Dejstvo je znano: zgolj v prvem letu lastništva avtomobil že izgubi okoli 25 odstotkov svoje vrednosti. Po treh letih je mogoče že za marsikateri avto na trgu rabljenih plačati manj od polovice vrednosti, ki jo je dosegel kot nov.
Specializirani nemški portal MyHammer je raziskal, kateri dejavniki lahko precej vplivajo na to, kako hitro bo nov avto izgubljal vrednost.
Tu je sedem nasvetov za kupce, ki razmišljajo o nakupu novega:
Proizvajalec
Že ob izbiri znamke in modela je mogoče napovedati, koliko bo nek avto še vreden čez pet ali šest let. Odločilno pri tem je priljubljenost neke znamke in še posebej povpraševanje po določenih modelih. Ne le VW golf, tudi kakšen citroën berlingo spada v krog izredno iskanih rabljenih avtov, zato višje cene na trgu ob prodaji ne bo težko doseči.
Barva
V salonu se ne prepustite hipnim čustvom in ne posegajte po eksotičnih barvnih odtenkih, kot so oranžna, rumena ali lila. Raje se odločajte za bolj nevtralne odtenke sive, bele, modre ali rdeče. Črna je prav tako zelo iskana. Klasične barve odgovarjajo največjemu deležu kupcev in bodo šle lažje (dražje) v promet.
Opremljenost
Avto, ki naj bi hitro našel naslednjega lastnika, mora danes imeti ne glede na velikost klimatsko napravo, ESC stabilnostni sistem, električna stekla in zaklepanje. Zelo zaželena lastnost sta vlečna kljuka ali gretje na mestu.
Čistost
Prvi vtis, ko si pride kupec ogledati rabljeni avtomobil, je zelo pomemben. Avto mora biti redno vzdrževan tako na zunaj kot znotraj. To pomeni, da mu privoščite redno čiščenje, tudi na bolj skritih mestih, podvozju, pri vratih ... Redno je potrebno skrbeti tudi za obnovo oziroma zaščito laka.
Skrb
Prav tako je pomembna redna skrb, tako glede rednih vzdrževalnih servisov, nadzora nivoja tekočin ... Avto, ki bo dajal vtis redne skrbi, čistih oblog in plastike ter sijočega videza, bo gotovo prej našel kupca. V ta segment spada tudi skrb, da denimo poleti zaščitimo armaturno ploščo in volanski obroč pred močnim soncem.
Odprava napak
Napake in poškodbe je potrebno odpravljati čimprej, saj čakanje lahko le še povečuje škodo in kasnejše stroške. Predvsem ob poškodbah laka ne gre zamahniti z roko in si reči "saj se ne vidi tako grozno." Ni namreč problem le v videzu, temveč tudi v posledicah, ki jih na "odprti rani" lahko karoseriji povzroča vlaga, zimsko soljenje in drugi dejavniki.
Vožnja
Ni vseeno, kako vozite avto. Če neprestano pospešujete in zavirate ali če vozite predvidljivo. Če skozi ovinke vozite na meji škripanja gum in po potrebi prek roba ceste, ali tako, da se lahko izogibate raznim luknjam in ne mučite materiala po nepotrebnem. Izkušeni kupec bo hitro prepoznal razliko, dokaze bo našel v zračnosti volanskega mehanizma, obrabi vzmetenja diskov ... Avtomobili kadilcev ali tistih, ki so namenjeni prevažanju domačih živali, so precej manj zaželjeni na trgu. Duh dodatnega spremljevalca je pač pretežko povsem odstraniti.
dezurni@zurnal24.si
čudno nam so fiata vzeli notri za 3000eur, toliko je bil tudi po eurotaxu vreden. če bi ga dali na avto.net bi mogoče zanj uspeli iztržit 3400eur (seveda preprodajalcev ne štejem sem notri), ampak se nam res ni dalo ukvarjat… ...prikaži več s prodajo pa usklajevanjem kdaj kdo pride pogledat.pa ta bi pršu na nedeljo, pa drug bi na ponedeljek dopoldne, tretji na četrtek ob 9 zvečer pa še ta ne bi vedel a bi ga vzel ali ne, pa bi prišel čez 2 dni s "strokovnjakom" na ogled...
Ti nasveti za Slovenijo ne veljajo.Tukaj ti ponudijo itak za tvoje vozilo 1500 manj kot ga potem naprej prodajo, pri sistemu staro za staro pa te ogulijo še 1500.Tako da imajo vsi v salonu 1 mesečno plačo… ...prikaži več samo od tebe....eurotax je pa fatamorgana.