Avto
1224 ogledov

Študija obrača na glavo vse, kar smo mislili, da vemo o vmesnikih

Vpliv infotainment na vožnjo IAM RoadSmart
Lahko celo nevarnejši od alkohola in "trave".

Študija o vplivu raznih motenj na vožnjo je pokazala presenetljiv rezultat glede uporabe infozabavnega sistema. Pri britanski neprofitni organizaciji za varnost v prometu IAM RoadSmart z več kot polstoletno tradicijo so želeli preveriti, ali sta Googlov Android Auto in Applov CarPlay, ki jih najdemo v vseh sodobnejših avtomobilih, resnično varna za uporabo med vožnjo. 

Prostovoljci so bili med vožnjo na isti trasi podvrženi različnim motnjam. Morali so telefonirati prek bluetootha in s slušalko, pisati SMS, uporabljati zvočno upravljanje enega in drugega vmesnika, nato pa še prek zaslona s prsti. Vozili so tudi pod vplivom alkohola 0,8 promila (zakonska meja v Veliki Britaniji) in celo pod vplivom kanabisa. 

V vseh teh scenarijih so raziskovalci merili reakcijski čas voznikov, držanje smeri in odzive na nepričakovane zunanje okoliščine. 

Ne samo precej daljši reakcijski čas, težava pri uporabi modernih vmesnikov je tudi vzdrževanje ravne smeri med vožnjo. Med uporabo Android Auta so vozniki v povprečju skrenili z linije za 0,53 metra, med uporabo CarPlayja pa za 0,5 metra. Daljša je tudi reakcija na druge spremembe med vožnjo.

Izkazalo se je, da sta Android Auto in CarPlay precej nevarnejša, kot se je mislilo v vseh dosedanjih tovrstnih analizah. Pri upravljanju prek zaslona sta namreč povzročila, da se je reakcijski čas podaljšal za skoraj šestdeset odstotkov, kar v realnih okoliščinah pri potovalni hitrosti na avtocesti pomeni, da se bo zavorna pot podaljšala za štiri do pet avtomobilskih razdalj, torej okoli 20 metrov.

Še več, uporaba enega in drugega za voznika pomeni večjo motnjo, kot če bi voznik med vožnjo uporabljal telefon s slušalko, trdijo avtorji raziskave. 

Vpliv infotainment na vožnjo | Avtor: IAM RoadSmart IAM RoadSmart

Oba infozabavna sistema sta se odrezala nekoliko bolje, če je voznik upravljal z njima z glasovnimi ukazi. Zanimivo je pri tem Googlov sistem boljši od Applovega.

Avtorji na podlagi študije ugotavljajo, da moderni infozabavni sistemi v avtomobilih pomenijo velikansko tveganje, če jih uporabljate med vožnjo in da bi morali temu področju v razvoju naslednjih generacij avtomobilov nujno posvetiti več pozornosti. 

Voznikom pri IAM RoadSmart toplo svetujejo, naj si glasbene vsebine ali navigacijo nastavijo že pred začetkom vožnje.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.