Pri znamki avtomobilov Volvo Cars smo lahko ponosni na svojo skoraj stoletno zgodovino in na vse, kar smo prispevali k razvoju vozil. Vedno smo zagovarjali odgovoren pristop - avtomobile smo izdelovali in jih še izdelujemo za ljudi, za njihove potrebe in zaščito. Vselej smo imeli revolucionarne ideje, ki so se ob predstavitvi mnogim pogosto zdele sporne ali nepotrebne. Vendar ostaja dejstvo, da je zgolj naš tritočkovni varnostni pas, ki smo ga kot prvi proizvajalec na svetu uvedli v vozila Volvo že leta 1959, do danes dokazano rešil vsaj milijon človeških življenj in obvaroval še nekajkrat več ljudi pred težkimi poškodbami. Pri Volvo Cars inženirke in inženirji, ki se posvečajo razvoju varnosti, že zelo dolgo delajo ločene raziskave, kako različni scenariji nesreč vplivajo na potnike različnih spolov in starosti. Izsledke teh raziskav uporabimo za izboljšave naših vozil ter jih tudi javno delimo z ostalimi, saj mora biti varnost dostopna vsem.
Pri Volvo se ne posvečamo samo pasivni, ampak zelo aktivno tudi aktivni varnosti vozil – leta 2008 smo s takratnim modelom XC60 sploh prvi na svetu serijsko uvedli avtonomno zaviranje v sili AEB, ki je do danes postal ključni varnostni asistenčni sistem vseh novih avtomobilov. Naši modeli na neodvisnih testiranjih glede varnostne zasnove dosegajo najboljše rezultate. Vsem našim avtomobilom smo omejili hitrost na 180 km/h, kar je pomembno simbolno dejanje. Poslanstvo bomo nadaljevali tudi v prihodnosti, ki prinaša izzive samodejne vožnje, saj ostajamo trdno zavezani našemu cilju – v avtomobilu znamke Volvo ali zaradi njega ne sme nihče umreti ali biti težko poškodovan.
Kljub našim nespornim dosežkom pa se pri Volvu soočamo s spoznanjem, da je vse to veliko premalo in da varen avto še ne zagotavlja obstoja življenja. Vsi proizvajalci vozil, tudi Volvo Cars, smo danes del širšega problema: s svojo dejavnostjo škodimo našemu skupnemu planetu, ki je že sprožil klic v sili – upravičeno, saj našim zanamcem preti nevarnost, da jim bomo zapustili izropan in neuporaben svet. Zaradi nebrzdanega izkoriščanja naravnih virov in škodljivih emisij danes pred našimi očmi izginja lepota narave, podnebne spremembe pa povzročajo vse hujše vremenske ekscese, ki dnevno ogrožajo na stotine milijonov ljudi.
Smo pred morda najtežjim izzivom v zgodovini, ki od nas terja, da kot celotna družba najdemo in soustvarimo do narave nevtralno bivanje. Odgovornost znamke Volvo Cars je, da dodamo svoj inovativni prispevek ter morda tudi drugim pokažemo pot do uporabne trajnostne mobilnosti. To pa še zdaleč ne pomeni hitrega skoka v proizvodnjo električnih vozil z energetsko in glede virov surovin vprašljivo tehnologijo, temveč obvladovanje celotnega procesa izdelave korak za korakom in uporabo ter razgradnjo vozil na način, ki bo do narave nevtralen. Prav pri Volvo Cars smo bili med prvimi, ki smo zbrali pogum, izračunali in javno objavili, da je brezemisijska vožnja eno, primerjava celotnih izpustov v življenjskem ciklu elektrificiranih vozil proti klasičnemu pogonu na fosilna goriva pa nekaj povsem drugega. Treba je gledati celotno sliko.
Trajnost je za Volvo Cars na pragu naše stoletnice postala enako pomembna vrednota kot varnost, prve korake v smeri zaščite planeta pa smo že naredili. Imamo načrt, ki ga neodvisne znanstvene institucije potrjujejo kot izvedljivega. Do leta 2025, torej v štirih letih, bo okoli 50 odstotkov prodanih vozil Volvo že povsem elektrificiranih, druga polovica pa hibridnih oziroma priključnih hibridov. Do leta 2025 bomo tudi za 40 odstotkov zmanjšali količino CO2 v življenjskem ciklu vsakega našega vozila.
Do leta 2030 bomo prešli na izključno baterijska vozila, hkrati pa proizvodnjo prilagajali tako, da bomo do leta 2040, torej v manj kot 20 letih, mi in naša veriga dobaviteljev postali podnebno nevtralni v skladu s cilji Pariškega sporazuma. Da je ta cilj električne in trajnostne mobilnosti izvedljiv, dokazujejo številni že izvedeni ukrepi za zniževanje emisij – dosegamo visoke stopnje recikliranja in zmanjševanja proizvodnih odpadkov, nižamo emisije v transportni verigi, uporabljamo nove, tudi veganske materiale, s tehnologijo veriženja blokov podpiramo družbeno odgovorno pridobivanje redkih materialov za izdelavo baterij, že v letu 2020 pa smo dosegli 51-odstotno samooskrbo z energijo v naših proizvodnih obratih po svetu, medtem ko preostanek energije prihaja iz podnebju prijaznih virov. Naša največja kitajska tovarna v Čengduju je pred kratkim že zagotovila 100-odstotno podnebno nevtralno oskrbo z električno energijo.
Lahko rečemo, da smo v prihodnost v določeni meri z našimi vozili že vstopili. Ker vemo, da je povsem električna mobilnost še vedno korak stran, a obenem tudi že jasno razvidna, našim kupcem znotraj linije Recharge že danes ponujamo napredne priključno-hibridne športne terence XC40, XC60 in XC90, ki na krajših dnevnih poteh omogočajo vožnjo povsem brez emisij, na tistih daljših pa ob pomoči učinkovitega bencinskega motorja omogočajo zelo varčno vožnjo. Vozila Recharge vas bodo prav gotovo navdušila, ko jih boste spoznali – vabimo vas, da jih doživite na testnih vožnjah.
Akcija Midsommar
Narava, ples in sonce, ki nikoli ne zaide. Pričetek poletja je za Švede en sam praznik, opominja jih, da nam narava, ki je v polnem zagonu, omogoča življenje. Ob švedskem prazniku najdaljših dni Midsommar tradicionalno združujemo svoje najboljše ponudbe.
Pred nekaj dnevi smo skupaj z novimi konkretnimi načrti glede razvoja izredno zmogljivih baterij, ki bodo omogočale doseg 1.000 kilometrov z enim polnjenjem, razkrili naš novi Concept Recharge. Gre za konceptni avto, s katerim napovedujemo ne le varno in trajnostno prihodnost, temveč tudi takšno, ki bo povezana.
Digitalizacija je namreč tretji steber našega razvoja. Naši avtomobili bodo postale pametne naprave, ki se bodo sposobne na odgovoren način maksimalno prilagajati vsakemu vozniku posebej in upoštevati njegove navade, omogočali pa bodo tudi številne dodatne vsebine po meri lastnika na podoben način, kot to že danes zmorejo pametni telefoni. Verjamemo namreč, da bo naš avtomobil v prihodnosti, ko bo vsaj del vožnje postal varno avtonomen, potnikom omogočal vrnitev kakovostnega preživljanja časa, ki ga danes prepogosto izgublja za volanom, v prometnem zastoju.
Concept Recharge pa prinaša tudi pogled v prihodnjo obliko naših avtomobilov nove, električne dobe, pri čemer ohranjamo tradicionalni pristop bogato-enostavnih linij. Serijski del opreme bo tudi napredni sistem LIDAR za spremljanje okolice, ki mu bo mogoče v nadaljnji življenjski dobi s posodobitvami dodajati nove možnosti.
Našega prvega serijskega predstavnika varnega, trajnostnega in povezljivega vozila nove generacije, ki bo samo še električna, bomo predstavili že prihodnje leto.
za cigane je že dober, ko kradejo; pri colngi Slovenec ne more kupiti niti šajtrge !