Pri Sekciji za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije so razgrnili statistiko prodaje novih vozil v letu 2022 (osebnih in iz programa lahkih gospodarskih vozil), ki jo pripravlja podjetje Ardi d.o.o.
Statistika kaže, da je bilo med od začetka januarja do konca meseca decembra 2022 pri nas prvič registriranih 46.339 osebnih avtomobilov in 7.139 vozil iz programa lahkih gospodarskih vozil (LGV). V primerjavi z letom 2021 to pomeni 7.640 osebnih vozil manj (oziroma -14,15 %) in 2.548 vozil LGV manj (-26,30 odstotka) v primerjavi z letom 2021. Gledano skupaj je bilo pri nas registriranih 63.675 osebnih in LGV vozil, kar je 10.188 manj kot v enakem obdobju lani (-16,5 odstotka).
Kaj na padec prodaje pravijo uvozniki?
Padec v prodaji se je kazal vse od začetka leta, ko so se uvozniki že soočali s številnimi zamiki pri dobavi vozil. Na ta račun je iz meseca v mesec nihala tudi statistika najbolje prodajanih modelov. Na nekatere model se namreč čaka tudi po leto dni. Prvi mož največjega uvoznika pri nas, podjetja Porsche Slovenija, Danilo Ferjančič je ob srečanju novinarjev še pred koncem leta naznanil, da bo to gledano na prodajne številke drugi najslabši rezultat prodaje novih avtomobilov pri nas. Kljub temu za prodajalci ni slabo leto, saj povpraševanje močno presega ponudbo, na ta račun pa so iz cenikov izginili popusti, marže so rekordno visoke.
Na novinarski konferenci ob koncu leta so tudi pri skupini Emil Frey, ki pri nas prodaja petino vseh novih osebnih vozil izrazili zadovoljstvo s prodajo, pri čemer so poudarili, da gre padec v skupni prodaji pripisati tudi močno zmanjšanim kratkoročnim registracijam. Vozila, ki so bila za kratek čas registrirana pri nas, nato pa izvožena in se niso vozila po naših cestah, so v preteklosti predstavljala tudi več kot tretjino statistike prodaje. Prvi mož Emil Frey pri nas Jožko Tomšič je izrazil zadovoljstvo, da je prodaja pri nas zelo stabilna, oziroma se še povečuje, ko je govor o fizičnih kupcih novih vozil. To so vozila, ki ostanejo v Sloveniji in jih pri nas tudi servisirajo, kar je pomembno za poprodajno in servisno storitev.
Kralj je mrtev, naj živi kraljica!
Kaj še razkriva statistika za leto 2022? Največja novica je, da renault clio ni več kralj slovenskih cest. Registracije so se v primerjavi z letom 2021 prepolovile, na lestvi prodaje v letu 2022 pa je z 1257 registracijami končal šele na tretjem mestu, za škodo octavio (1405) in VW t-rocom (1257). Četrti najbolj priljubljen avto med Slovenci in Slovenkami v letu 2022 je bila kia sportage (1089 prvih registracij), peti pa VW tiguan (1079). Med znamkami pri osebnih avtomobilih na vrhu ostaja Volkswagen s 7.354 registriranimi novimi avtomobili v letu 2022, kar predstavlja 14,26 odstotni padec prodaje. Sledi Škoda s 4575 prodanimi enotami, tretji je Renault (4031), četrti pa Hyundai (3199). Peta je Toyota, ki je edina v prvi peterici beležila rast prodaje. Prodali so 2948 avtomobilov, ali 30,74 odstotkov več kot leta 2021. Velik padec poleg Renaulta (-35 odstotkov), beleži še Nissan (-53 odstotkov), v debelem plusu sta poleg Toyote tudi Opel (+36 odstotkov) in Mercedes-Benz (+26 odstotkov).
Električni rekordno
Med redkimi izjemami je najbolj rasel trg električnih vozil. Prvič do zdaj je številka novih registracij presegla 2.000. V letu 2022 je bilo pri nas prodanih 2293 popolnoma električnih vozil (leta 2021 1723). Med prvimi petimi najbolje prodajanimi modeli v letu 2022 so tesla model Y (240), škoda enyaq (201), VW ID.4 (188), renault twingo (145) in tesla model 3 (126).
Kralj je umru, v parlamentu kraljica, Prebil, igraj ji kraljeviča, princa ali pa kar Goloba
je kar veliko fukjenih pri nas
moras bit res fukjen, da 3 leta rabljen avto placas po nabavni ceni novega. pametni slovenci so naredili to kar naredi pameten clovek. pocakas.