Alpine berlinette je letos stara 50 let. V počastitev te obletnice so pri Renaultu pripravili študijski prototip z imenom renault alpine A110-50, ki je namenjen zmogljivostim in vozniškim užitkom.
Študijski prototip povzema najbolj značilne oblikovne poteze izvirne berlinette A110. Karoserija iz kompozita z ogljikovimi vlakni ima nov odtenek modre barve, ki osvežuje in modernizira slovito izvirno "modro Alpine".
V študiji je mogoče najti izkušnje z dirkalnikom mégane trophy, saj imata isto konstrukcijsko osnovo. "Razvoj tega študijskega prototipa je bil čudovita pustolovščina in tudi katalizator ustvarjalnosti. Želeli smo izdelati berlinette naše dobe, ki bo tudi drzno utelešenje Renaultove športne strasti. Pri tem smo se pustili voditi našim srcem in čustvom," pravi Axel Breun, direktor za oblikovalske študije in prototipe.
"Delo pri snovanju oblikovalske študije je bilo za vsakogar v naši ekipi pravo uresničenje sanj. Ta avtomobil smo želeli jasno umestiti v sodoben čas, a hkrati ohraniti jasno povezavo z bogatim izročilom," pravi Laurens van den Acker, podpredsednik Renaulta in direktor za industrijsko oblikovanje.
Avtomobil zaznamujejo izklesani obrisi gladko oblikovane karoserije, ki jo poudarjeno krasijo razni odsevi svetlobe, s parom dodatnih sprednjih luči s svetlobnimi diodami v obliki dveh lokov, ki so hkrati tehnološko sodobne in oblikovno nostalgične, saj dajejo rumeno svetlobo, z značilno močno izbočenim zadnjim steklom, pod katerim se vidi sredinsko nameščen motor. Zračni reži na stranicah spominjata na značilni gubi na zadnjih blatnikih berlinette. Desna reža je namenjena hlajenju menjalnika, leva pa hlajenju motorja. Karoserija je sestavljena iz kompozita z ogljikovimi vlakni, lakirana z novim odtenkom modre barve, ki osvežuje in modernizira slovito izvirno "modro alpine". Sprednji pokrov je vpet spredaj in se tako odpira naprej, pokrov motorja pa se odpira nazaj. Vrata se odpirajo navzgor po vzoru elitrov – pokrivnih kril hroščev.
Tehnični podatki:
Šasija: okvir iz jeklenih cevi 25CD4S, motor in menjalnik kot delno nosilna elementa
Karoserija: iz kompozita z ogljikovimi vlakni
Elementi aerodinamike: krilce pod masko spredaj, difuzor in krilce zadaj
Motor: vzdolžna namestitev, pred zadnjo premo
Tip motorja: Renault V4Y – 6 valjev, 24 ventilov, 3.498 cm3
Vrtina x gib: 95,5 mm x 81,4 mm
Vbrizgavanje / vžig: Magneti-Marelli Marvell 6R
Največja moč: 400 KM pri 7.200 vrt./min.
Največji navor: 422 Nm pri 6.200 vrt./min.
Največje št. vrtljajev: 7.500 vrt./min.
Prenos moči: pogon na zadnji kolesi
Menjalnik: sekvenčen šeststopenjski + vzvratna prestava
Prestavljanje: polsamodejno s stopalko in lopatico za sklopko
Diferencial: z delno zaporo
Sklopka: keramično-kovinska z dvema lamelama premera 184 mm
Obese: dvojna trikotna vodila, Sachs nastavljivi dvosmerni sklopi
blažilnik/vzmet, stabilizator spredaj
Zavore spredaj: jeklena prisilno hlajena koluta (Ø 356 mm x 32 mm),
zavorni čeljusti AP Racing s po šestimi bati
Zavore zadaj: jeklena koluta (Ø 330 mm x 32 mm), zavorni čeljusti
AP Racing s po štirimi bati
Platišča: iz litega aluminija, spredaj: 8 x 21, zadaj: 9,5 x 21
Pnevmatike: Michelin, spredaj: 245-35 x 21, zadaj: 265-35 x 21
Dolžina / širina / višina: 4.330 mm / 1.961 mm / 1.230 mm
Kolotek spredaj / zadaj: 1.680 mm / 1.690 mm
Prostornina posode za gorivo: 30 litrov
Teža praznega avtomobila: 880 kg