Avto
99 ogledov

(R)evolucija odpiranja vrat vsaksebi

Opel meriva
1/52
Žurnal24 main
Opel lmeriva prakticira odpiranje vrat v nasprotni smeri. Recept ni nov, to je res. Toda v novem tisočletju ga uporablja le malokdo, prav nihče pa v tem velikostnem in cenovnem razredu.

Odpiranje vrat v nasprotni smeri in odpiranje vrat v obeh vrstah skoraj pod pravim kotom namreč veliko pripomore k lažjemu vstopanju in nalaganju prtljage. S tem so pri Oplu raven prilagodljivosti, ki jo je zagotavljala prva meriva, močno dvignili, obenem pa konkurenci pokazali, da tudi v razredu malih enoprostorcev mislijo zelo resno.

Občutno bolj dinamična kot predhodnica
Ima pa meriva v primerjavi s predhodnico še eno občutno prednost – obliko. Ta je veliko bolj razgibana, da ne rečemo dinamična, pa tudi skladna in privlačna na pogled. Prednji del zaznamujejo velika svetila in mogočna, s kromom obdana maska. Posebnost predstavlja tudi za enoprostorca zelo položno vetrobransko steklo, ki kljub temu ponuja več kot solidno preglednost naprej in vstran, nekaj pomislekov smo imeli le glede plastike neposredno pod šipo, ki je nekoliko preveč vidna, če že ni nepotrebna.

Dinamičnost se nadaljuje na boku, kjer sta veliki stranski ogledali pričvrščeni na karoserijo, bočna linija pa se za B-stebričkom resno zalomi. Tudi zadek je bil deležen več  domišljije kot pri prvi generaciji, je pa še vedno v prid prostornosti ravno odsekan in zato manj vpadljiv del avta.


    
Zaradi vpetja vstopanje otroška igra
Zdaj pa preidimo k bistvu – sistemu flex doors. Veliko pozornosti so oplovci tu namreč namenili varnosti in kakovosti na dolgi rok. Zaradi širokega kota odpiranja pa bi lahko bil prvi par vrat celo nekoliko krajši. Je pa zato vstopanje otroška igra, tudi v drugo vrsto, kjer so oblikovalci uporabili trik in naslon klopi pomaknili za odprtino, s čimer so pridobili nekaj zlata vrednih centimetrov za kolena, izstopanje pa olajšali s priročnim držalom na B-stebričku.

 

Pričakovan je prostor, namenjen glavam potnikov, nad povprečjem pa sta prostor za kolena sedečih v drugi vrsti in prtljažnik. Osnovni s 400 litri sicer ni bog ve kaj, podiranje  posamičnih sedežev pa prinese od 920 do poldrugi kubik velik prostor, kar je več, kot pričakuješ. Dodano ima tudi dvojno dno, kjer lahko pregrado preprosto pogrezneš na dno, trdo polico pa shraniš za naslonjala zadnjih sedežev. Slabše pa se odreže glede obdelave, saj je tapeciran le spodnji del, ostalo pa je odeto v trdo in na praske občutljivo plastiko. Se pa meriva več kot odkupi z odličnimi sedeži (prednjima lahko nastavljate tudi dolžino sedalnega dela) v zanimivi rjavo-turkizni barvni kombinaciji. Enak motiv se ponavlja v vsej notranjosti, kar merivo naredi prestižno in hkrati mladostno, predvsem pa svežo in drugačno. Med prednjima sedežema pa je opaziti še eno novost, sistem flex rail, kjer gre za premični sredinski naslon za roke. Ta v sebi skriva nekaj prepotrebnih odlagalnih površin, ki jih vsaj na sredinski konzoli močno primanjkuje. Nekoliko več jih je v vratih, kamor lahko spravite mapo velikosti A4 ali 1,5-litrsko plastenko. Enako dobro se odreže tudi volanski obroč, ki je prav tako kot stranice sedežev obarvan v rjavo in odet v usnje, hvalevredni pa so majhen premer, pravilna odebeljenost  in oprijem. Nekoliko zmoti le nagnetenost določenih stikal na sredinski konzoli, boljša pa bi lahko bila tudi informativnost osrednjega zaslona.

Avtomatika motorju vzame nekaj zagona
Nič kaj presenetljiv, čeprav logična izbira za večino, je 1,7-litrski 74-kilovatni dizel. Šeststopenjska avtomatika se mu sicer lepo poda, čeprav je namenjena bolj udobju kot čemu drugemu. Slednja motorju namreč vzame nekaj zaleta, kar se izkaže kot slabost pri polni naloženosti, ko 74 kilovatov moči komaj zadostuje. Avtomatika svoje doda tudi k porabi, ki pa se je na testu kljub temu vseskozi gibala okoli sedmih litrov. Kljub višjemu težišču pa je pohvalna lega na cesti, čeprav meriva vseeno ni športnik. Vzmetenje je prej kot na udobni na športni strani, zaradi doplačanih 18-palčnih platišč pa potniki na svojih zadnjicah tudi večkrat in bolj čutijo luknje na cesti.

Paket cosmo je ob tem povsem dovolj bogat, ESC je vedno serijski, že bežen pogled proti seznamu doplačil pa je vsaj dobrodošel, če že ne nujen. Kljub vsemu je meriva v svojem razredu smiselno cenovno umeščena, je pa res, da segment majhnih enoprostorcev s 4,29 metra tudi skoraj že presega. Naprednost, ki jo tokrat izkazuje vpetje vrat, pa tudi ima svojo ceno. Vsaj dokler ne bo bolj množično, kar pa bo pokazal čas.

Podatki o avtomobilu: (Opel meriva 1,7 CDTi cosmo automatic)
Motor: 1.686 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 74 kW (100 KM)/pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 260 Nm/ med 1.700 in 2.550 vrtljaji na minuto
Poraba: 7,1 litra/100 km, 168 gramov CO2
Zmogljivosti: 172 km/h, 13,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.288x1.812x 1.615, medosna razdalja 2.644, prtljažnik (v litrih): 400 do 1.500
Cena: 20.740/24.119 EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.