Pomanjkanje voznikov tovornjakov je vse večja težava v številnih državah, kjer se spopadajo s starajočim se prebivalstvom. Nedavna študija raziskovalnega inštituta Nomura kaže, da bo do leta 2030 na Japonskem primanjkovalo 36 odstotkov voznikov v primerjavi s količino tovora, ki ga je treba prepeljati. Najhuje bodo prizadeta podeželska območja.
Zato že zdaj razmišljajo o nekonvencionalni rešitvi, ki bi ob uveljavitvi lahko nadomestila do 25.000 tovornjakov na dan.
Tekoči trak je del horizontalnega transporta v tovarnah, skladiščih in vseh objektih, kjer je potreben linearni transport podobnih predmetov. Na Japonskem razmišljajo o izgradnji samodejnega transportnega sistema, podobnega tekočemu traku.
"Tekoči trak" oziroma širok prometni pas bi povezoval Tokio in Osako, kar v prevodu pomeni, da bi bil dolg kar 500 kilometrov. Predvideno je, da bi taka rešitev dnevno nadomestila 25.000 tovornjakov, pri čemer bi tovor prevažali na nekakšnih barkah brez pogona.
Japan Times poroča, da naj bi bil projekt Autoflow Road končan leta 2034, stroški gradnje pa naj bi po ocenah presegli 20 milijard evrov.
Kakšen je ogljični vpliv tovornega prometa?
Mednarodni prometni forum (ITF) ocenjuje, da tovorni promet, povezan s trgovino, prispeva več kot 7 odstotkov skupnih emisij CO2 na svetovni ravni – in predstavlja okoli 30 odstotkov vseh emisij, povezanih s prometom.
Po podatkih Mednarodne agencije za energijo (IEA) so ZDA, Kitajska in EU največji onesnaževalci v kopenskem tovornem prometu, medtem ko Japonska predstavlja okoli 3 odstotke.
Japonska želi do leta 2030 zmanjšati svoje emisije toplogrednih plinov za 46 odstotkov.
Medtem ko težka vozila, dolge ure vožnje in dolge razdalje tovornega prometa industriji otežujejo uporabo električnih vozil (EV), so jih nekatera podjetja uvedla za krajše poti in manjše tovornjake.
Preizkušajo se tudi drugi načini razogljičenja tovornega prometa, kot je uporaba japonskih hitrih vlakov, kombiniranje tovornjakov z ladijskim prometom in izboljšanje učinkovitosti.
Ne me fakat, na novo bodo pogruntavščina vlak
Zanimiva ideja, kar za Japonce niti ni presenečenje. Zanima me, kaj bodo pogruntali na drugih področjih kjer je tudi kažejo primanjkljaji delovne sile.
Evo rešitev za luko koper,le da bo zgrajeno to leta 2124