Verjamem, da se danes družine že težko znajdejo med poplavo enoprostorcev, ki jih ima vsak resen igralec na trgu najmanj dva do tri. Katerega izbrati, da bo najbolj praktičen za mame, največji za otroke in najboljši v ovinkih za očete?
Ford je zadevo še malce zakompliciral z novo generacijo C-maxa, ki je prvič doslej na voljo v 14 centimetrov daljši in šest centimetrov višji različici grand. Za koga so ga naredili, ko pa so imeli že doslej v ponudbi tri enoprostorce? Najpreprostejši odgovor bi bil: grand se ponuja družinam, ki jim je osnovni C-max vendarle premajhen, večji S-max pa predrag, in iščejo pravo zmes agilnega podvozja in prilagodljive notranjosti.
Na zunaj je avtomobil bolj umirjen v primerjavi z razgretim manjšim bratom, pa čeprav ostaja vizualno vsaj spredaj zelo dinamičen, kljub manku LED-svetil spredaj in zadaj. Zadnje steklo je nekoliko večje kot pri osnovnem C-maxu v prid preglednosti, dodani so strešni nosilci, ki malce umirijo videz, vnovič ga spodbujajo 17-palčna platišča in zatemnjena stekla titanium paketa. Da je praktičnost visoko na seznamu prioritet, razkrivajo bočna stranska vrata. Znotraj na delovnem mestu ni razlik, kar pa je zgolj dobro, saj natančni volan lepo sede v roke, ročica gladkega menjalnika pa tudi.
V duhu napredka in dolgega seznama doplačil je imel testnik BLIS-sistem za opozarjanje pred mrtvimi koti in parkirnega asistenta za samodejno bočno manevriranje.
Več prostora, ne pa preveč
Dodatni centimetri se poznajo za zadnje sopotnike, kjer se v drugi, dvignjeni vrsti nahajajo vzdolžno pomični sedeži, čeprav manjka centimetrov za spodnji del nog. Posebnost je sredinski sedež, ki ga lahko popolnoma zložimo v desnega, raztegnjen pa ni tako udoben, kot pritiče enoprostorcu. Zato napovedujemo, da bo večino časa kar pospravljen, družine s tremi ali štirimi otroki pa bodo raje izkoristile (doplačljivo) tretjo klop, do katere se lahko dostopa kar po sredinskem hodniku. Odrasli zaradi skopih mer po pričakovanjih zadaj ne bodo zdržali vožnje, daljše kot do najbližje trgovine.
Prtljažnik ni glavno orožje avtomobila. Na papirju ima grand ob podrti tretji klopi le štiri litre več prostora v prtljažniku od običajnega C-maxa, kar je pod razrednim povprečjem. Tudi njegova prilagodljivost je le povprečna, sedeži sedemsedežnika se zlagajo rokodelsko, pravega ravnega dna ni. Zadnja vrata je v testniku poganjala elektrika, a bi se 655 evrov vrednemu bonbončku zlahka odpovedali.
Presneto hiter in agilen
Grandove prednosti pred nemškimi in francoskimi konkurenti spet stopijo v ospredje pri vožnji. Povejmo po pravici, manjši brat se skozi ovinke in prek neravnin pelje ostro, kot bi si želela marsikatera limuzina, in tukaj grand malce zaostaja, tako zaradi več nagibanja kot bolj nemirnega pobiranja grbin. A še vedno prednjači pred večino konkurence, zlasti v primerjavi z renault grand scénicom ali peugeotom 5008.
Testni avtomobil je imel vgrajen najmočnejši motor v ponudbi, 1,6-litrski bencinar s kar 134 kW/180 KM moči, ki pa je za slovenske kupce vsaj za zdaj nedosegljiv. Vseeno povejmo, da bi se od nenavadne (in drage s stališča stroškov) kombinacije na papirju smejalo predvsem očetu, a je kombinacija v praksi všečna, saj je zaloge moči ob ugodni krivulji navora vedno dovolj, z nekaj vzdržnosti pa je poraba po potovalnem računalniku ostala tudi okoli 7,5 litra na sto kilometrov. Realno je višja vsaj za liter, a takrat smo bili na cesti presneto hitri.
Ob vsej osnovni opremi in dodatkih in ponujeni uporabnosti, s katerimi je bil založen testni C-max grand, je cena 24 tisočakov in pol še vzdržna. Na žalost pa depreciacija (praviloma neupravičeno) forde zelo tepe.
Podatki o vozilu: (ford C-max grand titanium 1.6 ecoboost 134 kW, 7 sedežev)
Motor: 1.596 cm3
Vrsta: štirivaljni bencinski
Moč: 134 kW (180 KM)/ pri 5..700 vrtljajih na minuto
Navor: 269 Nm/ med 1.900 in 4.000 vrtljaji na minuto
Poraba: 8,5 litra/100 km (mešani cikel – test) 198 gramov CO2
Zmogljivosti: 215 km/h, 8,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.520x1.828x 1.684, medosna razdalja 2.790, prtljažnik (v litrih): 115 – 475 – 1.742
Masa: 1.496 kg
Cena: 24.445 EUR (testni)