Land Rover oziroma njegov slovenski zastopnik Wallis Adria je namreč na Vranskem pripravil dogodek Land rover defender experience, na katerem smo lahko novinarji in lastniki land roverjev preskusili, kaj legendarni terenec land rover defender zmore.
Z zadnjo generacijo se je land rover defender precej oddaljil od prednikov, ki so bili vse od prve generacije iz leta 1948 do odhoda zadnjega primerka leta 2016 klasični robustni mehanski terenci, ki so se dokazali v zelo različnih zahtevnih situacijah na neprijaznih terenih. Navsezadnje so bili vedno prisotni tudi na slovitih Camel Trophyjih in služili v različnih vojskah po svetu.
Klasika na sodoben način
Nova generacija land roverja defenderja, s katero je Land Rover po treh letih premora leta 2019 obudil legendarno ime, je nekaj povsem drugega, saj bolj kot na klenega terenca spominja na športnega terenca. A videz je varljiv, saj defender razpolaga z vso mehansko tehniko, ki je potrebna za premagovanje zahtevnega terena, k večji učinkovitosti pa ji izdatno pomaga tudi elektronika.
Tudi aktualni defender ima namreč štirikolesni pogon z možnostjo mehanskih zapor vseh diferencialov in reduktorja. Je pa res, da ima namesto togih prem posamično vpetje koles, vijačne in listne vzmeti pa lahko zamenjajo bolj učinkovite zračne. V novem defenderju se mora namesto z mehanskimi ročicami voznik znajti z različnimi voznimi programi, ki defenderjevo podvozje prilagodijo različnim pogojem vožnje. In za vse programe zadostuje zgolj nekaj gumbov na osrednji konzoli in dve vreteni, ki lahko zamenjajo svoje funkcije.
Ker gre za klenega terenca, je na voljo tudi »ročni« način, a tudi ta ni povsem ročni, saj lahko izberete le osnovne parametre, za vse ostalo pa poskrbi elektronika, ki vam ne da vedeti, kateri del pogonskega sklopa je trenutno vklopljen. A njeno delovanje je res impresivno, saj defender brez težav opravi z različnimi tereni.
Praktični preskus
Da je res tako, smo lahko pod vodstvom inštruktorjev Land Roverjeve šole terenske vožnje preskusili tudi na Vranskem, kjer so nm pripravili pravi teren z blatnimi vzponi in spusti, brodenjem po vodi ter pravo krožno dirko. Poleg tega pa smo spoznali tudi, kako obvladljiv je lahko takšen terenec na pravem terenu, saj smo z njim lahko med vzponi po blatnih klancih suvereno vozili med količki razmeroma lahko pa smo opravili tudi s spretnostno vožnjo s teniško žogico v krožniku na pokrovu motorja. Ta je sicer včasih tudi "ušla" iz krožnika, a večinoma je ni bilo težko zadržati tam, kjer je morala ostati.
Četudi smo veliko v avtomobilih, tudi avtomobilski novinarji večinoma nismo ravno izkušeni terenski vozniki, zato so se kolesa velikokrat zavrtela v prazno, a to avtomobila ni zmotilo, da ne bi bilj ali manj počasi napredoval proti cilju. Povedati je treba, da bi vožnja s terenskimi gumami verjetno bila lažja, saj so bili testni defenderji opremljeni zgolj z navadnimi zimskimi gumami. A tudi te so bile različne in v praksi smo spoznali, kako lahko pri terenski vožnji koristi, če je avtomobil obut v bolj primerne gume.
Na vožnjo po terenu pa vpliva tudi različica avtomobila. Defender namreč prihaja v treh dolžinah z nazivi 90, 110 in 130. Številke na defenderju že od nekdaj označujejo dolžino medosne razdalje v palcih. Če na cesti udobneje in bolj suvereno delujeta daljši različico, se je med manevri po razgibanem terenu očitno najbolje izkazala kratka različica z oznako 90.
Redka priložnost
Preskusili pa smo tudi tovorno različico, terenski furgon, pri katerem sta prednja sedeža bolj špartansko opremljene kabine s pločevinasto pregrado ločena od uporabnega tovornega prostora. Ta se je na hitrostni vožnji zaradi manjše mase precej bolje izkazal od enako velikega potniškega defenderja. A k boljšim lastnostim na terenu so gotovo pripomogle tudi drugačne, bolj grobe in ožje gume, ki so bile na kolesih.
Glede na to, da vožnja v naravnem okolju pri nas (upravičeno) ni dovoljena, lahko lastniki land roverjev defenderjev le na takšnih organiziranih dogodkih spoznajo, kaj njihovi avtomobili resnično zmorejo. Večina defenderjev se namreč večinoma vozi po urejenih cestah, kar je škoda, saj zmorejo veliko več, kar so dokazali tudi na poligonu dogodka Land rover defender experience.