Korona kriza, pomanjkanje polprevodnikov, vojna v Ukrajini in prehod iz vozil z motorji na notranje zgorevanje na električne motorje je v avtomobilski industriji spodbudil velikanske spremembe. Vse se je obrnilo na glavo, pri čemer je paradoks, da tovarne ob manj izdelanih avtomobilih ustvarjajo večje dobičke. Avtomobili se dražji, v ospredju so opremski paketi in modeli, ki prinašajo velike marže. Stroške pa nameravajo avtomobilski proizvajalci klestiti tudi z novimi oblikami prodaje. Mercedes pripravlja velikanske spremembe na najmočnejših trgih, pišejo nemški mediji, ki navajajo, da v prihodnjih letih čakajo trgovce Mercedes-Benz težki časi.
Proizvajalec avtomobilov namreč želi prevzeti Teslin distribucijski model. V treh letih namerava ukiniti 10 % trgovcev, v Nemčiji pa celo 20 %. Razlog? To bo okrepilo njihove marže. A cenejših avtomobilov ne pričakujte.
Dobiček v blagajno proizvajalca
Izbris tradicionalnih trgovcev iz distribucijske verige pomeni, da bi trgovčev dobiček končal neposredno v blagajni proizvajalca. Tesla to že počne in je kot kaže že navdih za druge. Iz Mercedes-Benza so sporočili, da želijo do leta 2025, torej v treh letih, prodati do 80 % avtomobilov prek spleta oziroma prek tako imenovane agencijske prodaje, kjer prodajalec za vsako posredovano prodajo prejme fiksno maržo. To bo bolele trgovce z vozili, saj naj bi se v treh letih zaprlo 10 % trgovin Mercedes-Benz, ki jih je po svetu zdaj 6500, okoli 1000 jih je v Nemčiji.
"Želimo biti bližje strankam in zato imeti boljši nadzor nad cenami," je na dogodku Mercedes Capital Markets Day povedal finančni direktor Harald Wilhelm. Naivno bi bilo na račun uničevanja trgovcev pričakovati nižje cene vozil. Navsezadnje je Mercedes-Benz šele pred kratkim napovedal, da namerava povečati marže na 14 %. Avtomobili bodo torej enako dragi ali celo dražji. Na slabšem bodo trgovci.
Manj osebnega stika s kupci vozil
Mnenja o spletni prodaji avtomobilov ali agencijski prodaji avtomobilov so različna. Avto ni običajna dobrina. Ljudje ga kupijo le nekajkrat v življenju, in če gre za premijsko znamko, si želijo tudi kakovostne storitve in oseben pristop prodajalcev. Zmanjšanje njihove vloge na samo predajo vozila zmanjšuje tudi skrb za stranke. Trgovci pogosto razvajajo svoje kupce, jim dajejo popuste na račun lastnih marž in tvorijo nekakšno blazino v odnosu do proizvajalca avtomobilov, ki preprosto nima časa ali možnosti, da bi se posvetil vsakemu posameznemu kupcu avtomobila.
Zanimivo je, da bi takšna delitev storitev morala veljati le za najbolj razvite trge. "Na razvitih trgih potrebujemo manj velikih razstavnih prostorov," je dejala Bettina Fetzer, podpredsednica za komunikacije in trženje pri Mercedes-Benzu.