Avto
53 ogledov

Rapid ponuja prostor in ceno za krizne čase

Škoda rapid
1/16
Andrej Leban
Rapid je znanilec novega ofenzivnega vala češke tovarne, s katero Škoda karte na novo meša tudi znotraj svoje palete. Prostorna in v malenkostih inovativna limuzina ceno začenja pri 12 tisoč evrih, predvidoma najbolj prodajana izpeljanka pri nas od 14.450 evrov.

Filozofija za rapidom je brez abstraktnih vložkov. V tovarni vštric modelu navajajo pojme, kot so tradicija, vrednote, preizkušenost, uravnoteženost dobrih lastnosti in vrednost glede na vloženo. Izklesana postava ima tipičen Škodin obraz, na katerem pa se sveti nekoliko spremenjen logotip, ki je izgubil značilne zelene lovorike. Boka sta ravna, zadek uglajen, a tako kot celoten avtomobil po oblikovni plati raje miren kot vznemirljiv.

Zanimiva je primerjava s sestro octavio. Od njene dosedanje generacije je s 4,48 metra rapid krajši le za slabih deset centimetrov in tudi ožji, a je zaradi drugačne razporeditve znotraj za voznika in zadnje potnike presenetljivo radodarnejši s centimetri. Pravkar najavljena nova octavia pa je še dodatno zrasla, tako da zdaj rapid povsem logično zapolnjuje vmesni prostor, ki je doslej od octavie zeval do manjše fabie.

Pogoltne veliko, tudi smeti

Prostorni prtljažnik pri rapidu še naprej ostaja močan adut znamke, saj prek dostopnih petih, limuzinsko ukrojenih vrat pogoltne kar 550 litrov prtljage. Po tej plati mu je v razredu z 20 litri zaostanka še najbolj blizu le renault fluence, medtem ko denimo peugeot 301, chevrolet cruze ali hyundai elantra že precej zaostajajo. Inovativna je podloga v prtljažniku, ki je na eni strani iz tkanine, po povratku iz blatnega sprehoda pa jo lastnik le obrne in za umazane stvari izkoristi njeno drugo stran, ki je iz trde in enostavno pralne plastike. Rapid lahko potnike razvaja tudi s priročnim košem za odpadke.

Videz notranjosti je v veliki meri odvisen od izbire ene izmed treh stopenj opreme. Pri najbolj bogati je barva notranjosti lahko tudi svetla, svetli "kromirani" vložki pa pomagajo precej dvigniti vtis, ki ga nekoliko kvari obilo trde plastike. Stopnja opreme seveda pušča sledi tudi zunaj, v prvi vrsti glede vrste in velikosti platišč.

Najbolj prodajana bosta 1,2 TSI izpeljanki

Motorizacija je preizkušena in znana že iz drugih modelov koncerna VW. Izmed štirih bencinskih motorjev je najnižje postavljen 1,2-litrski atmosferski agregat s 55 kilovati, sledita enako veliki različici, ki pa jima turbina pomaga do 63 ali 77 kilovatov, 1,4-litrski TSI pa zmore 90 kilovatov. Dizel je za zdaj 1,6-litrski motor s 77 kilovati. Menjalniki so odvisno od motorja pet- in šeststopenjski, pri 1,4-litrskem motorju pa je serijski sedemstopenjski hitri DSG, ki je kot opcija na voljo še pri dizlu.

Opreme so ob lansiranju tri z možnostjo različnih doplačil, kot je denimo navigacija. Vstopna active ima ESC, šest blazin, centralno daljinsko zaklepanje, enostavni radio, 14-palčna platišča pri najšibkejših motorjih, pri preostalih 15-palčna in ročno klimatsko napravo. Srednji paket ambition doda električna ogledala, aluminijasta 15-palčna platišča, usnjen volan in ročico menjalnika, potovalni računalnik in ogledalo na sovoznikovem senčniku. Voznik ostane brez zadnjega  tudi pri paketu elegance, ki je sicer bogatejši za elektronsko klimatsko napravo, palec večja platišča, še boljši radio, električni pomik tudi zadnjih stekel, tempomat, večfunkcijski volan in parkirne senzorje.

Škoda rapid | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Vstopna cena za model 1,2 active je 11.990 evrov, dizel stane od 16.150 evrov dalje. Najbolj prodajan med individualnimi kupci naj bi bili 1,2-litrstki TSI izvedenki z opremo ambition, ki sta ocenjeni na 14.450 oziroma 15.250 evrov, flotni kupci pa naj bi najbolj posegali po enako opremljenem dizlu, ki po ceniku stane 17.250 evrov. V letu 2013 naj bi rapid našel 300 slovenskih kupcev, dodaten zagon pa pri uvozniku pričakujejo v letu 2014, saj bo prihodnjega septembra v Frankfurtu predstavljen karavanski rapid, ki naj bi bil še bolj prodajan od limuzine.

Komentarjev 1
  • sweetdogs 10:40 11.december 2012.

    Škoda je še vedno best price/performance. Škoda samo, da karavan pride na trg šele konec leta 2013...