Sliši se precej neverjetno, a za volanom spremljevalnih vozil limuzine ameriškega predsednika Baracka Obame so tudi prostovoljci. Dovolj je, da ima prostovoljec veljavno vozniško dovoljenje, "čisto“ kartoteko in poznanstvo z nekom iz predsednikove administracije.
Tovrstno prakso v ZDA poznajo že iz začetka devetdesetih let prejšnjega stoletja, a je javnost za to izvedela komaj konec lanskega leta, ko je 24-letna študentka Natalie Tyson svojo izkušnjo delila z novinarji, kasneje pa na Facebooku objavila še fotografijo.
Prevažala je novinarje
Študentka sicer ni vozila Obamovega neprebojnega cadillaca, poimenovanega the beast (zver), ki ga lahko vozijo izključno specialni agenti zadolženi za predsednikovo varnost.
Tysonova je skupaj s še štirimi drugimi prostovoljci sedela za volanom enega od vozil v spremstvu, v katerem so bili novinarji, ki predsednika spremljajo na potovanjih.
Prav novinarjem se je dekle zdelo sumljivo in so jo hitro razkrinkali. Novinarju New York Timesa je zaupala, da se je z veseljem odzvala povabilu nekdanjega sošolca zaposlenega v Beli hiši. Teden dni kasneje je brez predhodnega vozniškega izobraževanja že sedela za volanom vozila v predsedniškem konvoju.
Po tem, ko je Natalie Tyson novinarjem razkrila svojo zgodbo, so se pojavile številne polemike o predsednikovi varnosti.
Kaj bi se lahko zgodilo v kritični situaciji, kot je oborožen napad, so se spraševali strokovnjaki za varnost. Prva vozila v koloni, za volani katerih sedijo profesionalni vozniki, bi zagotovo našli način za beg. Kaj pa bi se zgodilo s tistimi na začelju, med katerimi so vozila nujne medicinske pomoči, pred katerimi bi vozili amaterji, ki bi se znali odzvati panično, se še sprašujejo strokovnjaki. Ti so mnenja, da gre za všečen način varčevanja, a je tveganje za kaj takega vseeno preveliko.