Električna vozila le počasi najdejo pot do slovenskih kupcev, zato bi veljalo razmisliti o njihovi izključitvi iz obdavčitve z davkom na motorna vozila, menijo v sekciji za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije. Smiselna se jim zdi tudi ukinitev leta 2012 uvedenega dodatnega davka na motorna vozila.
Električna mobilnost se v Sloveniji uveljavlja prepočasi, so na rednem letnem zboru menili člani sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije. Električni avtomobili imajo namreč med vsemi novimi vozili manj kot enoodstoten delež, pri tem pa so v nasprotju z večino drugih evropskih držav vključeni v dodatno obdavčitev vozil.
Službena električna vozila bi morala biti oproščena plačila bonitet. Ker na finančnem ministrstvu v zadnjih letih niso imeli posluha za takšne spremembe zakona o dohodnini, so predlog vključili v strategijo o alternativnih gorivih, za katero je bil sprejet tudi triletni akcijski načrt, ki ga je pripravljalo ministrstvo za infrastrukturo. V tem načrtu je za 100-odstotno električna službena vozila predlagana ukinitev plačila bonitete, za priključne hibride pa zmanjšanje na polovico, so sporočili iz sekcije.
Trgovci ugotavljajo, da se je prodaja vozil s prostornino motorja nad 2,5 litra po uvedbi dodatnega davka na motorna vozila v letu 2012 skoraj prepolovila. Medtem ko so jih v letih 2010 in 2011 registrirali 1963, so jih dve leti po uvedbi le še 1025. Zato predlagajo, naj se ta dodatni davek ukine.
Predlagajo tudi dodatno subvencijo, ki bi jo država namenila za nakup 100-odstotnega električnega vozila ali hibridnega vozila oz. zamenjavo vozila, ki je starejše od 10 let. S tem bi reševali problematiko starega voznega parka, saj je po nekaterih ocenah na slovenskem trgu več kot 200.000 vozil z motorjem, ki dosega največ standard euro 3.
Uvedba strožjih merilnih standardov za merjenje izpustov ogljikovega dioksida (WLTP) v letu 2019 bo vodila v povečanje izpustov za 25 odstotkov in več, so izračunali v sekciji. Zato naj se zvišajo tudi mejne vrednosti davčnih razredov pri davku na motorna vozila, v nasprotnem primeru grozi ekstremno povečanje obdavčitve avtomobilov, so opozorili.
Po drugi strani pa so zneski davka na motorna vozila lahko zgolj simbolični pri okoljsko spornih rabljenih vozilih iz uvoza. Vrednost teh vozil je namreč nizka.
Davki davki pa zmeraj premalo..Ja kako si naj siromak kupi novejsi avto KAKO??MORAS PA IMETI PREVOZ CE NI VEC JAVNIH PREVOZOV SPLOH IZ PODEZELJA!!??PA NAJ TO RESIJO TE PROBLEME!!NE PA DA BI POBIRALI SAMO DENAAR IN TO NE MALLO!!PA CESTE… ...prikaži več FUC!!SIROMAK NA PODEZELJU AL ODALJEN OD VSEH USTANOV PET DESET ALI VEC KM. MORAS IMETI KAKI ZE PREVOZ AVTO NA PRVEM MESTU PA CE IMAS AL NE VEC ZA DRUGE STVARI ..JE TO KOMU OD TEH POLITIKOV OBCIN JASNO ???TEGA NE VEDO AL NOCEJO VEDET KAKO JE TEZKO HUDO!!
Snežinko, točno to je kar si napisal. Lobiji delajo po svoje,boli njih patka za ekologijo...denar je sveta vladar. Na žalost pa gredo v politiko ljudje, ki niso sposobni za delo v normalnem življenju , zato jih je tudi lahko poceni… ...prikaži več pridobiti na svojo stran....
Dragi "predlagatelji": kako mislite, da bo država živela, če ukine vse te davke tako, kot jih predlagate? Se zavedate, da bi se s tem zmanjšala prodaja bencina/dizla in s tem priliv v državno blagajno? Kdo bo nadomestil ta denar? Drugo,… ...prikaži več se sploh zavedate, da je električni avto vse prej kot "čist"? Proizvodnja baterij, motorjev, elektrike (ja, večina je svinjska: jedrska, nafta, premog...)? Hipokriti ste, vsi po vrsti, gledate samo končni izdelek,, ni pa važno, kako so prišli do njega.