Pri novem francoskem modelu D segmenta ni od stare lagune ostalo niti ime. Glede na napovedi pa se zdi, da talisman zopet cilja na čase in veljavo, ko je laguna prve generacije s svojo svežino, obliko in uporabnostjo pomenila eno najbolj logičnih izbir.
A izzivi so danes v marsičem drugačni, zaradi spremenjenega življenjskega sloga in navad je D segment karavanov in limuzin v upadanju priljubljenosti, nasprotno pa tudi v velikostnem razredu med 4,6 in 4,9 metra dolžine stalno rast beležijo srednje veliki križanci. Renault z na novo pridobljeno oblikovalsko samozavestjo ne kaže strahu pred temi izzivi, med drugim bo za podrazred križancev kmalu skrbel naslednji koleos, že na začetku junija pa bo stekla uradna prodaja talismana. Laguna coupe je bila prodajno bolj kot ne polomija, zato trivratne naslednice v obliki talismana ne bo.
Ime daje slutiti, da želi avto pustiti globok vtis. Pa ga res?
Oblikovno mu lepo uspe, talisman ima skladno razdeljene proporce in natančno odmerjene steklene površine, svetila pa znova odigrajo veliko vlogo pri “halo” efektu ter se zelo navezujejo na rešitev pri meganu (grandtourju). Talismanova posebnost je, da zadnja LED svetila svetijo tudi podnevi. Oblikovno se karavan od limuzine prične ločevati šele na zadku, zaradi oblike katerega je malenkost daljši (4,86 m), medtem ko medosna razdalja ostaja ena najdaljših v razredu pri 281 centimetrih, kar je več od VW passata.
Prav z malenkost krajšim nemškim tekmecem se na tihem talisman primerja tudi pri ostalihmerljivih in nemerljivih lastnostih. Prtljažnika v limuzini je za 608 litrov (passat 568 litrov), grandtour pa navaja 571 litrov prtljažnika (passat variant 650 litrov), a manjšo količino litrov skuša francoz nadoknaditi z možnostjo nastavljanja višine dna, nizkim nakladalnim robom, ročicami za podiranje zadnjih naslonjal v prtljažniku in tudi sistemom za enostaven dostop in odpiranje elektrificiranih vrat s pomočjo nožne kretnje. Seveda so številni ti dodatki del dodatne opreme ali najdražjih paketov.
Dobro notranje počutje je kategorija, ki ji talisman daje veliko poudarka. Najprej s samo obliko, ki izpričuje modernost, a tudi dobro ergonomijo. Kakovost materialov je odvisna od opreme, že v predzadnji stopnji opreme zen pa je raznovrstnost uporabljenih barv in kombinacij premijska. Sam ukroj armaturne plošče zelo spominja na megana ali espaca, tudi v talismanu je uporabljen R-link multimedijski sistem druge generacije, ki informacije podaja prek 7- ali 8,7-palčnega zaslona na dotik.
Zadnjim potnikom je prostor velikodušno odmerjen, tudi v višino, kjer se denimo espace ni izkazal. Prvič v renaultu lahko sedeži tudi hladijo telo, niso pozabili na tiste, ki si želijo dobrega ozvočenja, za kar poskrbi Bose.
Zadek ima svoj "volan"
Močno orožje talismana naj bi bila zelo dobra vodljivost na cesti. Če kupec izbere različico s 4control štirikolesno tehnologijo krmiljenja, potem je dinamika postavljena še korak naprej, saj zadnji dve kolesi s hipnimi prilagoditvami do 3,9 kotne stopinje v nasprotni smeri od prednjih koles pri nižji hitrosti, in do 1,9 stopinje v isti smeri pri hitrejši vožnji skrbita, da zadek kar čim bolj popolno sodeluje pri manevrih izogibanja oviri, parkiranja, vožnji v ovinke … Dodatno lahko voznik vpliva na delovanje avta prek vmesnika, ki ga pri Renaultu imenujejo Multisense. Pet različnih nastavitev vpliva na številne parametre vozila, v ospredju so seveda motor, krmiljenje in podvozje.
Pri motorjih talisman prisega na downsizing, a kljub temu po zagotovilih uvoznika pokriva veliko večino realnega trga tovrstnih avtov. Vse se začne z 81-kilovatnim (110 KM) 1,5 dCi, najbolj prodajan pa bo bržkone 1,6 dCi v različici s 96 kilovati (130 KM), pri katerem je za 1.500 evrov doplačila moč naročiti tudi EDC dvosklopčni menjalnik.
DCi 160 s 118 kilovati in serijskim EDC je namenjen najbolj zahtevnim. Bencinsko alternativo sestavljata TCe 150 s 110 kilovati in TCe 200 s 147 kilovati moči.
Kolikor palcev imaš, toliko veljaš
Stopnja opremljenosti v talismanu se v grobem deli na štiri razrede, čeprav je veliko še tudi na seznamu doplačil. Morda najhitreje boste talismana razlikovali po velikosti platišč. Zakaj? Osnovna oprema life ima 16-palčna, poleg pa še dvopodročno klimo, tempomat, senzor za dež, LED dnevne luči…
Oprema business je skrojena po meri poslovnih kupcev in doda 17-palčna platišča, boljše sedeže, parkirne senzorje, multisense sistem nastavitev, R-link s spletno povezavo … Zen oprema ima serijsko še palec večja platišča, nekaj več udobja, polne LED žaromete, a šele v tem paketu je prvič serijsko samodejno zaviranje v sili.
InitialeParis je pri Renaultu tradicionalno premijsko opremljen avto, v primeru talisaman to pomeni 19-palčna platišča, ekskluzivne barve, serijski sistem 4-control, prilagodljivo vzmetenje, aktivni radarski tempomat, avtomatski parkirni asistent, prostoročno odpiranje prtljažnika, ventilirani prednji in ogrevani zadnji sedeži, HUD, 8,7-palčni zaslon ...
Za cene pri uvozniku pravijo, da so zelo konkurenčne ostalim tekmecem, kamor poleg VW passata prištevajo škodo superb, forda mondea, opel insignio, mazdo6 … Z upoštevanjem “serijskega” popusta 1.500 evrov, ki vključuje tudi petletno jamstvo, se 1,5 dCi life prodaja od 19.990 evrov dalje.
Predvideno najbolj zaželena kombinacija dCi 130 business ima ceno od 23.490 evrov naprej, oprema zen pa od 25.490 evrov. Vstop v svet initialeparis, kjer je serijski dCi 160 z EDC menjalnikom, se prične pri 34.990 evrih (33.490 za TCe 200). Karavan je od limuzine dražji 1.200 evrov.
O načrtih so zelo previdni, med vrsticami pa pri slovenskem Renaultu izražajo željo, da bi na leto prodali kakih 250 talismanov (od tega 50 odstotkov pravnim osebam) oziroma dobršen del preostale polovice kolača v D segmentu. Prvo polovico si namreč v celoti prisvaja nemški konkurent.
andrej.leban@zurnal24.si
Nimaš kaj, dizajnerja imajo zelo dobrega.