Prinaša pa tudi vse novotarije kot petvratna različica, kar pomeni zmogljive turbo bencinske motorje, prilagodljivo podvozje in obilo napredne tehnike. Vse to pa za seboj potegne tudi (preveč) zasoljeno ceno.
Bolj prostoren kot kaže oblika
Astra ST je do B stebrička povsem enaka petvratni različici, zaradi dinamične oblike le te in enakega zaključka pa ST ne deluje kot bi mu dodali nahbrtnik, ampak ga zlahka kot ime sugerira uvrstimo med športne karavane. ST je tako skladno oblikovan karavan, ki z napej pomaknjenim zadnjim steklom sicer izgubi kak liter, ampak močno pridobi na pogledih mimoidočih. Dinamičnost pa še povečata proti zadku naraščajoča (in v krom odeta) bočna linija ter kolesa velikih dimenzij (pri testniku kar 18 col). Skladno pa delujejo tudi na temno ozadje postavljena zadnja svetila.
V notranjosti je tako kot na zunaj vse enako do druge sedežne vrste, enako pa velja za linijo strehe ki tako kot pri petvratni proti zadku pada pod približno enakim kotom. Za sedežno klopjo v drugi vrsti pa se pričakovano skriva karavansko oblikovan zadek, ki pa glede na obliko prinaša več kot pričakovan prtljažnik. Z osnovnimi 500 litri je ta sicer v razrednem povprečju, a mu tolikšne prostornine ne bi pripisali, če bi gledali obliko zadka. Po prostornini je tako povsem izenačen s prljažnikom pri predhodniku, to pa so oplovi inženirji dosegli s prostorsko zasnovo zadnje preme, ki v prostor manj posega kot tista pri predhodni astri. ST je poleg tega dobila še na dotik občutljiv prtljažni rolo, ki se odmakne vstran in navzgor, žal pa se ob zaprtju prtljažnika ne pospravi v prvotno stanje. Podiranje sedežne klopi je enostavno, nastala površina pa prinaša ravno dno in pravilno obliko.
Ostalo enako kot pri kombi limuzini
Ostala notranjost je povsem enaka kot pri petvratni astri, kar pod črto pomeni, da še vedno hvalimo ergonmska prednja sedeža, ki sicer zahtevata doplačilo, veliko bolje pa bi bilo, če bi si ju lahko omislili brez usnja, saj bi bila tako občutno cenejša. Dobrodošlo je tudi prilagoldjivo vzmetenje, ki pa ne zasenči osnovnega, tako da mi po njem niti ne bi segli. Prestavna avtomatika svoje doda k limuzinskemu udobju, a je glede na ceno prav tako predraga opcija, brez katere se da prav tako dobro shajati. Volanski obroč je še vedno zelo dober, tudi kar se tiče informacij o dogajanju pod kolesi. Med pomankljivosti tako štejemo preveč zapleten informacijski sistem na osrednjem zaslonu, ki zahteva privajanje tudi zaradi velike števila premalih tipk na sredinski konzoli. Odlagalnih površin je dovolj, enako dobro se odreže tudi po dolžini nastavljiv sredinski naslon za roke.
Glede opreme je te dovolj že v osnovi, kljub temu pa paket sport še zahteva določena doplačila predvsem pri dodatkih za boljši izgled (večja platišča in dodatno zatemnjena stekla zadaj) kakor tudi napredni tehniki (flexride, AFL žarometi), a nenazadnje je tako tudi pri konkurenci. Žal pa to osnovno ceno preveč podraži in približa zelo 30 tisočakom, kar je glede na motorizacijo vseeno preveč.
Zadosten, a nič kaj presenetljiv turbo bencinar
V nosu se je v testnikovem primeri vrtel 1,4-litrski turbo bencinar, ki na papirju kaže zajetno zalogo konjenice, v praksi pa tej veliko zaleta vzame premedla prestavna avtomatika. Ta sicer zahteva le tisočaka doplačila in je v službi udobja dober sopotnik, v vlogi športnega pretikanja pa ostane daleč zadaj. Zato si, če se odločate za ta motor, ker je osnovni preslaboten, močnejši pa preveč potraten, tega raje omislite z „dobrim starim“ ročnim šest stopenjskim menjalnikom. Ta je namreč bolj hiter, s pravo (trdo) roko tudi dovolj natančen. Občutek pa smo imeli, da je avtomatika v veliki meri odgovorna tudi za nadpovprečno veliko porabo, ki smo jo le stežka krotili in spravili pod mejo devetih litrov. Večino časov pa se je ta gibala med devetimi in desetimi litri, kar je glede na razred v katerem se astra ST nahaja občutno preveč. Pogled na razpredelnico s tehničnimi podatki pa pove, da bi brez avtomatike motor shajal z okoli litrom goriva manj, kar je že veliko bolje.
Motor je tako ob polni založenosti komaj kos nalogi, saj takrat do izraza pride njegova relativna majhnost, ob tem pa ne pomagata niti dejstvo, da ima turbino in zato bolj zajetnih 200 Nm navora, ki je na ovljo tudi v širšem razponu vrtljajev kot sicer. Ampak moč prične agregat kazati relativno pozno, kar pospremi z večjo količino zvoka, ki ga je posledično več tudi v potniški kabini. To pa tudi vpliva na vozno udobje. Zaradi tega, kakor tudi večje ekonomičnosti in dosega (ob 55-litrskem rezervoarju ta znaša nekaj manj kot 600 litrov) bi se mi raje odločili za dizelski agregat.
Podatki o vozilu: Opel astra sports tourer 1,4 turbo sport aut.
Motor: 1.398 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski
Moč: 103 kW (140 KM) med 4.900 in 6.000 vrtljaji na minuto
Navor: 200 Nm med 1.850 in 4.900 vrtljaji na minuto
Poraba: 9,3 litra/100 km, 159 gramov CO2
Zmogljivosti: 198 km/h, 10,8 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.698x1.814x 1.535, medosna razdalja 2.685, prtljažnik (v litrih): 500/1.550
Cena: 21.005/29.340 EUR