Avto
12855 ogledov

Skrb vzbujajoče: Delovna mesta v avtoindustriji bo ukinila polovica nemških podjetij

Proizvodnja avtomobilov, tovarna Volkswagen, Wolfsburg Profimedia
Nemška avtomobilska industrija je dolgo veljala za najpomembnejšo na svetu. Glede na raziskavo svetovalne družbe Horváth, ki je na voljo nemški tiskovni agenciji (DPA), za zaposlene v avtomobilski industriji prihajajo skrb vzbujajoči podatki.

Glede na raziskavo svetovalne družbe Horváth so ogrožena številna delovna mesta v nemški avtomobilski industriji. Več kot polovica podjetij načrtuje ukinitev delovnih mest v naslednjih petih letih, kaže raziskava poslovodsko-svetovalnega podjetja Horváth, kjer so opravili razgovore z vodilnimi v panogi. Slednji so kot glavne razloge navedli visok stroškovni pritisk in novo konkurenco, zlasti iz Kitajske. 59 odstotkov anketiranih podjetij pričakuje, da bodo v prihodnjih petih letih zmanjšala število zaposlenih. 14 odstotkov jih pričakuje celo znatno zmanjšanje, povečanje števila zaposlenih pa le 15 odstotkov.

Indija, Kitajska, Amerika in vzhodna Evropa

"Proizvodnja vse bolj poteka v regijah, kjer se avtomobili končno prodajo," je za DPA povedal Frank Göller, partner in avtomobilski strokovnjak pri Horváthu. Slabe izkušnje zadnjih let z ozkimi grli pri dostavi tega niso spremenile. Proces se še pospešuje, kar pomeni selitev delovnih mest. Številne tovarne v Nemčiji in Evropi še zdaleč ne obratujejo s polno zmogljivostjo, kar povečuje stroškovni pritisk. "Številni proizvajalci se odzivajo na pritisk stroškov z varčevalnimi programi in ukinjanjem delovnih mest," pravi Göller.

Proizvodnja avtomobilov Volvo delavci | Avtor: Profimedia Profimedia

Kadri se povečujejo skoraj povsod po svetu, razen v Nemčiji in zahodni Evropi. Glede na poročilo 75 odstotkov podjetij gradi zmogljivosti v Indiji, 60 odstotkov na Kitajskem in prav toliko v vzhodni Evropi. Znaki kažejo tudi na rast v Severni in Južni Ameriki ter preostali Aziji.

Kljub temu se velik del naložb še naprej steka v Nemčijo. Toda denar se vlaga predvsem v nove izdelke in tehnologije ter v pretvorbo obstoječih lokacij na električne pogone. Po besedah strokovnjaka se v proizvodnji vlaga predvsem v avtomatizacijo proizvodnih sistemov in digitalizacijo. Temu primerno slaba je tudi zaposlenost.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 20
  • Ender3 13:29 21.julij 2024.

    Ne vem kaj potem Sholz podpisuje v Srbiji. Samo z litijem ne moreš avtov delat. Hkrati pa Kitajci na Madžarskem že gradijo največjo tovarno EV v Europi. Vključno z najnovejšo tehnologijo akumulatorjev..Nemčija ne samo, da zaostaja v tej ind.proizvodnji izgublja kompas nad tem..

  • desyncx 13:04 21.julij 2024.

    Prišel bo čas, ko bo EU avtoindustrija naprej razvijati motorje z notranjim izgorevanjem ( bencin, dizel, vodik). Ko bo pa enkrat evropska industrija neodvisna od Kitajske, se pa lahko začne evropa igrati, kot se sedaj. Hkrati je že tak Kitajska ...prikaži večjska prevladala, vendar še Evropa tega noče priznati. Vse več evropskih znamk je začelo sodelovati z kitajci in uporabljati njihove platforme. Ker EU predvideva tovarno polprevodnikov ipd. šele v roku 10 let.

  • Avatar Jašna53
    Jašna53 12:44 21.julij 2024.

    In spet so slepe ovce izvolili kleptomanko Uršulo in njen trop plešočih pudeljčkov, mi pa v propad. Evropa je obsojena na propad in vojno, če bo ta prasica še 5 let futrala zeleno pizdo in njen režim!!!