Manj kot pol leta po premieri pete generacije admiralske ladje Range Rover je na trg pripeljal bolj dinamično zasnovan model range rover sport. Z najnovejšimi tehnologijami je »založen do strehe«. Avtomobil je namenjen tistim, ki za premijsko ceno iščejo nadpovprečne zmogljivosti na asfaltu in terenu, hkrati pa iščejo tudi razkošno opremljeno kabino. Poleg tega je na voljo elektrificiran, kot priključni hibrid. Za vsem stoji nova platforma MLA-Flex, ki prinaša do 35 % večjo vzvojno togost in jo je model sport prevzel od velikega range roverja. V primerjavi z njim je malo krajši in tudi nižji.
Dizajn je minimalističen, odlikujejo ga popolnoma gladke površine. Navsezadnje smo takšen pristop srečali že pri modelu velari in novem range roverju. Zato ne presenečajo izvlečne vratne kljuke in lasersko varjena streha brez vidnih spojev.
Rezultat je neverjetno nizek količnik zračnega upora (Cd 0,29), vsaj v razredu velikih športnih terencev. Sprednja maska ima najožje žaromete, kar so jih kdaj uporabili pri Range Roverju. Zadnja prihajata s tehnologijo površinskih diod in sta seveda povezana. Posebnost modela sport so prezračevalne odprtine na pokrovu motorja in v sprednjih blatnikih. Novost je različica dynamic, ki ima visoko polirana siva platišča in bronaste okraske. Masko in napise lahko izberete v posebnem mat zaključku.
Minimalistično in premijsko
Notranjost je prav tako minimalistična. Uporabili so vrhunski tekstil, usnje Windsor ali pol-linijsko oblazinjenje. Pomembno pa je, da bodo imeli potniki zadaj zdaj 31 mm več prostora za noge.
Razkošja je v izobilju, od prezračevanih in masažnih sedežev, nastavljivih v 22 smeri. Zvočni sistem Meridian Signature Sound ima moč 1.430 W, skupno so vozilo vgradili 29 zvočnikov, vključno s štirimi vgrajenimi neposredno v vzglavnike. Vsak range rover sport je opremljen s sistemom aktivnega zmanjševanja hrupa, ki ne zmanjša le zvoka agregata, temveč tudi podvozja. Hkrati lahko zaradi mikrofonov v kabino vnese bolj pristen zvok motorja, ki ga oddaja s pomočjo zvočnega sistema. Posebna je tudi klimatska naprava s tehnologijo Nanoe X, ki zajame prašne delce velikosti PM2. Land Rover je ob tem poskrbel, da je kakovost zraka na prednjih in zadnjih sedežih enaka.
Infotainment PiVi Pro s 13,1-palčnim ukrivljenim zaslonom za delovanje uporablja umetno inteligenco. Sproti se uči in zapomni voznikove navade in mu ponuja predloge. Osebni asistent Amazon Alexa prinaša napredno glasovno upravljanje. PiVi Pro s pametnimi telefoni komunicira prek brezžičnih platform Apple Carpay in Android Auto. Na voljo je tudi 15 W indukcijski polnilec. Pri Land Roverju trdijo, da sta za priklic želene funkcije dovolj največ dva klika. Povezava vozila z internetom omogoča posodobitve programske opreme na daljavo, in sicer prek arhitekture EVA 2. Virtualni kokpit ima diagonalo 13,7 palca. Paket asistenčnih sistemov vključuje takšne pripomočke, kot je prikaz prostora pod vozilom (CleraSight Ground View), torej "prozoren pokrov" ali terenski tempomat.
Pod pokrovom veliko moči
Pod pokrovom se je zgodila revolucija, a dobra novica je, da bodo bencinski in dizelski motorji še naprej na voljo tudi za range rover sport. Čeprav podprti z blago hibridno tehnologijo. Šestvaljni bencinar v različicah z 265 kW (360 KM) in 294 kW (400 KM), vrstni šestvaljni dizel pa z močmi 184 kW (250 KM), 221 kW (300 KM) in 257 KW (350 KM).
Na voljo sta tudi dva nova priključna hibrida, P510e s 375 kW moči (510 KM) in šibkejši P 440e s 324 kW (440 KM)). Osnova je vedno 6-valjni bencinski motor, ki mu je dodan elektromotor z močjo 105 kW in 8-stopenjski menjalnik ZF. Posebnost je, da imata obe različici večjo baterijo s kapaciteto do 38,2 kW, ki zagotavlja 117 km električnega dosega. Pri znamki poudarjajo, da je realen doseg na cesti po njihovih testih okoli 90 kilometrov. Omogočajo tudi hitro enosmerno polnjenje. Poleg tega je pospešek do 100 km/h v 5,4 oziroma 5,8 sekunde.
Tehnika je povezana s ceno
Udobje zagotavlja serijsko pnevmatsko vzmetenje. Dodajmo še aktivno krmiljenje zadnjih koles pod kotom 7,3 stopinje, ki poskrbi za zmanjšanje radija obračanja na raven mestne kombilimuzine. Potem je tu še najnovejša različica sistema Terrain Response, ki prilagodi nastavitve avtomobila glede na vrsto terena. Voznik lahko izbira posamezne načine, v načinu auto pa za izbiro optimalnega programa poskrbi elektronika. Omenjeni terenski tempomat omogoča eno od štirih nastavitev in temu primerno izbira ustrezno hitrost.
Slovenske cene za osnovno dizelsko različico se začnejo pri 96.359 evrih, bencinski model P400 stane vsaj 109.442 evrov, na vrhu ponudbe pa je trenutno hibridni P510e z najvišjo stopnjo opreme first edition in začetno ceno 145.852 evrov.