Kupci novih avtomobilov imajo najrazličnejše taktike za pogajanje o ceni. A kaj, ko jih veliko ne ve, da jim prodajalci denar najbolj spretno iz žepov vlečejo z dodatno opremo. Ta je dandanes eden glavni virov zaslužka v avtomobilski industriji.
Se še spominjate časov, ko je bila izbira dodatne opreme omejena na pnevmatike z belo obrobo in dodatno zaščito podvozja? Kaj pa časov, ko smo se lahko osvežili le s 'šibedahom' oziroma pomično streho? Danes so stvari popolno drugačne, saj je izbire malodane neskončno, kupci pa smo opremi s seznama doplačil tudi vse bolj naklonjeni. Zgovoren je že podatek, ki ga je pred časom podal Opel, ki pravi, da se za njihove matrične žaromete pri astri v Avstriji odloči več kot 40 odstotkov kupcev, v Švici 45, na Norveškem pa kar 84 odstotkov. To je le en dodatek, avtomobilski proizvajalci pa jih ponujajo na stotine.
Naš nasvet:
Od dodatne opreme se vsekakor splača naložba v varnost, kot so napredni pametni led žarometi, ki izboljšujejo vožnjo ponoči (Čeprav v povprečju le tretjino časa vozimo ponoči, statistika razkriva, da se tedaj zgodi kar polovica vseh nesreč), sistem za samodejno zaviranje v sili (vozila, ki so opremljena s tem sistemom so po podatkih neodvisnega konzorcija Euro NCAP udeležena v 38 odstotkih manj prometnih nesreč z naletom od zadaj kot tista vozila, ki tega sistema nimajo), ali pa kamero za vzvratno vožnjo (največ manjših trkov z materialno škodo se zgodi ravno na parkiriščih).
Osnovno ceno avtomobila lahko podvojite
Dokaz, da so se časi močno spremenili, je primerjava v dojemanju spodobno opremljenega avtomobila. Nedolgo nazaj je to pomenilo, da ima klimatsko napravo in daljinsko centralno zaklepanje. Takrat smo rekli, da spodobno opremljen VW golf stane 15 tisočakov. Danes se je ta številka pomaknila k dvajsetim tisočakom, to pa zato, ker spodobno več ne pomeni le nujnih dodatkov za naše udobje, ampak marsikatero modno muho, ki je na koncu niti ne potrebujemo, da o lepotnih dodatkih kot so večja platišča, posebne barve, obrobe in usmerjevalniki zraka sploh ne govorimo. Na koncu je tako vse odvisno od zmožnosti upiranja izbiri mamljivih opcij. Če tega nadzora ni, se cena lahko povzpne v višave, tudi do dvakratnika tiste, s katero se konfiguracija avtomobila začne.
Premium avtomobili, premium dodatki
Proizvajalci avtomobilov dobro vedo, da so kupci premium vozil pripravljeni plačati več. Tudi za najnovejše dodatke, ki jih seveda prav ti avtomobili ponujajo največ. Da bi to dokazali v praksi smo na spletu naredili konfiguracije avtomobilov v različnih cenovnih razredih. Vsakič smo pri osnovni in povsem opremljeni izvedbi obdržali enak motor in menjalnik, tako da je razlika v ceni izključno posledica dodajanja opremskih opcij. Za začetek smo šli kupovati malčka fiata 500, z 1,2-litrskim osemventilskim bencinarjem in osnovnim paketom opreme pop. Po ceniku stane 11.990 evrov, ko smo ga do roba »naložili« z vsemi mogočimi dodatki, pa bi zanj morali odšteti 17.870 evrov. Torej gre za skoraj 50-odstotno povečanje cene.
Drugi primerek je malenkost večji VW polo, ki z litrskim trivaljnikom (70 kW) stane najmanj 13.619 evrov. Brezskrbno kljukanje po razpredelnici dodatkov je ceno povzdignilo na 22.499 evrov. Tu govorimo že o 65-odstotnem pribitku. Krat dva nam je uspelo pri peugeotu 3008, pri katerem je bila osnova izvedba z 1,2-litrskim trivaljnikom (96 kW) in opremo access. Ta po ceniku stane 20.798 evrov, s paketom opreme GT line in vsem, kar se poleg tega še da izbrati, pa je končna cena znašala kar 43.160 evrov.
Razlika je v marži
Natančnih podatkov seveda ne izdajo radi, a dejstvo je, da so marže za avtomobile in dodatno opremo pri prodajalcih močno razlikujejo. Če so zaradi močne konkurence na trgu pri cenah avtomobilov stisnjeni v kot, pa imajo precej več možnosti za zaslužek, ko govorimo o raznih dodatkih. Motivacija prodajalcev pri prepričevanju v nakup dragih dodatkov je torej jasna, na podlagi tega pa imajo v žepu tudi jokerja, saj si lahko pri bolje opremljenem avtomobilu privoščijo ponuditi nekoliko večji popust.
Za dobro mero smo se lotili še prestiža na najvišji ravni in v pravem labirintu možnih izbir in kombinacij uspeli audiju A7 sportback 3.0 TDI quattro ceno z osnovnih 81 tisočakov povzdigniti na preko 140.000 evrov. Z malce preudarnosti bi samo za ceno dodatkov pri audiju lahko kupili vse tri prej omenjene bogato opremljene manjše avtomobile.
Dvakrat premislite, kaj zares potrebujete
Razkorak med tem, kaj potrebujemo in kaj si želimo je včasih zelo velik, razliko pa na koncu vedno pokriva naša denarnica. Zato svetujemo, da pred nakupom dobro premislite, katere dodatke boste v praksi zares uporabljali, če ste zares preračunljivi pa morda vključite še tiste, ki bodo ključni pri nadaljnji prodaji vozila.
Avtomobilski proizvajalci so ugotovili, da se kupci najbolje odzovejo na dodatke, ki so na kakršenkoli način povezani z varnostjo. Kdo se bo zavestno odločil, da sebi in svoji družini ne bo nudil največje možne varnosti? Pa naj stane kolikor hoče.
Spotoma lahko preverite tudi, če je smiselno izbrati tovarniške (originalne) izdelke ali obstajajo primerljivi na prostem trgu. Tu govorimo o predpražnikih, strešnih nosilcih, vlečnih kljukah, aluminijastih platiščih, in marsičem drugem. Na koncu se vse skupaj lahko spremeni v lep prihranek!
Avto dilerji služijo samo na neumnosti kupcev. Če temu ne bi bilo tako ne bi brali "reklamo" v stilu - električni pomik stekel (??), klimatska naprava, ABS itn, itn. Veliki odstotek plebsa še zmeraj pada na take neumnosti, ker če… ...prikaži veče nebi, tega tudi ne bi bilo v specifikacijah za posamezne "pakete".
slovenija je odlično tržišče za avtomobilčke take in drugačne, javni prevoz je pod kritiko, folk pa dela samo še za kište, ki požirajo neznanske količine denarja, seveda s to opremo je pa res natega, nek mestni avto, za kratke relacije… ...prikaži več bi bil lahko bolj enostaven, drugo je višji razred za dolge vožnje, pa še tam je marsikaj odveč