V torek smo pisali o tem, da je francoski premier Manuel Valls najavil slabe čase za dizelske avtomobile. Leta 2015 bodo zvišali trošarine na dizelsko gorivo in postopoma, z različnimi oblikami, vzpodbujala nakup avtomobilov na plin in druge energente.
V francoskih avtomobilskih velikanih Renaultu, Citroënu in Peugeotu so "skočili na noge" in v en glas dejali, da bo to prizadelo njihovo konkurenčnost.
"Dizel je ključna tehnologija za zmanjševanje toplogrednih plinov in boj proti podnebnim spremembam. Ta davčni ukrep bo Francijo, v primerjavi z Nemčijo, postavil v slabši položaj," se je na novico odzvala predstavnica za stike z javnostjo pri PSA (Peugeot-Citroën).
Politiki obrnili ploščo
Francija je desetletja vzpodbujala razvoj in proizvodnjo dizelskih avtomobilov. Ljudi so nagovarjali k nakupu dizelskih vozil zaradi nižje porabe in ugodnih davkov. Politiki so zdaj obrnili ploščo, tudi zaradi velikih pritiskov "zelenih" aktivistov, ki opozarjajo, da trdi sajasti delci škodujejo kakovosti zraka v mestih in so vzrok za zdravstvene težave, trdijo pri Renaultu.
PSA in Renault tudi trdita, da višji davki ne bodo vplivali na izboljšanje kakovosti zraka. Kritični so, ker vlada v isti koš meče stare "umazane" dizelske agregate in nove, moderne agregate, ki so po protokolu Euro6 veliko bolj čisti, z občutno nižjimi škodljivimi izpusti.
Francoska vlada je najavila, da bo za dva centa na liter dvignila trošarine na dizelsko gorivo, kar bo v državno blagajno leta 2015 navrglo za 870 milijonov evrov denarja. Kar 80 odstotkov vozil v Franciji sicer poganjajo dizelski agregati.
Opažam, da imajo Francozi med koalicijskimi politiki enak gnoj, kot ga imamo v Sloveniji.
Najlažje si je izmislit nov davek, če ne druga, kot davek na podihan zrak, ki se zaračuna kar pavšalno, da ni treba ljudem na usta montirat števce.
filanje žepov in nič drugega