Avto
6561 ogledov

Šef Forda po testu 'prijateljskega' konkurenta: "Ti fantje so pred nami!"

Jim Farley generalni direktor Ford epa
Generalni direktor Forda Jim Farley je preizkusil enega od kitajskih električnih avtov. Kar je videl, ga je presunilo.

Ameriški gospodarski časnik Wall Street Journal je te dni poročal o dogodku, kako je prvi mož ameriškega velikana Ford Jim Farley dokončno prepoznal veliko nevarnost, ki jo predstavlja nova generacija naprednih kitajskih električnih avtov. Še pred nekaj leti je le malokdo na zahodu verjel, da bi lahko kitajska avtomobilska industrija tako hitro dohitela uveljavljene proizvajalce, kaj šele prehitela. 

Ford je na Kitajskem prisoten že dolgo, tako kot ostale zahodne znamke je moral za prodor in obstoj na velikem kitajskem trgu skleniti partnerstvo z enim od domačih podjetij. Jim Farley in glavni finančnik Forda John Lawler sta na začetku 2023 odletela na Kitajsko do partnerskega podjetja Changan Automobile in ob tej priložnosti testirala enega njihovih neimenovanih električnih avtov. Farley je vozil, Lawler je bil sopotnik. Kar sta opazila na testni vožnji, jih je pustilo v šoku, poroča The Wall Street Journal. 

"Jim, to je nekaj povsem novega," naj bi Lawler dejal svojemu predpostavljenemu. "Ti fantje so pred nami," je menda še dodal. Wall Street Journal sicer ne poroča, za kateri model znamke Changan je šlo.

Changan je v Evropi morda neznana znamka, a dejansko gre za najstarejšega kitajskega proizvajalca avtov s sedežem v 22-milijonskem Čongčingu. Letna proizvodnja Changana je skoraj dva milijona vozil različnih znamk, ima tudi partnerstvo s Fordom in Mazdo. Z letom 2025 želijo izdelovati le še baterijske in hibridne modele. Na spodnji fotografiji model njihove premijske podznamke Avatr.

Farley je po poročanju časnika ob vrnitvi v ZDA članu nadzornega sveta Forda in nekdanjemu šefu banke Goldman-Sachs Johnu Thrortntonu dejal, da gre glede novodobnih kitajskih avtov za eksistencialno grožnjo Fordu. 

Changan avtomobil | Avtor: Profimedia Profimedia

Ford hiti in prilagaja dolgoročne načrte

Visoke tarife na kitajske avte so za zdaj ustavile poplavo kitajskih avtov v ZDA, vendar so pri Fordu v zadnjih mesecih močno prilagodili strategijo elektrifikacije. Tako so zakasnili načrt, da bi že do leta 2030 v Evropi prodajali le še baterijske modele, po novem bodo ostali še tudi pri klasičnih hibridih in priključnih hibridih. Je pa Farley napovedal, da bodo do leta 2027 začeli izdelovati baterijski avto za množice s ceno pod 30 tisoč dolarji (27 tisoč evrov). 

Ford se je tudi odpovedal novemu modelu velikega električnega suva s sedmimi sedeži, ki naj bi ga začeli izdelovati že prihodnje leto. Za dve leti so zakasnili tudi prihod novega električnega poltovornjaka. 

Parkirišče z električnimi avti, kitajski električni avtomobili | Avtor: Profimedia Profimedia

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 8
  • rd2dmk2 11:23 22.september 2024.

    no preberite članek o Malorci. gostinstvo je v kolapsu tam. zakaj. ker turisti nič ne zapravijo. torej so reveži ti turisti. in če ne morejo si privoščiti, pira, maragarite, pice, kako si bodo avto. pa naj bo bencinski ali električni. ...prikaži več kmalu bo kitajska imela problemkaj z vsemi avti, ker jih v EU ne bo nihče kupil. amapk ves svet nekaj pozablja. tako kot je iz revne kitajske nastala bogatija in so tam sedaj zelo premožni , pozabljamo na Afriko. kdor bo tam prvi, bo si lahk obliznil prste.

  • peter4 09:51 22.september 2024.

    V naslednjih 10 letih bomo kupovali vedno več rezervnih delov za avte z motorji na notranje izgorevanje, ki si jih že lastimo. Pri električarjih, moror še zamenjaš, a ko začne doseg krepko pešat, pa je po poteku garancije na baterijo ...prikaži večo smiselna le še reciklaža, Si že predstavljam kaj to pomeni za okolje. Proizvajalci zanalašč proizvajajo nepopravljiv klump že vsaj zadnjih 7 let.

  • Jernej65 09:18 22.september 2024.

    Kitajci z klasičnimi motorji niso mogli konkurirati ostalemu delu sveta, ker je za to potrebno dolga leta razvoja. Električni avtomobili niso bili razviti in tu so videli svojo priložnost. Pospešeno so ga začeli razvijati in prehiteli Evropo. Evropa je pri ...prikaži več el. avtih preveč zaostala in to jo sedaj tepe. Prodaja klasičnim motorjem pada, ljudje ne kupujejo avtomobilov in čakajo kaj se bo zgodilo, saj evropskih cenejših el. avtomobilov ni ravno na pretek. Ta krč se zna sprostiti v naslednjih letih.