Avtomobili v zadnjih letih postajajo vse težji, saj so tudi večji, hkrati pa proizvajalci vanje vgrajujejo vse več opreme. Vse to pa slabo vpliva tudi na njihove vozne lastnosti, poveča pa se tudi poraba goriva, kar v luči vse strožjih okoljskih predpisov nikakor ni dobro.
Avtomobilski proizvajalci zato iščejo možnosti za zmanjšanje mase avtomobilov. Doslej so v poštev prišli visoko trdnostna jekla, aluminijeve zlitine in plastika, ki jo okrepijo s steklenimi in ogljikovimi vlakni, vendar pa so vse te rešitve drage, kar vpliva na končno ceno avtomobila.
Aluminijev kompozit
Ena od rešitev bi lahko bil tudi Alvantov novi material AMC (Aluminium Matrix Composite). Matrični kompozit na osnovi aluminija je v bistvu podoben z ogljikovimi vlakni okrepljeni plastiki, vendar so smolo v njegovi sestavi nadomestili z aluminijem. Gre za material, ki je za petdeset odstotkov trši in za 300 odstotkov močnejši od karbona, v nasprotju z ogljikovimi kompoziti pa tudi veliko bolje prenaša mehanske in toplotne obremenitve.
Zaradi teh lastnosti ga je mogoče uporabiti za marsikatero avtomobilsko aplikacijo, pa naj gre za proizvodnjo podvozij, izpušnih sistemov ali motorjev. Ker se s spreminjanjem temperature ne širi in krči, tako kot jeklo in aluminij, lahko iz njega izdelajo tudi komponente, ki poleg velike vzdržljivosti zahtevajo tudi natančnost. Dodatna prednost materiala je, da odlično absorbira tudi vibracije in hrup.
Poceni proizvodnja
Poleg tega je menda poceni tudi njegova proizvodnja, saj ga izdelujejo tako, da v aluminijevo zlitino razmeroma na preprost način dodajajo silicijev karbid. Še večjo trdnost dosežejo, če namesto aluminija uporabijo aluminijev oksid. Material bo sicer najbolj prišel do izraza pri proizvodnji električnih avtomobilov, pri katerih se konstruktorji še vedno spopadajo s preveliko maso.
Material AMC za zdaj uporablja predvsem letalska industrija, kjer je našel uporabo predvsem na podvozjih letal, vendar pa se podjetje Alvant že pogaja tudi s Fordom in Rolls-Royceom.