Opel karl k nam prihaja v drugi polovici leta. Pri Oplu so ga na spletu razkrili že decembra lani, ob tem pa poudarili, da bo to model, ki bo stal manj kot deset tisočakov. V Nemčiji 9.500 evrov, če smo natančni, pri nas pa glede na prakso postavljanja cen v primerjavi z nemškimi verjetno celo manj.
Karl bo zapolnil prostor, ki ga je pred njim zasedala agila. Pomembno dejstvo je, da bo na voljo zgolj v petvratni različici, kljub le 3,68 metra dolžine se bo lahko v njem prevažalo do pet potnikov.
Prepričali smo se, da je v resnici bolj prostoren, kot so to izdajale prve slike. To bo ob nizki vstopni ceni, nizki masi in porabi goriva ter tudi bogati tehnološki opremljenosti, njegov glavni adut.
Z adamom si ne bosta skakala "v zelje“
Čeprav meri le dva centimetra manj od adama, pa gre za povsem drugačen tip avtomobila. Adam je mestna igračka, s številnimi možnostmi prilagajanja posamezniku (personalizacije), ki posega v premium segment, nakup karla pa bo racionalna odločitev. Zanimivo je, da ga ne bodo izdelovali v Nemčiji, pač pa v Koreji. Na prvi pogled tudi nekoliko spominja na male azijske modele, pa čeprav je nos strogo Oplov s prepoznavno masko.
Proizvodnjo deli s chevroletom sparkom, ki so ga pregnali iz Evrope, a karl je avtomobil, ki so ga razvili v Nemčiji, tudi notranjost zelo spominja na družinsko corso predstavljeno lani, verjetno pa bo cena nižja tudi na račun izdelave v deželi na Daljnem vzhodu. Danes namreč šteje vsak cent.
Turba nima
Karla poganja 1,0-litrski motor, ki je na voljo tudi v najnovejši generaciji corse. Kombinira je s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Seveda gre za atmosfersko in ne turbo različico, ki je na voljo pri corsi. To se nenazadnje pozna tudi na ceni. Zato pa je po zagotovilih tovarne trivaljnik varčen, tovarniško izmerjena poraba je 4,3 litre na sto prevoženih kilometrov in čist, na kilometer poti izpusti 99 gramov CO2. K temu pripomore tudi nizka masa, tehta zgolj 939 kilogramov.
Intervju: Martin Golka, vodja za produkte in marketing za mala vozila pri Oplu
Naj povem, da bo vstopni model v Nemčiji stal 9.500 evrov. To je atraktivna cena. Ves razvoj okoli vozila se je vrtel okoli vrednosti vozila. Ni pomembna samo cena, proizvod mora biti dober.
Seveda. A kje ste varčevali s tehničnega vidika?
Uporabilo smo globalno GM-ovo platformo za mala vozila.
Torej gre za tesnega sorodnika chevrolet sparka?
Karl je derivat nove GM-ove globalne platforme. Gre za pravega Opla. Naj povem le en primer, s katerim se vračam na vaše prvo vprašanje. Uporabili smo enak pogonski motor, ki ga najdemo v corsi in adamu, a po drugi strani pri karlu nismo uporabili turbo tehnologije, kot tudi ne šeststopenjskega ročnega menjalnika. Uporabili smo atmosferski motor in petstopenjski ročni menjalnik, ki je usmerjen k nižje cenovnemu avtomobilskemu razredu. Ta motor imata tudi corsa in adama, seveda pa smo morali narediti nekaj prilagoditev za vgradnjo v manjši model. A poudarjam, komponente so enake, motor je izdelan povsem iz aluminija.
Ima avtomobil vse tehnologije, ki jih ima tudi corsa?
Pri karlu ne bomo "žrtvovali" področja varnosti. Serijsko ima šest zračnih blazin, ESP, ABS. Karl ima tudi ogrevan volan, ogrevane sedeže, parkirne senzorje, funkcijo city mode, ki omehča volanski mehanizem, ima tempomat, pa sistem za preprečevanje menjave pasov, ki deluje s pomočjo opel eye kamere vgrajene v vetrobransko steklo.
Ima kaj takega, česar corsa nima?
Vključili smo luči za osvetljevanje ovinka. To ima le karl, corsa pa ne.
Sistem samodejnega zaviranja postaja stalnica v razredu malih vozil. Ga bo karl imel, glede na to, da ga nima niti corsa?
Corsa ima opozorilnik na možnost naleta, ki dodatno viša raven varnosti. V primeru, da sistem zazna možnost naleta, na to voznika opozorili z vizualnim in audio opozorilom. Za karla smo prepričani, da potrebuje drugačen paket varnostne opreme.
Mislil sem na sistem, ki samodejno zavira v mestih pri nizkih hitrostih, city AEB?
Za zdaj ga pri karlu ne načrtujemo.
City AEB je pogoj za pridobitev petih zvezdic na testiranjih trčenj Euro NCAP. Koliko zvezdic pričakujete za karla?
Tega ne morem komentirati.
Ali bo v ponudbi pogonskih motorjev le enolitrski trivaljnik?
V začetku ja. Naredili smo veliko raziskav trga. 1,0-litrski motor s 55 kilovati moči (75 KM) in petstopenjskim ročnim menjalnikom bi moral pokriti velik segment kupcev. Po drugi strani smo na začetku življenjskega cikla novega modela.
Brali smo o električni različici karla.
(smeh). Tega ne morem komentirati.
Kaj pa različica na plin, LPG? Opel ima velike ambicije na področju plina.
Bodite potrpežljivi.
Koliko je karl soroden z adamom?
Le glede velikost, ločita ju dva centimetra. Adam nagovarja povsem druge kupce, adam ima tri vrata in štiri sedeže.
Na katerih trgih menite, da bo karl uspešen?
A segment v Evropi igra pomembno vlogo v vseh državah. Če moram izpostaviti tri, bi dejal Italija, Velika Britanija in Nemčija. Velik potencial vidimo v Nizozemski in Danski, kjer ta segment raste. Razlogi so predvsem finančni, v nekaterih državah pa na nakup avtomobila vplivajo tudi obdavčitve glede na izpuste ogljikovega dioksida. Potencial je zato velik po vsej Evropi.
Je lahko družinski avto?
Odvisno od trga. Če pogledamo države na jugu Evrope, so tam vozila, kot je karl, pogosto edini avtomobil pri hiši. Zato mora opravljati vlogo družinskega avtomobila. Biti mora praktičen, da med tednom v šolo vozimo otroke, konec tedna pa se z njim odpeljemo na družinski izlet. Seveda pa je uporaba odvisna od trga do trga.
Kdo so glavni konkurenti?
Panda, ki je uspešna predvsem na domačem, italijanskem trgu, pa tudi hyundai i10 in VW up!, če naštejem glavne tri.
Panda je na voljo tudi s pogonom 4x4, ki se je izkazal za tržno nišo. Načrtujete s karlom kaj podobnega?
Zaenkrat ne.
Po drugi strani ima renault twingo pogon na zadnji kolesi ...
Zelo zanimivo. Mi razmišljamo drugače. Želeli smo zagotoviti več prostora v notranjosti.