S predstavitvijo inovativnih slovenskih podjetij in startupov se je danes na Brdu pri Kranju začelo srečanje evropskih odposlancev za mala in srednje velika podjetja. Podjetja, ki ustvarjajo inovacije na področju transporta, imajo različne izkušnje pri podpori države. Ključna težava pa je prenos ideje v prakso.
Slovenija je pod geslom Moving Forward srečanje izkoristila tudi za predstavitev in promocijo sedmih inovativnih slovenskih podjetij in startupov, ki se s svojimi inovacijami uvrščajo v sam svetovni vrh. Tako so se predstavili Pipistrel, Akrapovič, Quadrofoil, Cap, Nervteh, Električna vozila F in Fooraj.
Veliko zanimanja za simulator vožnje
Podjetje Nervteh predstavlja napredni simulator vožnje, ki se uporablja za trening voznikov in oceno tveganja. Kot je povedal direktorja podjetja Matej Vengust, je v tujini precej zanimanja za simulator, ključno za uspeh pa je, da so že pri razvoju produkta imeli jasno sliko, kdo so potencialni kupci.
Podobnega mnenja je Boštjan Žagar iz podjetja Cap, ki predstavlja hibrid med skirojem in kovčkom oziroma torbo Olaf Scooter. Na trgu je že drugo leto in z naročili so zadovoljni.
Kot je povedal Žagar, so pri razvoju dobili državno pomoč. Možne pa so izboljšave pri sistemu podpore, pri čemer bi lahko kopirali uspešne sisteme iz tujine. Sam pozna finski koncept Spirita, kjer deluje tehnična in ekonomska ekipa, ki podjetnikom pomaga na celi poti od ideje prek razvoja do proizvodnje in prodaje.
Quadrofoil požel zanimanje svetovnih medijev
Soustanovitelj podjetja Fooraj, ki se ukvarja z izdelavo informacijskih rešitev za šolo vožnje, David Arnež ima s podporo državnih institucij dobre izkušnje. Vendar še vedno čaka na spremembo zakonodaje, ki bo omogočala uporabo elektronskih evidenc v avtošolah, za katero interes že obstaja. Sedaj orjejo ledino in računajo, da bo nato uveljavitev ostalih inovacij s področja mobilnosti lažja.
Uspešno pridobiva naročnike tudi ekološko plovilo Quadrofoil, o katerem so pisali številni svetovnim mediji. Kot je povedal direktor družbe Quadrofoil Marjan Rožman, proizvodnja že teče, prve dobave pa bodo v roku nekaj mesecev. Kupci prihajajo z vsega sveta, z vzpostavitvijo serijske proizvodnje pa bodo mesečno lahko proizvedli več kot 1000 plovil.
Pri pet let trajajoči uresničitvi projekta so se srečali s številnimi težavami. "Stvari so se začele obračati v pozitivno smer, banke so nas začele podpirati in tudi s strani državnih institucij pridobivamo potrebna soglasja," je poudaril Rožman, ki si želi, da bi država jasno opredelila vizijo razvoja in se je ves čas držala.
Direktor podjetja Električna vozila F, ki se ukvarja s predelavo dizelskih avtobusov v električne, Branko Ferlič se kljub naročilom še trudi z zagonom proizvodnje. Potrebuje poslovne prostore in sredstva za finančni zagon, pri čemer si želi, da bi lahko ostal v Sloveniji.
"V Sloveniji je veliko znanja, le podporo potrebujemo," je poudaril Ferlič in izpostavil uspešna podjetja, kot sta Pipistrel in Akrapovič. "Takšne ljudi je treba ceniti, jim pomagati in jih tako nagraditi," je prepričan Ferlič.
Pipistrel je tokrat predstavil dvosedežno ultralahko električno letalo Alpha Electro, ki je namenjeno šoli letenja. Zanj so prejeli že več kot 20 naročil, v razvoju pa imajo še druge izdelke. Pri čemer se podjetje s 100 zaposlenimi poslužuje tudi evropskih in državnih subvencij.
Že uveljavljeno podjetje je tudi Akrapovič, ki je vodilno podjetje za razvoj in proizvodnjo izpušnih sistemov za avtomobile in motorje, in letos praznuje 25-letnico. Podjetje z 850 zaposlenimi stalno vlaga v razvoj in beleži skokovito rast.