Avto
472 ogledov

Slovenske železnice pripravljajo „last-mile“ ponudbo

Slovenske železnice Slovenske železnice
Slovenske železnice v sodelovanju s poslovnimi partnerji iščejo možnosti za širitev ponudbe na prevoze z lastnimi taksiji in »car sharing«. »Last mile« projekt za potnike na vlakih pomeni car sharing, e-taksi prevoze, prevoze do Brnika, e-kolesa.

Na Slovenskih železnicah so se prijavili na razpis za postavitev električnih polnilnic na območju Železniške postaje Ljubljana skupaj s Petrolom in MOL. "Storitev car sharing bi temeljila na najemu električnih avtomobilov in bi bila v prvi vrsti namenjena uporabnikom naših storitev, ki bi po prihodu na namembno postajo za nadaljevanje poti po mestu lahko uporabili električni avto,“ so za zurnal24.si pojasnili na Slovenskih železnicah (SŽ).

V začetni fazi razmišljajo o vpeljavi storitve car sharinga na glavni železniški postaji Ljubljana, ki je po mnenju SŽ z vidika frekvence, števila in strukture potnikov najbolj zanimiva. Glede na odzive uporabnikov na storitev se bo le ta lahko širila tudi na druge železniške postaje. "Če govorimo o obsegu prometa in strukturi uporabnikov kot osnovi za te odločitve, sta tako v prvi vrsti potencial postaji Maribor in Celje,“ odgovarjajo.

Z električnimi po mestu, z ostalimi na daljše razdalje

Projekt je še v fazi priprave, zato bodo o konkretnejših rešitvah govorili po tem, ko bodo izdelali končno analizo. Pomemben predpogoj pa je tudi primerna infrastruktura.

Vrsta vozil je odvisna od vsebine same ponudbe. Na SŽ pravijo, da bi bil car sharing z električnimi vozili bolj omejen na področje urbanega mesta, medtem ko so pri taksi storitvah destinacije bolj oddaljene. "Vsekakor so cilj okolju prijazna vozna sredstva.“

Pri tem se car sharing in taksi ne izključujeta. Tako imajo v načrtih tudi organizacijo storitev za prevoze oseb. Razmišljamo o shuttle prevozih od postaje do, na primer, letališča Jožeta Pučnika, do trgovskega središča BTC itd.

Ne pa tudi na dom, če stanujete v Zalogu, na primer. "Namen tovrstne taksi službe ali shuttle prevozov je omogočanje nadaljevanja poti po prihodu z vlakom. Ne govorimo torej o povsem klasični storitvi taksi službe,“ so nam odgovorili.

S-bikes električno kolo | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Postaje bodo opremili z boksi za kolesa

Novost bodo tudi električna kolesa, ki so že dalj časa uveljavljen trend drugje po Evropi. „Na vlaku je omejen prostor za prevoz spremljanih koles, še posebej ob konicah, ko so vlaki povsem zasedeni s potniki, po večini dnevnimi migranti. Za te je dobrodošla rešitev, da lahko pot nadaljujejo s kolesom, ki ga najamejo po prihodu na namembno postajo,“ pojasnjujejo na SŽ, kjer nameravajo opremiti postaje z boksi za kolesa, kjer bodo lahko uporabniki puščali svoje lastno kolo.

Cena dnevne vozovnice za spremljano kolo na vlaku je 3,40 EUR ne glede na razdaljo, kar marsikoga odvrne od misli, da bi s seboj na vlak vzel lastno kolo. „Glede na to, da gre za turistično ponudbo, ocenjujemo, da je cena primerna. Ko govorimo o uporabi kolesa v kombinaciji s prevozom z vlakom ob konicah, je trend v smeri ponudbe najema koles,“ menijo na SZ in dodali, da so v pripravi razpis za nova vozna sredstva poudarek dali tudi prostoru za prevoz koles.

Komentarjev 11
  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 01:46 02.marec 2017.

    Dejte rajš dat pribitek 10-15% če želiš še kolo na vlak vzet pa boste 10000000x več naredil za mobilnost pa uporabnost vlaka. Ampak ne...to kar je najbolj logično pa praktično pa optimalno...ne to pa ne boste hotl...rajš boste kupoval bohve ...prikaži večve kok enih koles; pa nevem še česa k pa to..... na konc bo pa cena za en mesec spet porazno prevelika. Vedno pozabljate da vlak uporabljajo predvsem revnejši....vi pa še najosnovnejšega...torej jemanja kolesa na vlak ne naredite praktičnega in poceni...... .polom..pa če to ni žalostno pol pa tud nevem.... Tok ga mim pihnete ....kako je to sploh možn??

  • OF 07:40 01.marec 2017.

    Retro je danes in, tko da, če se vsak dan voziš z gomulko si res srečnež.

  • JT_Thomas 06:34 01.marec 2017.

    Da se ne bi pogovarjali o cenah, ki jih imajo za vožnjo s takšnimi podrtijami. Za 5€ te zapelje nekdo, ki se zmeniš z njim v max 1,5 ure od Lj do Mb, medtem, ko z vlakom rabiš minimalno 1h ...prikaži več in 50 minut (ICS, Intercity še neprimerno več), cene pa so od 13€ navzgor... S takim obvladovanjem dejavnosti, ne bo kaj dosti kruha...