Avto
52 ogledov

Škoda praznuje četrt stoletja uspešne zgodbe

Škoda favorit in superb Škoda
V Škodi te dni praznujejo četrt stoletja od dneva, zaradi katerega so se iz proizvajalca konzerv na kolesih prelevili v eno najbolj čislanih evropskih avtomobilskih znamk.

Slavna češka znamka je bila ob padcu Berlinskega zidu konec 80. let minulega stoletja še bleda senca nekdanjega inovativnega in sposobnega proizvajalca avtomobilov. Leta 1991 je z njenih zastarelih proizvodnih trakov prihajal le še en model - tudi Slovencem dobro znani favorit.

Nato pa je 28. marca 1991 sledil podpis pogodbe s Volkswagnom, ki je do temeljev spremenil znamko. Nemci so imeli s češko znamko še kako resne namene in je niso želeli zgolj izkoristiti za poceni proizvodnjo lokacijo. 1994 je favoritu sledil model felicia, v katero je že bilo vgrajenega veliko nemškega znanja, vključno z dizelskimi motorji. Tudi zahodno Evropo pa je Škoda pričela množično osvajati z letom 1996 in modelom octavia, ki je postal zastavonoša češkega uspeha. Sledili so še drugi uspešni modeli, kot sta yeti in rapid, hkrati je D segmentu resno zapretil superb tretje generacije. 

Danes je Škoda zelo cenjena znamka in uspeva ohranjati lastno identiteto znotraj VAG koncerna, zelo visoko redno kotira tudi pri neodvisnih raziskavah zadovoljstva kupcev.

Hkrati je izrednega pomena za Češko gospodarstvo in eden izmed nosilcev gospodarskega uspeha te nekdanje komunistične države. V letu 2014 je Škoda prispevala kar 4,5 odstotka k češkemu BDP, hkrati prispeva 8 odstotkov k izvozu.

V Sloveniji je bila znamka Škoda po statistiki prodaje Sekcije za motorna vozila v letu 2015 na tretjem mestu z več kot devetodstotnim tržnim deležom.

In še zanimivost - če ne bi takrat pogodbe podpisal Volkswagen, bi Škoda skoraj gotovo pristala v rokah francoskega Renaulta, poroča Autoevolution. Čehi so namreč Nemcem dali prednost, ker se jim je zdel njihov načrt bolj daljnoročen, medtem ko je bil Renault v ponudbi za prevzem manj prepričljiv.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.