Kočija novega kralja Karla III., s katero se bo s Camillo, kraljico ženo, odpeljal na kronanje iz Buckinghamske palače v Westminstrsko katedralo, je vse prej kot srednjeveški relikt, pa čeprav je glede moči omejena na šest konjskih sil.
V resnici gre za eno najnovejših in najmodernejših tovrstnih prevoznih sredstev na svetu in nekaj povsem drugega kot znamenita zlata kočija. Znano je, da je pokojna kraljica Elizabeta II. sovražila vožnjo v zlati kočiji. To so vse od leta 1762 v monarhiji uporabljali samo za največje dogodke kot so kronanja in jubilejni dogodki. "Obupna je, ta reč sploh ni narejena za vožnjo," je kraljica nekoč rekla o verjetno najbolj impozantni kočiji na svetu, obdano z zlatom, žametom, poslikavami in številnimi drugimi detajli.
Predvsem je črtila dejstvo, da štiri tone težka in skoraj devet metrov dolga kočija sploh nima pravih vzmeti, temveč samo usnjene blažilnike. Zato plemeniti potniki čutijo skoraj vsako luknjico na cesti. Zlato kočijo je kraljeva družina v javnosti zadnjič uporabljala leta 2002. Lani ob praznovanju platinastega jubileja Elizabete II. se je zlata kočija po 20 letih spet pojavila v javnosti med parado, a brez kraljice. Namesto nje je imela vgrajene zaslone, na katerih so se prikazovali arhivski prizori priljubljene vladarice.
Nova doba aluminija, hidravlike in električnih motorčkov
Leta 2012 je avstralsko podjetje po naročilu izdelalo povsem novo slavnostno kočijo, ki bi lahko v veliki meri pri pomembnih slovesnostih nadomestila zlato predhodnico. Buckinghamska palača jo je naročila za kraljičin diamantni jubilej, ki je slavnostno potekal dve leti kasneje. Od tod tudi njeno ime, diamantna kočija.
Gre za povsem drugačen tip kočije. Napolnjena je z udobjem za vse zdajšnje in prihodnje uporabnike. "Samo" 5,5 metra dolgo prevozno sredstvo v osnovi ni iz lesa, temveč aluminija. Ima napredno hidravlično vzmetenje, ki ločuje podvozje od potniškega dela in zagotavlja izredno udobno vožnjo tistim v notranjosti. Stekla se pomikajo električno, notranjost je klimatizirana, na vrhu je celo prostor za kamero. Čeprav deluje neprimerno preprostejša od zlate baročne predhodnice, je vsak detajl še vedno skrbno izdelan in dekoriran. Namesto osmih konj kot pri zlati kočiji jih je za njeno vleko dovolj šest, saj tehta dve toni manj. Tudi hitrejša je lahko po potrebi, medtem ko se zlata kočija premika s hitrostjo pešca.
Naporni tradiciji ne bo ušel
Kot omenjeno, bo novega kralja Karla III. in njegovo soprogo najnovejša kočija odpeljala na kronanje v katedralo. S tem se bo Karl poklonil spominu na pokojno mater, saj je bila kočija zadnja, ki je bila naročena še za časa njene dolge vladavine. Po kronanju pa se tudi Karl ne bo izognil tradiciji in se bo na prvo uradno pot po kronanju odpravil v zlati kočiji, ki ga bo v slavnostnem sprevodu odpeljala iz katedrale nazaj v Buckinghamsko palačo.
A za razliko od sprevoda ob kronanju njegove matere leta 1953, ki je po njenih lastnih besedah potekal "čez pol Londona" in je trajal dve uri, bo sprevod Karla III. vodil po praktično najkrajši poti skozi Whitehall in mimo trga Trafalgar po aveniji nazaj do palače, kjer so na sporedu naslednji dogodki v počastitev zgodovinskega dogajanja.
Za to pa naša predsednica DZ raje potuje z avionom in ji imajo sektaši toliko za očitati..Predstavljajo si svojega Vodjo v takšni kočiji. Bolje kot, v avtu kateremu odpove akumulator med vožnjo na narok sodišča.
Ubogi revčki, ki se morajo voziti v zlatih kočijah. Naj gredo na avtobus , tako kot vsa druga raja !