev zagotavljale visoko stopnjo varnosti v zaostrenih zimskih razmerah na cesti. A le natančni testi, ki si jih potrošnik seveda ne more sam privoščiti oziroma do spoznanj pride, ko je lahko že prepozno, razkrivajo velikanske razlike med pnevmatikami.
V rednem vsakoletnem testu je slovenski AMZS skupaj s partnerskimi evropskimi klubi in potrošniškimi organizacijami tokrat testiral nove modele pnevmatik dimenzij 165/70 R14 (T), ki jih imajo nameščena vozila segmenta A in B, med njimi denimo renault kangoo, toyota yaris, nissan micra, VW polo, VW up, škoda fabia, škoda citigo, fiat panda ...
Druga testirana kategorija pa je ena najbolj razširjenih sploh, saj ima pnevmatike dimenzij 205/55 R16 (H) nameščeno ogromno število najrazličnejših modelov nižjega srednjega in srednjega razreda: audi A3, honda civic, ford focus, VW golf, VW passat, renault megane, renault clio ...
Vsako pnevmatiko so pod enakimi pogoji na mrzlem severu podvrgli ostremu testiranju glede na različne lastnosti, ki jih mora izkazovati vsaka guma - največji delež k skupni oceni prispeva obnašanje na mokri podlagi, le malo manj njene sposobnosti na snegu, sledijo odzivnost na suhem in ledu, pomembne so tudi kategorije udobje oziroma hrupnost, vpliv na nižji izpust CO2 (kotalni upor) in obraba.
Med najbolj razširjenimi le dve gumi z zelenim plusom
Presenetljivo pri letošnjih rezultatih je, da je od skupaj 35 pnevmatik le pet modelov dobilo oceno dobro, kar je zagotovilo za najbolj uravnotežene lastnosti, ko boljša ocena v eni izmed kategorij ne vpliva na obnašanje v drugi (denimo razmerje med oprijemom in obrabo oz. hrupom).
Le dve pnevmatiki (Continentalova in Yokohamina) sta dobili najboljšo oceno "zelo priporočljivo" v popularni dimenziji 205/55 R16. V tem razredu so sicer skupaj testirali 19 pnevmatik, od teh jih je kar 16 dobilo oceno zadovoljivo – priporočljivo, med njimi tudi v "domača" pnevmatika blagovne znamke Sava eskimo HP, pri kateri ocenjevalci izpostavljajo dobre lastnosti na snegu in suhem, nekoliko slabše pa v mokrem.
Podrobnejši pregled razpredelnic (vir: AMZS):
Zgolj oceno "priporočljivo" so dobile kar tri "premium" pnevmatike, ki se običajno uvrščajo v vrh lestvice, saj jih je nižje potisnil slabši rezultat v vsaj eni izmed testiranih kategorij. To so modeli znamk Goodyear, Bridgestone in Michelin. Ni pa bilo letos v tej kategoriji zastopane znamke Dunlop. Falken, Fulda in Barum so izdelali gume dobrega razmerja med ceno in zmogljivostmi. Oceno "ni priporočljivo" si je prislužil model znamke Avon zaradi zelo slabih lastnosti na mokri cesti.
Treh se velja izogniti v širokem loku
Pri dimenziji 165/70 R14 (T) se je "fiasko" tokrat zgodil Continentalu, saj je bil njegov model uvrščen "šele" na šesto mesto z oceno "priporočljivo" zaradi obnašanja pnevmatike na ledu. Najboljše v tej kategoriji z oceno "zelo priporočljivo" so bile pnevmatike znamke Goodyear, Michelin in Dunlop, tik pod vrhom sta še Fulda in Bridgestone.
Model Matadorja si je prislužil drugo najslabšo oceno "zadovoljivo", medtem ko so jo kar tri znamke odnesle z oceno "ni priporočljivo" - Aeolus, Linglong in Mentor zaradi zelo slabih lastnosti obnašanja na mokrem. Mimogrede, pri znamki Mentor gre tako kot pri Avonu za znamki v lasti ameriške korporacije Cooper. Niso torej le "kitajci" najslabši.
Manj najboljših ocen, a vse boljše pnevmatike
"Dobiti dobro oceno na našem testu pnevmatik je posebno priznanje, saj do njega ni nobenih bližnjic: le tiste pnevmatike, ki so uravnotežene na visoki ravni na vseh področjih, dobijo oceno dobro – zelo priporočljivo," opozarjajo pri AMZS.
Čeprav je letošnja bera najboljših ocen precej manjša, pa strokovnjaki dodajajo, da se kakovost pnevmatik zadnja leta stalno izboljšuje. "A vse pnevmatike niso dovolj uravnotežene na dovolj visoki ravni, da bi dobile oceno dobro – zelo priporočljivo. Prav pnevmatike z oceno dobro pa so dokaz, da so na voljo uravnotežene pnevmatike na visoki kakovostni ravni in da jih druge pnevmatike ne dosegajo na vseh področjih ocenjevanja oziroma z vsemi svojimi lastnostmi."
In še utrinek iz zakona: "Z globo 500 evrov se kaznuje za prekršek voznik, ki pozimi ali v zimskih razmerah zaradi nespoštovanja določb o zimski opremi ustavi na cesti in je zaradi tega oviran ali onemogočen promet drugih vozil. Vozniku se izreče tudi 5 kazenskih točk."
dezurni@zurnal24.si
Interesantno da pri AMZS dobo Kitajska guma Aeolus slabo oceno med tem ko na testiranju pri ADAC v Nemčiji dobi ta ista guma boljše ocene od Continentala in Save in še nekaterih znanih znamk.
Zakaj pa rabiš test Save? Saj vsak točno ve, da je v snegu zelo dobra guma. Po suhi, mokri cesti pa srednja žalost.
Pri 14 colskih.