Avto
270 ogledov

Zakaj je Slovenec s 1.000 dolarji podprl milijarderja Elona Muska?

Tesla model 3 Tesla Motors
Toliko prahu, kot ga je dvignil tretji in najcenejši električni avtomobil Tesle Motors, tesla model 3, letos ni dvignil noben drug avtomobil. Rezervacijo 1.000 ameriških dolarjev za vozilo, ki je za zdaj zgolj koncept, je vplačalo več kot 400.000 ljudi, med njimi tudi Slovenci. Z enim izmed njih, ki je želel ostani neimenovan, smo se pogovarjali o vzrokih za vplačilo rezervacije.

Pri Tesli Motors so 1. aprila s predstavitvijo električnega vozila tesla model 3, ki bo v ZDA stal okoli 30 tisoč evrov, obljublja pa avtonomijo 360 kilometrov, sprožili evforijo med potrošniki po vsem svetu, saj se je več kot 400.000 ljudi odločilo, da vplača rezervacijo za vozilo. In to kljub temu, da avtomobil še ni povsem nared, da bodo prvi kupci ključe vozila dobili šele konec leta 2018 in da bodo morali dve tovarni za proizvodnjo tako velikega števila vozil še zgraditi.

Lastnik Tesle Motors Elon Musk je s tako velikim številom vplačanih rezervacij presegel vsa pričakovanja, zdaj pa bo moral tudi proizvesti tako veliko število avtomobilov, da bo upravičil zaupanje kupcev.

Vzorec pri prodaji tesle model 3 mnogi povezujejo s prodajo Applovih pametnih telefonov, a vzroki za nakup avtomobila vseeno ne morejo biti enaki kot pri telefonih, pa čeprav sta oba produkta plod človeškega poželenja. Pogovarjali smo se s Slovencem, ki je vplačal rezervacijo za avtomobil, pa čeprav niti še ne ve, ali ga bo tudi kupil.

Podpora viziji

"Moj razlog za to, je drugačen kot pri večini. Podpiram Muska kot ideloga tehnologije električnih vozil. Elektriko imam rad, moje delo je povezano s tem. Menim, da bi morali biti električni avtomobili na cesti že zdavnaj. Tehnologija je bila razvita že v osemdesetih letih. Takrat so v Kaliforniji začeli vzpodbujati to tehnlogijo, avtomobilov sicer niso prodajali, so jih le izposojali. Takrat ni bilo nobenega, ki bi si upal postaviti proti naftarjem in narediti produkt, ki bi bil dober in čista zamenjava za vozila z motorji na notranje zgorevanje. Na Muska gledam izključno kot na vizionarja, zato mi ni bilo težko odšteti tisoč dolarjev, da ga podprem pri nameri množične proizvodnje električnega avtomobila in napredka v razvoju električnih vozil."

Je bilo res treba čakati do leta 2010?

Sogovornik kot bistvo podpore navaja tudi dejstvo, da bo veliko ljudi zaradi električnih vozil dobilo zaposlitev. Vendar, zakaj finančna podpora človeku, katerega premoženje ocenjujejo v milijardah? "On vseeno potrebuje finance, da izpelje tovrstne projekte. Zbrani denar bo v pomoč, da bo zgradil dve novi tovarni, da bo lahko proizvedel tako veliko število avtomobilov. Eno tovarno naj bi zgradil v Evropi, kar je velik plus za Evropo. Idealno bi bilo, da bi bilo to v Sloveniji. Če bi bili pri nas pametni, bi se za to zavzeli. Slovenija je edina, ki ima idealne pogoje za vožnjo z električnimi avtomobili. Nizozemska, ki je zelo naklonjena baterijskim vozilom, ni idealna država za to. Nizozemci le bolj napredno razmišljajo," meni sogovornik, ki podpira tudi Kitajce pri proizvodnji električnih vozil, a se mu pri Tesli Motors zdi pomembno, da je bila prva.

"Njihova vozila so na trgu že vrsto let, drugi pa le posnemajo idejo," pravi in dodaja, da se je prav zaradi Tesle Motors in Elona Muska trg električnih vozil sploh začel razvijati. "BMW, Nissan, Renault, dobro, da so, vendar so šli za njim, čeprav so veliki proizvajalci, ki obstajajo že veliko let. Zakaj se niso oni uprli naftni industriji in prvi naredil množične električne avtomobile, saj tehnologijo so imeli. Je bilo res treba čakati do leta 2010, da so proizvedli električen avtomobil?"

Polnilnice tudi pred blokovska naselja

Pri Tesli ga navdušuje to, da gre za čisto elektirčno vozilo in da vzpodbuja razvoj novih baterij, ki bodo podaljšale doseg. Po njegovih besedah so naredili dober produkt, hrati so vzpodbudili različne inštitucije, da so začele proizvajati boljše baterije in se usmerile k napredku: "Tudi v Sloveniji se veliko dela na razvoju baterij. Izboljšane baterije prihajajo in imele bodo desetkratnik dosega, kot je v praksi zdaj. Ko bo imel avtomobil 500 kilometrov dosega, je to za Slovenijo več kot dovolj. Takrat ne bomo potrebovali niti neke posebne infrastrukture, saj bo avto možno večino časa polniti doma. Normalno bi bilo, da bodo imeli polnjenje doma omogočeno tudi tisti, ki živjo v bloku. Polnilne postaje potrebujemo pred blokovskimi naselji. Vsi morajo imeti možnost lastiti si električni avtomobil," zaključuje razmišljanje sogovornik.

grega.prebil@zurnal24.si

 
Komentarjev 8
  • Avatar praufo
    praufo 18:40 31.maj 2016.

    Ni glih tko, je sicer zdaj malo napihnjeno, ampak tehnologija se bo razvila in razvijala, kar se pa tiče dobičkov, so zraven najbrž tudi oni v dolgih belih cunjah, ki vlagajo v marsikaj, ker so poprej bajno zaslužili z mastno ...prikaži več nafto. Meni je zanimivo to, da je šele sedaj postal nek ugoden čas za to tehnologijo, čeprav je bilo vse razvito že mnogo desetletij nazaj, pa zatrto. Naslednje ameriške volitve bodo pokazale kako in kaj, pustimo se presenetit.

  • Gr8_1 16:46 31.maj 2016.

    Samo če vsa vozila zamenjaš na elektriko rabiš en TEŠ6 za vodik pa dva.

  • allstarr111 15:33 31.maj 2016.

    Električni avto ali vse kar naj bi vozilo je samo naslednji mehurček ki bo počil, enako kot nepremičninski, pač industrija denarja rada pumpa take balone v nedogled, ko počijo pa je boleče za navaden folk ki nasedajo zgodbam o donosih ...prikaži več in nepresahljivem viru dobička LOLrealno je to, da nekaj morajo prodajat, in megla je najboljš, kr poglej kickstarter je ana takih napihovalnic, kjer folk v bistvu že prodaja in dobiva nek določen znesek a zadeva je šele na papirju ali pa morda obstaja na pol delujoč prototip, vse spakirano v fancy hipstersko ali okolju prijazno noto in evo, že se prodaja.