Avto
99 ogledov

Slovenci v avte damo več kot v hrano

Strošek vzdrževanja avta Profimedias
Povprečno slovensko gospodinjstvo za svoj avtomobil oziroma svoje avtomobile nameni kar tretjino več mesečnega dohodka od povprečja EU in več kot za hrano ter stroške stanovanja.

Kot kažejo statistični podatki, Slovenija spada med države z največjim povečanjem lastništva osebnih avtomobilov in že leta visoko presega povprečje vseh novih članic in kandidatk EU, razen Malte in Cipra.

Leta 2012 je bilo v Sloveniji 1.066.028 osebnih avtomobilov, kar je šestkrat več kot leta 1970. Avtomobil ima tako vsak drugi prebivalec, se pa viša njihova povprečna starost.

Za avte ogromno, za javni prevoz drobiž

Z visokim številom avtomobilov so povezani tudi izdatki gospodinjstev. Tako so slovenska gospodinjstva v letu 2010 za nakup vozil in delovanje osebnih prevoznih sredstev namenila skoraj eno tretjino več sredstev kot gospodinjstva držav EU. Ob tem je zanimiv podatek, da so pri izdatkih za javni prevoz slovenska gospodinjstva namenila precej manj svojih sredstev (1,1 odstotka) od gospodinjstev v sedemindvajseterici (2,4 odstotka).

Velik problem naraščajočega prometa so izpusti toplogrednih plinov in onesnaževal zraka, na kar vpliva tudi starost avtomobilov. Povprečna starost osebnih avtomobilov se je v Sloveniji zvišala s 6,8 leta v letu 1992 na 8,7 leta v letu 2012. V tem obdobju se je povprečna starost osebnih avtomobilov v evropskih državah zniževala. To pomeni, da se v Sloveniji nove tehnologije uvajajo počasneje in da je vozni park večinoma okolju manj prijazen, je razvidno iz brošure Kazalniki okolja v Sloveniji, ki jo je izdala Agencija RS za okolje.

Redni tehnični pregledi imajo velik pomen za zmanjševanje okoljskih vplivov vozil in pravočasno odstranitev neprimernih vozil iz prometa. Z meritvami izpustov izpušnih plinov naj bi neposredno zmanjšali izpuste toplogrednih plinov, saj avtomobili ne smejo preseči homologiranih vrednosti teh izpustov. Poleg tega pregledi vplivajo tudi na boljše vzdrževanje vozil, kar dodatno pripomore k zmanjšanju izpustov.

V Sloveniji tako kot v večini drugih evropskih držav od leta 2000 poteka vsakoletna osveščevalna kampanja V mestu brez avtomobila, ki se je razširila v pobudo Evropski teden mobilnosti. Glavni namen obeh akcij je predvsem olajšati izvajanje trajnih ukrepov in rešitev za zmanjšanje prevelike uporabe osebnih avtomobilov.
Z vidika okolja je spreminjanje potrošniških vzorcev zelo pomembno, saj so vplivi na okolje z manj in bolj intenzivnih panog zelo različni. Velika potrošnja za hrano in brezalkoholne pijače je za okolje bolj obremenjujoča kot na primer izdatki za zdravje, rekreacijo in izobraževanje.

Komentarjev 4
  • Vojko Renko 20:47 21.julij 2014.

    Kupil sem star avto 2001 za 450 €, brat ga je kupil novega za 21000 €, meni dela brezhibno, on ima od vsega začetka probleme in je zapravil 1100 € za razna popravila, kje je logikaSvojega natovorim, kot kamion, ...prikaži več on samo osebno prtljago, KLINC PA N0V AVT0

  • spenjac 12:16 21.julij 2014.

    članek je nelogičen. Bojda največ damo v avte, hkrati pa imamo zelo star vozni park. Če imamo star vozni park, v kaj (kateri del avta) vlagamo? Zdi se mi, da se poosamosvojitvena evforija zelo zmanjšuje, mladim niti ni več dosti ...prikaži več do avta, bolj so jim pomembni telefoni in tablice.

  • mijaliza 11:59 21.julij 2014.

    Pa poglejmo realno, če hočeš imet službo, delodajalec zahteva najmanj izpit b kategorije in lastno vozilo. Če se hočeš v službo pripeljat po Slovenskih cestah ( pa naj bo to AC ali pa navadna cesta) se sprijazniš da boš slej ...prikaži več ko prej menjal kakšno premo, podvozje je po 5 letih ( če delaš veliko kilometrov) že skoraj za stran, tukaj je še nizka slovenska plača, s katero si niti v 20 letih ne moreš kupiti novi novi avto, ne pa kakšen rabljen jajc, v katerega je potrebno še velik vložit da postane spodoben avto...pa smo kar takoj tam