Avto
8555 ogledov

Razkritje: Citroën na ceste vrača še eno legendo!

Citroën C5 X
1/19
Citroën
Citroën je po C4, ki je postal hibrid med kupejem in križancem, zdaj obudil še eno legendarno ime.

Citroën je razkril C5 X. Legendarna limuzina z oznako X je pričakovano, podobno kot C4, križanec, oziroma kot so zapisali Francozi, gre za kombinacijo petvratne limuzine, karavana in privzdignjenega športno terenskega vozila.

Gre za model iz vrha Citroënove ponudbe, velikostno ga uvrščamo ga V D razred, kjer so modeli VW passat, peugeot 508, renault talisman in drugi, zato je bilo pričakovati, da bo prinesel nove tehnološke rešitve s področja varnosti in udobja. Pri Citroënu potovanje enačijo kar s pravim lounge salonom.

citroën C4 Avto Citroën v Sloveniji predstavil svojo vročo novost

Citroën je svoje konje spet stavil na obliko, kot navdih pa je služil koncept CXperience, predstavljen na avtomobilskem salonu v Parizu leta 2016.

Trije v enem

Silhueta vozila krši uveljavljene stilske zapovedi segmenta D, zlasti s prtljažnimi vrati, kjer se prepletata petvratna limuzina in karavan in tudi elementi SUV-ja. Posebna pozornost je bila posvečena aerodinamičnosti.

Dolg pokrov motornega prostora, aerodinamične linije, visoke bočne linije in neprekinjena linija nad zadnjimi kolesi skrbijo za dinamičen videz. Prtljažna vrata so na ravni karavanov. Ponašajo se s široko in uporabno odprtino in nizkim nakladalnim pragom. Privzdignjen položaj zaradi višjega podvozja in kolesa velikega premera 720 mm z 19-palčnimi pnevmatikami Tall & Narrow, s katerimi je opremljena večina izvedenk, omogočajo vozniku višji položaj za vožnjo.

citroën C4 Avto Citroën želi z novincem ustvariti nove trende v oblikovanju

Medosna razdalja je 2,785 metra, kar zagotavlja veliko prostora tudi na zadnji klopi. Tako spredaj kot tudi zadaj pridobil nov svetlobni izraz znamke Citroën v obliki črke V, ki ga je vpeljal že novi C4. 

Udobje za vse potnike

C5 X je premierno opremljen z aktivnim vzmetenjem Citroën Advanced Comfort, pri katerem naj bi bil občutek vožnje na leteči preprogi, ki ga razvijajo v zadnjih letih, še bolj pristen, predvsem pa naj bi se izboljšalo udobje potovanja za potnike v drugi sedežni vrsti. S tremi razpoložljivimi načini sistem za nadzor vzmetenja poveča učinkovitost progresivnih hidravličnih omejevalnikov, tako da dodatno ublaži vzmetenje med fazami vožnje, ko vozilo preletava cestišče, in s tem ponuja še večjo učinkovitost zlasti v ovinkih.
Pri Citroënu spet izpostavljajo udobje sedežev poimenovanih Advanced Comfort. Zaradi posebnega oblazinjenja, podobnega mehkemu ležišču, so udobni že na dotik. Za izjemno udobje telesa pa med vožnjo poskrbita sloj penaste gume visoke gostote in strukturirana pena večje debeline.

Citroën C3 aircross Prenovljeni C3 aircross Avto Citroën C3 aircross nič več nadebudni medvedek

Po zagotovilih francoskega proizvajalca vozil je bil napredek narejen tako pri uporabi novih, na otip in oko prijetnejših materialov, kot zvočne izolacije. Uporabili so na primer večplastna stekla, ki zagotavljajo izolacijo pred motečimi hrupi iz okolice.

Da bi pritegnili zlasti evropske kupce, ki stremijo za vsestranskostjo, so prtljažni prostor vozila C5 X zasnovali po zgledu karavanov, tako z vidika dimenzij kot končne obdelave: 545 litrov prostornine v prtljažniku, raven pod po preklopu zadnje sedežne klopi, s čimer se uporabna prostornina poveča na 1640 litrov, široka odprtina vrat, nizek prag in ravne stene, so značilnosti "nahrbtnika". 
Za lažje nakladanje prtljage poskrbi napenjalna pregrada prtljažnega prostora, ki je povezana z motoriziranimi vrati, ki imajo poleg tega tudi funkcijo za prostoročno upravljanje, tako da jih lahko odprete ali zaprete s polnimi rokami. 

Večji zasloni

Tako kot C4 je tudi C5 X polno digitaliziran. Razširjeni Head Up Display oziroma sistem za prikaz podatkov v višini oči projekcija podatke o vožnji na vetrobransko steklo v barvah. Z vozilom C5 X znamka Citroën uvaja povsem novi komunikacijski vmesnik, ki se osredotoča na povezljivost. Deluje v povezavi z 12-palčnim zaslonom na dotik visoke ločljivosti, s štirimi vtičnicami USB tipa C in površino za brezžično polnjenje pametnega telefona. Njegove informacije se sproti posodabljajo prek oblaka, pridobil pa je tudi funkcijo Mirror Screen, tako da uporabniku ni treba pametnega telefona priključiti. Uporabniški vmesnik je zasnovan kot tablica na dotik. Sistem ponuja tudi funkcijo za glasovno prepoznavanje.

Robert Opron Avto Legendarni oblikovalec izgubil boj s koronavirusno boleznijo

Tudi priklopni hibrid

Na voljo so sistemi s področja polsamodejne vožnje 2. stopnje, seveda ob upoštevanju veljavnih zakonskih določil: sistem Highway Driver Assist združuje prilagodljivi tempomat s funkcijo Stop & Go in pomoč pri zadržanju na voznem pasu. Tu so še uveljavljeni sistemi za nadzor mrtvega kota z dolgim dometom, opozorilnik na prečni promet za vozilom (Rear Cross Traffic Alert), ki zazna nevarnost v neposredni bližini med vožnjo v vzvratni prestavi, 360 kamera, ki poenostavi izvajanje manevrov s prikazom okolice na zaslonu na dotik ali prostoročni dostop in zagon Proximity, ki vrata samodejno odklene in zaklene, ko se voznik vozilu približuje ali od njega oddaljuje.

Na voljo bo tudi priklopni hibrid, ki razvije 225 konjskih moči. Na elektriko lahko pospešuje do hitrosti 135 km/h, električni doseg s polno baterijo je 50 kilometrov.

Prodaja vozila C5 X, ki bo na voljo z bencinskim ali priključno hibridnim motorjem, bo stekla v drugi polovici leta 2021.

Komentarjev 1
  • Decko 16:46 12.april 2021.

    Citroen že dolgo ni več to kar je bil včasih