Avto
22 ogledov

Sportage bo priljubljen med Slovenci

Kia sportage
1/49
Žurnal24 main
Kia je predstavila tretjo generacijo terenskega sportagea, ki so ga med prvimi začeli prodajati ravno v Sloveniji. Na slovenskih cestah naj bi jih bilo veliko, saj naj bi samo leta 2011 prodali okoli tisoč primerkov.

S tretjo generacijo sportagea namerava Kia pretresti trg srednje velikih kompaktnih športnih terencev. Priznani oblikovalec Peter Schreyer je novinca v primerjavi s predhodnikom spremenil do potankosti. Krasi ga robusten, a zapeljiv high-tech videz s prepoznavno tigrovo masko. Edinstven je dizajn C-strešnega stebrička, zaradi katerega je vstopanje na zadnjo klop lažje, ne manjkajo pa niti v zadnjem času pri vseh proizvajalcih popularna in zapeljiva LED-svetila.

BILI SMO TUDI NA MEDNARODNI PREDSTAVITVI KIE SPORTAGE

Tudi notranjost je povsem prevetrena. Voznik bo najprej opazil tridelne športne merilnike, ki pa so nas na predstavitvi od vseh detajlov še najmanj prepričali. Bela barva z dodatki črnine jih naredi skoraj dolgočasne, a so po drugi strani uporabno pregledni. Bolj smo bili zadovoljni z modernimi dodatki, kot so navigacijska naprava z barvnim zaslonom in DVD-predvajalnikom, dvodelno strešno panoramsko okno in kamera za varnejšo vzvratno vožnjo. Prav tako izstopajoči so ergonomsko oblikovani sedeži s tridimenzionalno notranjo strukturo, ki se povsem prilagodi posameznikovi telesni obliki. Ob tem velja dodati, da sedeže prekriva tkanina iz glajene volne, tricot ali plemenito usnje. Zelo dober je tudi večfunkcijski volanski obroč, ki premore številna stikala, tako da je lahko voznik povsem osredotočen na vožnjo.



Sodobna pogonska paleta
Pogonsko paleto tvorita trenutno dvolitrski bencinski in dvolitrski dizelski štirivaljnik nove generacije. Oba motorja izpolnjujeta emisijski standard Euro5 in se dokazujeta z  visokim navorom, odlično odzivnostjo in nizko emisijo ogljikovega dioksida. Dizelski štirivaljnik generacije R, ki je opremljen z vbrizgom goriva prek skupnega voda in turbopolnilnikom s spremenljivo geometrijo vodilnih lopatic, doseže najvišjo moč 100 kW (136 KM) in razvaja s kar 319 Nm navora. S podobno mero imenitnosti se baha bencinski stroj. Štirivaljnik iz družine Theta II se postavlja s 120 kW (165 KM), 197 Nm navora, kompaktno gradnjo iz lahkega aluminija, spremenljivim krmiljenjem ventilov, prilagodljivim sesalnim sistemom in zelo mirnim tekom.

Sportage je v izvedbi z dvolitrskim bencinskim motorjem opremljen s petstopenjskim ročnim menjalnikom, dizelski motor pa dopolnjuje šeststopenjski ročni oziroma ob doplačilu šeststopenjski samodejni menjalnik.

Kmalu bosta trenutno ponudbo motorjev dopolnila še 1,6-litrski bencinski štirivaljnik GDI s turbopolnilnikom, neposrednim vbrizgom goriva in najvišjo močjo 99 kW (133 KM) ter 1,7-litrski dizel s 84 kW (115 KM), ki je bil razvit ekskluzivno v Kijinem nemškem razvojnem centru v Russelsheimu. Oba novinca bosta na voljo s sistemom Start/Stop, ki bo dodatno zniževal porabo goriva.


 

Širok nabor varnostne opreme vključuje šest varnostnih zračnih blazin, stranski in bočni varnostni zavesi sta opremljeni s tipalom, ki sproži njuno aktiviranje v primeru prevračanja. Tu je še sistem ESC, ki v primeru zdrsa vozila zmanjša moč motorja in z zaviranjem posameznih koles ali kolesa vzpostavi stabilnost. Opremljen je tudi s tipalom TPMS in prikazovalnikom zračnega tlaka v pnevmatikah, sistemom za nadzor zaviranja v ovinkih CBS, napravo za samodejno zaviranje na strminah DBC, sistemom za pomoč pri speljevanju v klanec HAC in sistemom proti zdrsu pogonskih koles TCS.

2WD ali 4WD

Novi sportage je v vseh motornih izvedbah na voljo s prednjim oziroma štirikolesnim pogonom. Slednji prenaša pogonsko moč načeloma na prednji kolesi, ob njunem zdrsu pa prenese elektronsko krmiljena večlamelna hidravlična sklopka do 50 odstotkov moči na zadnji kolesni par. Večjim terenskim izzivom streže sredinska zapora s konstantno polovično delitvijo moči v hitrostnem razponu od nič do 40 km/h. Ob tem velja dodati, da je sportage vedno oziroma tako pri izvedbah s prednjim kot štirikolesnim pogonom serijsko opremljen z napravo DBC za lažje speljevanje v klanec in sistemom za samodejno zaviranje in nadzor hitrosti med spuščanjem po strminah HDC, ki omeji hitrost spuščanja na največ 8 km/h.
 
Štirikolesni pogon AWD, ki ga je za novi sportage v sodelovanju s Kio razvilo mednarodno podjetje Magna Powertrain, nadzira oprijem posameznih koles in samodejno prenaša pogonsko moč na kolesa z boljšim oprijemom. Razporeditev pogonske moči med prednjim in zadnjim kolesnim parom je zato vedno optimalna, kar omogoča bolj samozavestno, lahkotno in varno premagovanje zahtevnejših površin in vzponov. Ob tem velja dodati, da šteje štirikolesni pogon AWD s tehnologijo Dynamax med razredno najbolj dovršene štirikolesne pogone, saj je opremljen z napredno krmilno elektroniko in številnimi tipali za spremljanje oprijema posameznih koles. Na podlagi omenjenih podatkov prihaja do optimalnega razporejanja motornega navora med posameznimi kolesi s pomočjo elektronsko krmiljene večlamelne hidravlične sklopke.

300 prodanih letos, 1000 leta 2011
Pri Kii tudi za sportage ponujajo sedemletno garancijo oziroma garancijo na prevoženih 150 tisoč kilometrov. Cene za najcenejši model, 1,6-litrski bencinar z dvokolesnim pogonom, se začnejo pri 18.990 evrih. Dvolitrski bencinar s štirikolesnim pogon stane 22.490 evrov, najdražji je dvolitrski CRDi sportage s štirikolesnim pogonom, za katerega je treba odšteti 31.790 evrov.

70 sportageov je že našlo slovenske kupce, pri Kii pa računajo, da bo v primeru redne dobave letos nove lastnike v Sloveniji našlo 300 sportageov, že prihodnje leto pa kar tisoč.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.