Z armaturno kamero smo posneli nenavaden prizor na dolenjski avtocesti. Po njej se je vozil patruljni policijski avto v smeri od meje proti Ljubljani. Policist je veliko večino časa prevozil na levem voznem pasu, čeprav je imel velikokrat priliko, da bi se umaknil prometu za seboj na desni pas v skladu s pravili. Prav tako je njegova hitrost zelo nihala, po naših opazovanjih med 100 in 150 km/h, pri čemer so mu ostali vozniki vestno sledili, a prehiteti si ga ni upal nihče, četudi s tem ne bi kršil omejitev.
"Tega ne razumem. Če je policist vozil pod omejitvijo, bi ga lahko normalno prehiteli," pravi Brane Küzmič, dolgoletni inštruktor varne vožnje. "Če bi se policist lahko umaknil na desni pas in je z vztrajanjem na levi res zadrževal promet, to gotovo ni prav."
Inštruktor: Zakaj se tudi pri nas ne vozijo z modro lučjo?
Nedavna huda nesreča na AC pri Razdrtem je znova sprožila vprašanje prisotnosti in opaznosti policije na avtocesti, saj so policisti ob tej priliki priznali, da je zaradi krčenja sredstev v prometu veliko manj patrulj, ki sicer že s prisotnostjo pozitivno vplivajo na obnašanje drugih voznikov.
Küzmič opozarja, da bi se lahko v takšnih razmerah morali zgledovati po marsikateri drugi državi, kjer policisti po avtocesti vozijo v običajnem prometu s prižgano modro lučjo.
"To denimo že 20 let izvajajo v Italiji in močno povečajo svojo vidljivost ter pozitivno vplivajo na druge voznike. S prižganimi lučmi se vozijo tudi po odstavnem pasu, s tem pa dajejo vsem voznikom jasen signal prisotnosti."
Po Küzmičevih besedah takšno prakso izvajajo tudi v Franciji, Nemčiji in še kje.
Težava, da česa takšnega ni mogoče čez noč uvesti pri nas, je že Zakon o pravilih cestnega prometa. Ta določa, da je morajo vozilom s prednostjo, ki uporabljajo modre opozorilne svetilke, drugi vozniki takoj dati prosto pot vozilu, in se po potrebi umakniti ali celo ustaviti. Isti člen zakona sicer pravi, da sme vozilo s prednostjo "izjemoma uporabljati tudi samo posebne svetlobne znake brez sirene, kadar je ob zadostni vidnosti tega vozila zagotovljena varnost udeležencev cestnega prometa, vozilo s prednostjo pa tudi, kadar s temi znaki opozarja na nesrečo, zgostitev prometa ali druge okoliščine, ki predstavljajo nevarnost za udeležence cestnega prometa."
dezurni@zurnal24.si
Bravo policaji, tako se dela! Takšne akcije bi morale biti redne, da malce izšolajo neizšolane, nevarne in nesramne zaritneže. Palec gor!
Spremeniti člen v CPP , ki bi omogočal podati prijavo proti drugim voznikom in bi bila takšna prijava enakovredna policijski , pred sodnikom. To imajo v Švici in imajo na cestah MIR , iz miru pa potem tudi RED !… ...prikaži več Sploh pa če je prijava še podkrepljena še s posnetkom. Ravno včeraj sem sledil z Kodeljevega moder BMW Z3 LJ 17. ND , ki je od semaforja do semaforja po mestu vozil 100 km/h , ter vijugal po pasovih, kot da je v Krajnski gori. Saj ga ne pi opazil ampak sem videl pešce , ki se za njim obračajo in psujejo. Šlo je do Kolezije , kjer je izsilil peško na zeleni , že bežeč od mene , kakor tudi pred tunelom štartal in stal na zebri ! Kako sem ga sledil . Hja semaforji so ga zadrževali , da sem jaz brez divjanja peljal za njim od Kodeljevega ,do Kolezije , v nadi , da srečam policijsko vozilo ali pa prometnika na križišču. Nič od tega !
Vsako tajno snemanje in zasledovanje je po zakonu in Ustavi absolutno prepovedano, če za to ni izdan nalog sodnika in to na IME in PRIIMEK ! Kaj a bi ti rad naredil polcijsko dražavo ? Da nisi ti eden tistih… ...prikaži več , k so zasledoval ministra !