Avto
137 ogledov

VW zakoličil nova standarda za dizel in menjalnik

TDI motor Volkswagen
Volkswagen je predstavil prvi desetstopenjski menjalnik na svetu, hkrati pa še dvolitrski dizel motor s kar 200 kilovatov moči.

Nemški gigant je znova dokazal, da je mogoče tehnološke meje premikati v nedogled. Prav VW-ju gre zahvala za popularizacijo menjalnikov z dvojno sklopko, sedaj pa so v Wolfsburgu dobesedno prestavili v višjo prestavo. Če so imeli doslej njihovi menjalniki največ sedem prestav, medtem ko so se konkurenti kitili že z osmimi ali devetimi (sicer v klasičnih menjalnikih s pretvornikom navora), so Nemci sedaj preskočili dve prestavi in pokazali menjalnik s kar desetimi različnimi prestavnimi razmerji skupaj z rešitvijo izredno hitre dvojne sklopke.

Menjalnik lahko prenese na gnana kolesa navor do 550 Nm, kar pomeni, da ga bodo lahko vgrajevali tudi v najmočnejše modele. Posebno mojstrovino so opravili glede dizajna, saj je popolnoma enakih mer kot dosedanji sedemstopenjski DSG, to pomeni da ga bodo lahko brez dodelav uporabljali na platformi MQB (golf, passat, octavia ...).

Zaradi tolikšnega števila prestavnih razmerij naj bi avtomobil vozil kar najbližje idealnim vrtljajem, to pa pomeni tudi znatne prihranke pri gorivu in izpustih, pravijo pri VW. Prav tako naj prihodnji znamkini suvi ne bi več rabili reduktorja. Kateri model bo kot prvi vgradil novost, še ni znano. 

100 dizelskih kilovatov na liter!

Je pa Volkswagen presenetil tudi z novim, še močnejšim dvolitrskim dizelskim motorjem. Že v novi generaciji passata je namreč predstavil novega bi-turba s kar 176 kW (240 KM), ki je trenutno najmočnejši serijski dvolitrski dizel na trgu. Sedaj pa predstavljajo še močnejšo različico s kar 200 kilovati (272 KM). Kako velikanska je ta številka, priča podatek, da gre za večjo moč od tiste, ki jo denimo ponujajo nekateri V6 TDI trilitrski motorji. Podatka o najvišjem navoru novega motorja še ni, so pa Nemci pojasnili, da takšno moč zmore po zaslugi variabilnega upravljanja z ventili, optimiziranega pretoka plinov in električnega kompresorja polnilnega zraka, katerega delovanje so demonstrirali v testnem vozilu audi RS5 TDI V6. Njegova posebnost je, da ga poganja elektrika, ne več avtomobilov motor, zato se izredno hitro aktivira in popolnoma izniči turbo luknjo.

Dodatno pa Volkswagen napoveduje še uporabo sistema stop&start druge generacije, ki motor ustavi že pod hitrostjo 7 km/h, pa tudi sistem "jadranja", ko se neobremenjen motor pri visokih hitrostih odklaplja od menjalnika. Novosti je napovedal tudi pri infotainmentu z nadaljnjo integracijo mobilnih telefonov in avtomobilov v obliki novih aplikacij in napredne navigacije, ki bo na podlagi preteklih izkušenj sama predlagala najbolj všečne in najhitrejše poti z minimalnim potrebnim udejstvovanjem voznika. 

Komentarjev 2
  • mymind 10:57 12.november 2014.

    Iz dokazanih izkušenj. Peljite 170 KM močnega VW na valje pa boste videli rezultat.