Prodaja vozil oziroma prve registracije so v rdečih številkah. Za letos se predvideva, da bo pri nas prvič registriranih okoli 45.000 vozil, kar je v primerjavi z letom 2019 padec za skoraj 30 tisoč vozil! Česa takega nismo pomnili niti v času velike finančne krize pred dobrim desetletjem. Napovedi so bile, da se bo stanje v drugi polovici leta popravilo, saj naj bi tovarne zagotovile večje kapacitete proizvodnje. Kljub temu čakalne dobe na nov avtomobil ostajajo in so različne od proizvajalca do proizvajalca in od modela do modela. Pri uvoznikih smo preverili, koliko je povprečen čas čakanja na nov avtomobil, na katere modele se čaka manj in na katere dalj časa.
BMW
Iz slovenskega BMW sporočajo, da trenutne razmere ostajajo nestanovitne. Še vedno pričakujejo, da lahko omejitve dobav zaradi vojne v Ukrajini v kombinaciji z ozkimi grli, ki so posledica razpoložljivosti polprevodnikov, povzročijo prilagoditve proizvodnje v tovarnah BMW. Cilj je čim bolj zmanjšati te vplive na proizvodnjo. Dodajajo, da je trenutno dobava vozil na zalogi nemotena, kupci pa jo lahko preverijo na spletnih straneh pooblaščenih trgovcev. Pri proizvodnji novih vozil se lahko čakalne dobe podaljšajo. Te se razlikujejo od modela do modela in so odvisne tudi od specifikacije vozila ter drugih dejavnikov. »Skupina BMW je v tesnem stiku in pogovorih z dobavitelji, s katerimi nenehno ocenjuje situacijo in definira ukrepe, s katerimi bi zagotovili proizvodnjo na najboljši možni način, ki bi odgovarjal povpraševanju in potrebam kupcev,« so nam pojasnili iz BMW Group Slovenija.
Citroën
Pri slovenskem uvozniku za vozila znamke Citroënu so nam odgovorili, da je vsa vozila možno naročiti in ni omejitev, vozila imajo različne dobavne roke, ki so odvisni od države proizvodnje. Po odmiku od dobavnega roka ima najdaljši dobavni rok berlingo. Dobavni roki so od tri do šest mesecev.
DS Automobiles
Za vozila DS 3, DS 4 in DS 7 je dobavni čas tri mesece. Najdlje se čaka na najbolj prestižno limuzino DS 9 (6 - 8 mesecev), zaradi proizvodnje na Kitajskem. Noben model DS ni nedobavljiv, vse je mogoče naročiti.
Fiat
Iz uvoznik Avto Triglav sporočajo, da so dobavni roki za naročena nova vozila zelo različni in odvisni od znamke in modela. Najkrajša čakalna doba je za model fiat 500, ki je dobavljiv v treh do štirih mesecih. Najdlje pa je trenutno treba čakati na model fiat ducato (lahko tudi do 12 mesecev). Tovarna ne zagotavlja točnih podatkov glede datumov, proizvodnja je še vedno močno omejena. Trenutno ni možno naročiti samo modela fiat doblo, saj v začetku prihodnjega leta prihaja popolnoma novi doblo.
Ford
Uvoznik odgovarja, da se informacije o dobavljivosti iz dneva v dan spreminjajo, zato vsem strankam svetujejo, da za konkretno vozilo/povpraševanje za dobavni rok preverijo pri izbranem Fordovem pooblaščenem prodajalcu. Imajo tudi vozila na zalogi, ki jih lahko stranke odpeljejo takoj, aktualni katalogi in ceniki pa so objavljeni na spletu.
Honda in Mitsubishi
Dobili smo odgovor: "Glede dobavljivosti novih vozil večjih zaostankov ne beležimo in je tudi naročanje v dosedanjih okvirjih pri obeh znamkah, so pa količine nekoliko zmanjšane."
Hyundai
V tem trenutku imajo na zalogi manjšo količino vozil prav vseh najbolj popularnih modelov. V kolikor se je kupec pripravljen prilagoditi, se lahko odpelje z novim vozilom v zelo kratkem času. Dobavni roki za vozila Hyundai po lastnih željah so se podaljšali in trenutno znašajo predvidoma nekje med 6 in 12 meseci.
Jaguar-Land Rover
Sporočajo, da dobavljivosti ne morejo komentirati, saj je odvisna od specifikacije posameznega vozila, informacije o tem pa se menjajo iz dneva v dan.
Kia
Tudi iz slovenske Kie sporočajo, da imajo kar nekaj vozil na zalogi in, da se izdobave postopoma izboljšujejo. Čakalne dobe za vozila, ki niso na zalogi (naročilo v proizvodnjo), so za vozila, ki so EU proizvodnja (vse različice ceeda) do 6 mesecev, za vozila, ki so južnokorejska proizvodnja (vse različice nira, rio, stonic, sorento, EV6) pa do 9 mesecev.
Mazda
Večina modelov znamke Mazda je dobavljiva v 4-6 mesecih. Najhitreje dobavljiva je Mazda CX-30. Naročiti je možno vse modele v prodajni paleti znamke Mazda.
Mercedes-Benz
Iz Mercedes-Benz sporočajo, da so vozila po katerih njihovi kupci najbolj povprašujejo na zalogi. "Manjša količina vozil po katerih naši kupci najbolj povprašujejo je na zalogi. Dobavni roki za naročena vozila so za vse modele približno enaki, povprečno pa je na vozilo treba počakati od 3-6 mesecev," odgovarjajo.
Nissan
Tudi iz Nissana sporočajo, da so dobavni roki odvisni vozila do vozila različni. Zapisali so, da so načeloma nekatera vozila takoj dobavljiva, v kolikor pa kupec želi specifično verzijo, pa na to čakajo od 3-6 mesecev. Čakalna doba je precej daljša za električno vozilo leaf, za katerega količine so zelo omejene in trenutno za model ne sprejemajo naročil.
Opel
Zapisali so, da je produkcijski čas in posledično dobava odvisna od samih specifikacij vozila, a dobavni roki za vozila Opel še vedno ostajajo v pričakovanih okvirih 5-6 mesecev. Se je pa proizvodnja že naročenih vozil čez poletje nekoliko okrepila, tako, da kar nekaj predkonfiguriranih modelov lahko ponudijo s krajšim rokom dobave oziroma celo takoj.
Peugeot
Iz peugeota sporočajo, da dobavni rok za naročila vozil Peugeot v proizvodnjo v večini primerov znaša 3 do 5 mesecev od oddaje naročila (odvisno od modela, izbrane opreme in trenutka naročila). Nekoliko podaljšani dobavni roki so trenutno za modele 5008 ter e-rifter in e-traveller, pri katerih je dobavni rok načeloma do šest mesecev. Odgovarjajo še, da si prizadevajo, da bi vsaka stranka dobila vozilo kar se da hitro in zato iščejo alternativne rešitve. Vsekakor priporočajo nakup vozila iz zaloge, ki se je v zadnjem času vzpostavila na primerno raven, še posebej v izogib možnim časovnim zamikom.
Porsche Slovenija (Audi, Cupra, Seat, Škoda, Volkswagen)
Na kratko so nam sporočili, da se na najbolj priljubljene kompaktne model čaka okoli tri mesece, vozila imajo tudi na zalogi, nekatere modele pa je treba čakati šest mesecev.
Renault
Iz Renaulta odgovarjajo, da se celotna avtomobilska industrija že drugo leto sooča s prekinitvami v proizvodnji, ki izhajajo iz pomanjkanja dobave nujno potrebnih sestavnih delov in motenj v logističnih tokovih. "Vsak sestavni del, pa če je videti še tako majhen in nepomemben, je za proizvodnjo vozila nujno potreben, in če se njegova dobava prekine, se žal proizvodnja prisilno zaustavi. Dodatno so prekinitve v dobavnih verigah nepredvidljive, zato jih ni možno vključiti v dolgoročno planiranje dobav. Trenutno na žalost nič ne kaže, da se bodo razmere do konca leta izboljšale. Vsi upamo, da se bodo prihodnje leto te težave začele zmanjševati oziroma, da se bodo dobaviteljske verige spet stabilizirale, žal pa trenutno nihče tega ne more garantirati." Omenjene težave so vezane na vse znamke in vse modele, zato v nobenem segmentu razmere niso boljše ali slabše, pa čeprav je povpraševanje po vozilih Renault še vedno močno. Zato teh časih potencialnim kupcem novih vozil svetujemo sledeče: V primeru, da se kupcu mudi, naj vzame vozilo iz zaloge ali vozilo, ki je že v prihodu v državo. To žal pomeni sprejemanje kompromisov glede modelov, opremskih paketov, motorjev, barve ipd. Je pa v tem primeru možen prevzem vozila zelo hitro.
V primeru, da kupec naroča vozilo, ki še ne obstaja, saj bo sestavljeno po njegovih željah, so se roki dobav v zadnjih dveh letih (najprej zaradi koronskih razmer, nato pomanjkanja elektronskih komponent, zdaj še vojne) krepko podaljšali, obenem pa nihče ne more zagotoviti, da bo predviden datum proizvodnje tega vozila tudi dejansko držal. Odgovorili so nam, da se razmere glede dobav sestavnih delov žal spreminjajo iz tedna v teden in tovarne so se prisiljene nenačrtovano zaustavljati, kar potem negativno vpliva na dobave. "Prekinitve niso vezane na posamezen model, ampak so odvisne od dobave sestavnih delov, zato se enkrat zaustavi proizvodnja malih vozil, drugih velikih, tretjič gospodarskih… Skratka, noben avtomobilski model ni »imun« na te težave – čaka se na vse modele, saj je veliko sestavnih delov skupnih vsem vrstam vozil." In še zadnji nasvet, obstoječega vozila naj kupci novih vozil ne prodajo, dokler ne prevzamejo novega, da se izognejo nevarnosti, da bi bili nekaj časa tako brez starega kot tudi brez novega vozila.
Suzuki
Uvoznik nam je pojasnil, da imajo specifičen sistem naročanja vozil s strani trgovcev - naročila so mogoča le za načrtovano proizvodnjo do tri mesece naprej - torej so dobavni roki za tista vozila, ki jih trgovci lahko naročijo največ tri mesece. Opozarjajo pa, da so količine zelo omejene. Drugače je pri modelih jimny, across in swace, za katera se konkretno vozilo išče po konkretnem povpraševanju in je dobavni rok odvisen od načrtovane proizvodnje oziroma morebitne zaloge na Madžarskem.
Volvo
Glede dobavljivosti modelov so bili pri Volvu konkretni:
XC40: 1 - 6 mesecev
XC60: 2 - 6 mesecev
XC90: 2 - 6 mesecev
V90CC: 2 - 6 mesecev
V60: 2 - 6 mesecev
V60CC 2 - 6 mesecev
C40: 2 - 6 mesecev
S90: 3 - 9 mesecev
S60: 6 mesecev
Gres v italijo,avstrijo al pa nemcijo..narocis svto po svojih zeljah..placas…avto dobavljen v vsaj polovici krajsem casu kot pri nas…in ga skocis iskat, placas davek in te neumnosti za uvoz in zadeva resena..aja pa se vedno si ga dobil ceneje kot… ...prikaži več pri nas! Primer: golf 8 od placila avansa do prevzema slabe 4tedne..pri nas pa strasijo o 6mesecih in vec za identicn konfigurator!
skozi grožnje o vojni in naj narod pridno kupuje avte itd .Kdor je pameten bo pripravljen na črne dni,nov avto ziher ne gre v enačbo