V prihodnjih tednih se bo znova marsikateri lastnik avta spraševal, ali si ne bi v izogib stalnim sezonskim izmenjavam med letnimi in zimskimi pnevmatikami raje nabavil kar tip celoletnih pnevmatik. Te naj bi se glede na svoje lastnosti znale spoprijemati tako z ostrimi razmerami zime kot tudi vročim poletnim asfaltom. Za ceno enega kompleta pnevmatik tako lastnik ob primerno globokem dezenu zadovolji zakonske zahteve, ki veljajo tako za letne kot zimske pnevmatike - slednje zaradi oznake M+S na obodu. A takšne pnevmatike hkrati nimajo tudi emblema snežinke, ki bi jih uvrščale med prave zimske pnevmatike.
Tudi tokratni test, ki ga je opravila koalicija evropskih avtoklubov, med njimi nemški ADAC in slovenski AMZS, je dokazal, da so celoletne pnevmatike uporabne zgolj pogojno. Test celoletnih pnevmatik (tokrat v dimenziji 205/55R16 V - razred kompaktnih vozil kot je VW golf) so znova opravili po dveh letih in napredek je vseeno viden, saj so se jim sposobnosti v primerjavi izpred dveh let izboljšale.
Dve pnevmatiki (michelin crossclimate in vredestein quadrac 5) sta prejeli oceno "zadovoljivo - priporočljivo," kar je tretja od petih ocen na lestvici. Nokian weatherproof, goodyear vector 4 season gen 2 in pirelli cinturato all season so prejele oceno "pomanjkljivo - priporočilo z omejitveami," medtem ko sta bridgestone A001 in hankook kinergy 4S H740 prejeli oceno "slabo - ni priporočljivo."
Navedene gume so testirali tako po zimskem tipu testa kot po poletnem protokolu, kot referenco so hkrati navedli še podatke o zmogljivostih za neimenovano letno in zimsko pnevmatiko, ki bi obe dobile skupno oceno "priporočljivo".
Ne le zima, tudi poletje jim ne prija
Celoletne gume, ki bi bila optimalna za vse letne čase, kot jih poznamo v klimatskih razmerah osrednje Evrope, torej ni. Najboljša Michelinova bi se v primerjavi z zimskimi gumami glede ocene po posameznih kategorijah uvrstila komaj nekam v spodnjo tretjino.
Strokovnjaki svetujejo, da če obstaja možnost, da boste čez zimo večkrat vozili po zasneženi cesti, velja kupiti pravo zimsko pnevmatiko. In če boste poleti veliko na suhi cesti, je najboljša izbira letna pnevmatika.
"Samo če si lahko privoščite, da bo vaš avto v ekstremnih vremenskih pogojih stal parkiran, je celoletna pnevmatika sprejemljiva," je povedala predstavnica ADAC-a Katja Legner. Pri tem pa ne gre le za zimski sneg in poledico!
"Tudi poleti celoletna pnevmatika lahko ni dovolj dobra. Zaradi vročine se mešanica gume spremeni in ni več dovolj zanesljiva." Dejstvo je, da celoletna pnevmatika ne more zadostiti obema ekstremoma.
Ne glede na tip in zmogljivosti avta na koncu koncev voznika in cesto v resnici ločuje le nekaj kvadratnih centimetrov gume, zato je zelo pomembno, kaj zmorejo še posebej v zimskih razmerah.
dezurni@zurnal24.si
Koliko 10.000km si naredil na celoletnih gumah. Če jih nisi nikoli sprobal, potem ne modruj.Tudi sam sem bil prijetno presenečen nad njimi. Čeprav sem desetletja prej menjaval letne in zimske komplete. Če se ne voziš v globokem snegu v… ...prikaži več hribe, potem so odlična izbira, vsaj za drugi avto v družini.
ali si tako zabit ali tako pokvarjen ?
Jao jao folk... dejte se že zavedat da ima avto edini stik s podlago preko gume. Zato je sploh v jesnsko/zimskem/pomladnem času ko so ceste večinoma mokre/zasnežene/ledene nujno da ima avto dobre zimske gume... v prid vaši varnosti in do… ...prikaži več vseh ostalih udeležencev v prometu. Kaj ti pomaga da na komplet gum prišparaš cca 80€ potem pa razbiješ avto in imaš stroške popravila xxxx€ ?Verjemte govorim iz lastnih izkušenj (22let na cesti cca 40.000km/leto)... ko si mlad in "neumen" ti je škoda vsakega denarja za gume, ko pa se ti zaradi slabih gum prvič nekaj zgodi pa začneš razmišljati drugače. Kadar pogovor nanese na podobno temo, vsakemu svetujem da na gumah in zavorah naj nikoli ne "špara" ampak kupi najboljše.... amen ! :)