Agencija Reuters, sklicujoč se na vire znotraj znamke Tesla, poroča o novem postopku pri izdelavi spodnjega karoserijskega dela avtomobila iz enega samega kosa. Tradicionalna metoda je, da je spodnji del avta zvarjen skupaj iz več delov, ki skupaj tvorijo trdno strukturo, s katero avto nosi svojo maso in se zoperstavlja velikim silam ob trku.
Pri Tesli pa so šli z idejo velik korak naprej in iščejo način, da bi bil celoten spodnji del karoserije iz enega samega odlitka. S tehnologijo velikih odlitkov imajo pri Tesli že veliko izkušenj, saj so pri model Y uvedli izdelavo tako prednjega kot zadnjega dela avta s pomočjo enojnih odlitkov. Zanje potrebujejo velikanske, kot hiša velike in izredno močne stiskalnice, ki so jih pri italijanski družbi Idra razvili posebej za Teslo. A zaradi tega se izdelava avta časovno in posledično stroškovno precej skrajša, kar se na koncu pokaže pri maržah in konkurenčni nabavni ceni za kupce. To pa je tudi ena od velikih prednosti Tesle v primerjavi z drugimi znamkami.
Uporabili bodo pesek in napredno zlitino
Pri spodnjem delu karoserije so stvari precej bolj zakomplicirane, saj jih poleg vidne površine sestavlja tudi notranji okvir, ki je votel in strukturno ojačan, da lahko opravlja svojo nalogo. Kot poroča Reuters, so pri snovanju šli pri Tesli v še neraziskane širine. Pri izdelavi izredno dragih kalupov si pomagajo s 3D tiskanjem oziroma nanosom industrijskega peska, ob pomoči katerega imajo več svobode pri prilagajanju in drobnih spremembah.
Ideja je, da bodo v procesu s peskom zapolnili prostor, ki bo moral biti pri končnem izdelku ostati votel. Po procesu v stiskalnici bodo pesek odstranili. S tem bi uspeli v enem zamahu narediti nekaj, za kar drugi proizvajalci potrebujejo veliko več korakov in časa. Drugi proizvajalci se takšnih postopkov izogibajo prav zaradi dejstva, da je lahko vsaka še tako drobna sprememba pri nastavljanju odtiskov pregrešno draga, pri Tesli pa so očitni našli način, kako si z natančnim nanašanjem peska po plasteh omogočijo povratno pot. Hkrati se zanašajo na novo aluminijevo zlitino, ki je bolj obstojna, izboljšali pa so tudi način hlajenja in nadzora nad toploto pri izdelavi.
Reutersovi viri pravijo, da je razvoj novega procesa izdelave že zelo blizu zaključka in prenosa v serijsko proizvodnjo. Mora pa Tesla najprej zagotoviti tako zmogljive stiskalnice, saj so neprimerljive čemurkoli so doslej uporabljali v avtomobilski industriji. Prav tako še ni jasno, kako se bo v proizvodnem procesu pod tako velikimi obremenitvami obnašal pesek.
Kot bi sestavljali avte iz kock
Pri Tesli seveda za zdaj uradno ne povedo še nič glede novosti v proizvodnji, prav tako lahko le ugibamo, kako se bodo odlitki iz enega kosa popravljali, če bo prišlo kasneje na cesti do trka.
A Reutersova zgodba gre z roko v roki z napovedjo šefa Tesle Elona Muska, ko je pred časom govoril o tako imenovanem Tretjem glavnem načrtu. V skladu z njim bi stroške proizvodnje avtov prepolovili s poenostavljanjem procesov "kot iz škatle." To bi pomenilo od uporabe velikih odlitkov do hitrega barvanja in končnega zlaganja že predhodno sestavljenih posameznih struktur avta.
Razliko med zdajšnjim procesom izdelave in idejo prihodnjega ponazarja spodnja Teslina prezentacija.
Versus the new process they say they're working on for next-gen vehicles. pic.twitter.com/UP6bMTG8JU
— Mitchell (@strawberrywell) March 1, 2023
🍓 Seks klepet s pravimi dekleti 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 id03246437
Dobro za proizvajalca, pokop za uporabnika, če se zaletiš. Takšen avto lahko pelješ na odpad, pri malo večjem trku, saj ga je skoraj nemogoče popraviti.
Tesla, a to je tista firma k laufa električne polnilnice na dizelske agregate :D