Če bi nam nekdo pred dobrimi štirimi leti rekel, da bo BMW poslal na trg superšportni motocikel, bi najverjetneje rekli, da se kaj takega ne bo zgodilo. Če pa bi k temu dodal še, da bo ta superšpotnik močno zamajal prestol japonskim superšportnikom v litrskem razredu, bi takega človeka vprašali po zdravi pameti.
In vendar se je zgodilo ravno to. BMW je izdelal superšportnika in s tem vrgel rokavico japonski konkurenci, ki ima glede na videno in voženo vse razloge za skrb.
Asimetrična žarometa sinonim BMW
Prvo, kar opazite pri motorju, je njegov "hudoben" pogled, ki ga pričarata prednja žarometa različnih oblik, ki postajata sinonim te blagovne znamke. Nekaterim je tovrstno oblikovanje zelo všeč, drugim pač ne. Nekaj pa zagotovo velja. Je samosvoj in na cesti opažen, z njim pa tudi vi. Na motorju je polno oblikovalskih detajlov, eden takšnih je asimetrično oblikovan oklep, kjer je na levi strani klasična odprtina za hlajenje motorja, na desni pa je v obliki škrg morskega psa.
Ob zagonu motor zarohni brez obotavljanja. Testnik je imel nameščen vrhunski Akrapovičev izpušni sistem, s katerim pridobi še tisto piko na i. Zvok je v prostem teku morda celo malce tih, vendar takoj, ko dodamo ročico za plin, zadonijo vsi baritoni v vsem svojem čaru. Agregat velikosti "enega litra" zmore 142 kW pri suhi masi 183 kilogramov. To pomeni, da kilovat moči motorja poganja 1,29 kilograma teže motocikla, kar je zavidanja vreden dosežek.
Teče izjemno gladko, brez cukanja ali nervoze, poleg tega ga krasita še kultiviranost in uglajen tek. 112 Nm navora doseže pri relativno nizkih vrtljajih, kar omogoča sproščeno vožnjo pri 50 kilometrih na uro tudi v šesti prestavi. Dobrodošla je tudi pomoč prestavljanja v višjo prestavo brez uporabe sklopke ter brez popuščanja plina, ki je na voljo za doplačilo.
Ima pa motor tudi tisto drugo, ''agresivnejšo'' plat. Ko ročico za plin privijete, močneje pokaže svoj pravi obraz. Pospeški so brutalni, vendar motor vseskozi ostaja miren in lepo vodljiv. Tukaj je v veliko pomoč zmogljiv DTC (dynamic traction control), ki zazna zdrs zadnjega kolesa in skoraj nezaznavno odpravlja voznikove napake. Na voljo je za doplačilo in sodeluje z najlažjim ABS-sistemom med serijskimi motocikli, saj slednji tehta le 2,5 kilograma. Po našem mnenju nujna oprema na motorju, saj deluje izvrstno. K silovitim pospeškom spadajo tudi zelo dobre zavore. Tukaj svoje delo opravljajo radialno nameščene kolutne zavore proizvajalca Brembo.
Motor ponuja veliko število osebnih nastavitev. Od tega, kdaj se prižge lučka, ki opozori, da prestavite v višjo prestavo, pa do tega, s kakšno močjo se boste vozili. Motor namreč ponuja štiri programe vožnje. Rain, Sport, Race ter Slick. V praksi je Rain namenjen vožnji na spolzki podlagi, saj DTC ter ABS postaneta izjemno občutljiva, prav tako pa se zmanjša tudi moč motorja, in sicer na 110 kW (150 KM). V načinu Sport motor zadiha s polnimi pljuči, DTC in ABS pa postaneta manj odzivna, vendar še vedno skrbno bdita nad voznikom. Program Race je namenjen izrazito športni vožnji, saj elektronika le še v nujnih primerih in pri pretiravanju posega vmes, v programu Slick pa tudi tu ne reagira več, saj sta tako DTC kot ABS povsem izklopljena, namenjen pa je vožnji po dirkaški stezi.
Glede na vse pričakovana cena
Motocikel S1000 RR je kot celota zelo dober, saj glede na znamko in performanse ponuja zelo veliko, cena pa je temu primerna. Osnovni model stane 14.200 evrov, testnikova pa je znašala še zmernih 16.516 evrov.
Podatki o motorju: (BMW S1000RR)
Motor: 999 cm3
Vrsta: 4-valjni 4-taktni vodno hlajeni vrstni motor, dve zgoraj ležeči odmični gredi, 4 ventili razporejeni na valj
Moč: 142 kW (193 KM)/pri 13.000 vrtljajih na minuto
Navor: 112 Nm/ pri 9.750 vrtljaji na minuto
Poraba na testu: 6,5 litra/100 km
Zmogljivosti: 299 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 2.056 x 826 x 1.138, medosna razdalja 1.432
Teža: 183 kg (suha masa)
Cena: 14.200/16.516 EUR