Prenova grandlanda, ki je kot zadnji Oplov križanec v imenu izgubil črko X, je del obsežne osvežitve znamkine ponudbe, ki je letos poleg grandlanda obsegla še crossland, mokko, movana in astro.
Opel je tudi na poti v elektrifikacijo, ki so jo do konca leta namenili šestim potniškim in vseh trem lahkim gospodarskim vozilom iz svoje ponudbe. Med drugim se Opel širi tudi na Kitajsko, kjer bo nastopal zgolj kot ponudnik električnih vozil, v Evropi pa naj bi na elektriko popolnoma prešli do leta 2028. Enkrat vmes bo na ceste zapeljala tudi električna naslednica legende, opel manta-e.
Priključno hibridiziran je lahko tudi grandland, ki je sicer po prodaji pri nas za crosslandom drugi najbolj uspešen Oplov križanec in v Sloveniji zaseda 2,2 odstotka segmenta C SUV, ki v celotnem avtomobilskem trgu v Sloveniji sicer obsega 17,1 odstotka in še naprej raste. V praksi to pomeni, da so jih od leta 2017 prodali 876. V svetovnem, oziroma bolj evropskem merilu, saj so jih izven stare celine začeli prodajati šele pred kratkim, je bilo v teh letih prodanih več kot 300.000 grandlandov.
Opel grandland smo na predstavitvi tudi zapeljali. Največji vtis ob vstopu nanj seveda naredi novi digitalni kopit, ki si ga je res mogoče precej prilagajati in notranjosti nekako da drugačen, bolj sodoben značaj, ki je bil doslej bolj rezerviran za bratranca iz Peugeotove ponudbe. Nekaj klasike je kljub temu ostalo, denimo v obliki analognega nastavljanja klimatske naprave. Kar pa se vožnje tiče, je občutek bolj ali manj takšen, kot se ga spomnimo iz dosedanjega grandlanda X. NI sicer športnik in takšen tudi noče biti, je pa zelo soliden in dinamičen, predvsem v kombinaciji s preskušenim priključno hibridnim sklopom, pri katerem dva elektromotorja poskrbita za štirikolesni pogon.
Kot že vemo, je grandland nastal na modularni platformi EMP2 skupine PSA, ki mu omogoča tudi pripravljenost na različne pogonske sklope, proizvajalcu pa možnost, da avtomobile z različnimi sklopi izdeluje na isti proizvodni liniji in proizvodnjo sproti prilagaja povpraševanju. V primeru grandlanda je to Oplova tovarna v vzhodnonemškem Eisenachu.
Kaj dela prenovljeni grandland drugačnega od predhodnika?
Korenito spremenjen je predvsem sprednji del, ki so mu namenili novo značilnost Oplov, znameniti Oplov vizir, poleg katerega izstopajo tudi žarometi, ki že serijsko svetijo v polni tehniki led, lahko pa so tudi matrični. Z led diodami so urejene tudi luči na zadku, kjer sicer izstopa velik napis GRANDLAND.
Notranjost je po novem precej bolj digitalna kot doslej in jo po zgledu mokke sestavljata dva velika zaslona, do 12-palčni zaslon z digitalnimi merilniki, ki si ga lahko voznik precej uredi po svoje, in do 10-palčni zaslon infozabavnega sistema. Opel sicer tudi v grandlandovi notranjosti ponuja ergonomske sedeže AGR in precej prilagodljivosti, saj prtljažnik z zlaganjem zadnje klopi v razmerju 60:40 lahko denimo povečamo do prostornine 1.652 litrov, na voljo pa je tudi odprtina za smuči.
Obsežen je tudi seznam tehnike za pomoč vozniku, na katerega se poleg že omenjenih matričnih led žarometov in že do zdaj znanih pripomočkov uvrščajo tudi možnost nočnega vida, ki deluje s pomočjo infrardeče kamere in ponoči voznika opozarja v primeru nevarnosti, ter integrirana asistenca za vožnjo po avtocesti, ki vozniku pomaga tudi, da na avtocesti ostane na sredi voznega pasu.
Pri Oplu med pogonskimi sklopi grandlanda izpostavljajo predvsem različici s priključno hibridnim pogonom, dvokolesno gnano z močjo 224 in štirikolesno z močjo 300 'konjev', ki z baterijo s kapaciteto 13,2 kWh omogočata do 65 kilometrov električne vožnje, vendar pa bo na voljo tudi z bolj konvencionalno tehniko. Bencinske motorje bo namreč zastopal 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik, dizelske pa 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik. Oba razvijata moč 130 'konjev' in sta na voljo s samodejnim osemstopenjskim menjanikom, bencinski pa tudi v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.
Prihaja novembra
Kot rečeno bo Opel začel grandland kupcem predvidoma dobavljati sredi novembra, resna prodaja pa bo stekla prihodnje leto, ko načrtujejo prodajo od 270 do 300 vozil, če se bo nepredvidljivi položaj z zastoji v proizvodnji izboljšal, pa morda tudi več.
Osnovni bencinski grandland bo sicer na voljo za najmanj 27.645 evrov, dizelski pa za 31.115 evrov, osnovni hibrid s prednjim pogonom pa si bo mogoče omisliti za 40.940 evrov. Najdražji grandland s štirikolesnim hibridnim pogonom in opremo ultimate bo stal 51.615 evrov. Pri slovenskem uvozniku Opla sicer pripravljajo tudi posebno ponudbo. Izpostavljajo namreč grandland s turbobencinskim motorjem, samodejnim menjalnikom in opremo business elegance, ki po ceniku stane 31.995 evrov, ponujajo pa ga za 29.995 evrov.