Med najcenejšimi avtomobilskimi trgi je še vedno slovenski, in sicer je ta od nemškega in avstrijskega v povprečju cenejši za četrtino, je pokazala raziskava Evropske komisije. Cene pa še vedno močno nihajo, in sicer tudi za večkot sto odstotkov.
Vedno med (naj)cenejšimi
Pod drobnogled smo vzeli deset najbolj prodajanih modelov pri nas in pogledali ne samo, koliko bi za posamezno modelno različico plačali pri nas in koliko v sosednji Avstriji ali na Madžarskem, temveč tudi, koliko bi zanjo odšteli na trgih, ki so podobni našemu (torej na Češkem in Slovaškem), ter koliko na najrazvitejšem, od koder prihaja tudi največji del primerjanih modelov – v Nemčiji.
Cene: Upoštevali smo cene, ki jih je proizvajalec priporočil za prodajo v posamezni državi ter vključujejo DMV in DDV.
Indeks: Ta pove, koliko se cena za posamezni model v neki državi razlikuje od njegove najnižje cene. Primer: indeks pri volkswagen polu, kupljenem pri nas, je 107, kar pomeni, da je sedem odstotkov dražji od najcenejšega (obarvanega zeleno), v tem primeru češkega.
Izkazalo se je, da sta med desetimi modeli kar dva najcenejša ravno pri nas, v vseh preostalih šestih primerih (dveh v raziskavo vključenih modelov pri nas namrečni na voljo) pa je vozilo, kupljeno v Sloveniji, zasedlo drugo ali tretje mesto.
Razlike sto- in večodstotne
Med najdražje trge še vedno spadajo danski (cene so tam višje tudi za sto odstotkov), nizozemski in belgijski, v cenovnem vrhu pa sta tudi nemški in avstrijski avtomobilski trg.
Po avto kljub temu v tujino
Če se da določeni model v nekaterih primerih kupiti celo ceneje kot pri nas, pa so razlike tako majhne, da ne upravičijo niti stroškov, ki bi jih imeli s prevozom avtomobila v Slovenijo. Izjema je ford fiesta, ki je pri nas 13 odstotkov dražja kot na Češkem, razlike pa se potem hitro manjšajo, saj sta volkswagen polo in hyundai i30 dražja le še sedem odstotkov, drugi modeli pa nekje od enega do štirih. Sklenemo lahko, da se nakup novega vozila v tujini zaradi negotovosti in dodatnih stroškov (prevoz) ne izplača. Je pa slika nekoliko drugačna, ko je govora o rabljenih vozilih, saj so ti na razvitejših trgih zaradi večje ponudbe velikokrat občutno cenejši.
Komentar: Miha Pečoler
Cena že, kaj pa kakovost?
Slovenski trg je ne samo enako razvit kot recimo nemški ali avstrijski; od njiju je tudi občutno cenejši.
Če smo še pred desetletjem lahko nergali čez to, da smo Slovenci za enak avto kot Italijani plačali večali da smo za enako ceno dobili opremsko veliko bolj oskubljen avto, zdaj že dolgo ni večtako. Številni uvozniki so v tem času bíli dolg in naporen boj s proizvajalci in ga skoraj brez izjeme v prepričanju, da smo zdaj le del razvite Evrope, tudi dobili. Danes tako kupimo avto z enako “deželno” opremo, kot jo ima recimo nemški, v nekaterih primerih pa zaradi manjše kupne moči dobimo celo več. V mislih imam primer uvoznika nemške premium znamke, ki mu je pri pogajanju za nekega kupeja poleg konkurenčnih cen uspelo izpogajati celó serijsko usnje, česar takrat niso bili deležni niti “matični” Nemci. Torej: vprašanje, ali kupiti pri nas ali iti v tujino, je vsaj pri novih avtih odveč. Kako je s kakovostjo, je pa drugo vprašanje. Na naš trg namrečše vedno večkrat pridejo vozila iz tako imenovanih sekundarnih tovarn, kamor je svoj čas v primeru clia spadala tudi tovarna v Revozu.