AutoWallis je do sedaj v Sloveniji izpeljal dva prevzema in tako postal pomemben del domačega maloprodajnega avtomobilskega trga. Podjetje trenutno prodaja štiri znamke vozil v petih mestih ter preučuje možnosti prodaje dodatnih znamk in novih prevzemov. Med novostmi je nov objekt na Celovški cesti, ki je po salonu v Budimpešti drugi salon v regiji zasnovan v skladu z najnovejšimi standardi znamke Land Rover. Prav v novem salonu smo spoznali novo generacijo ponosa britanske avtomobilske industrije in dolgoletnega člana angleške kraljeve družine, novi range rover, ki je leta 1970 pravzaprav začel dobo ultra luksuznih športnih terencev.
Nova zastavonoša znamke Land Rover ima oblikovne podobnosti z legendo, predstavljeno pred več kot pol stoletja. To je oblika. Obliko je lahko tako kot pri legendarnem pionirju možno narisati s štirimi linijami. Za obliko pa se danes skriva še veliko več.
Žarometi so spremenjeni, maska je znižana in oblikovno poenostavljena, na spodnjem delu odbijača pa lahko vidimo tudi pravokotni vstopnik za zrak. Nekaj sprememb je tudi na boku, kjer opazimo predvsem kljuke, ki se pogreznejo v vrata, spremenjeni pa so tudi okraski na prednjem robu vrat.
Zadnji del je doživel še največ sprememb, izstopajo pa predvsem tanke navpične luči, ki so povezane s črno bleščečo zgornjo in srebrno spodnjo letvijo.
Udobje za sedem
Seveda je spremenjena in bolj digitalizirana tudi notranjost, kjer je pred voznikom 13,7-palčna digitalna armaturna plošča, za infozabavne vsebine in upravljanje sistemov pa skrbi za dotik občutljivi 13,1-palčni zaslon. Tudi potnikom na zadnjih sedežih so lahko na voljo 11,4-palčni zasloni. Na voljo so vsi sistemi, ki jih že poznamo iz drugih avtomobilov te znamke, pri Land Roverju pa izpostavljajo predvsem obilo možnosti prilagoditve avtomobila osebnim željam kupca.
Novi range rover je v primerjavi s predhodnikom malce večji, večja pa so tudi kolesa, ki segajo do velikosti 23 palcev. Dolžina se je za 52 milimetrov povečala na 5.052 milimetrov, k čemur je v primeru različice s podaljšano medosno razdaljo treba dodati še 200 milimetrov, medosna razdalja pa je daljša za 75 milimetrov. Na voljo so štirje, pet ali prvič sedem sedežev, pri čemer je poudarek, da lahko tudi na šestem in sedmem sedežu v tretji vrsti odrasla potnika sedita udobno. Tretja sedežna vrsta je možna v kombinaciji s podaljšano medosno razdaljo.
Ta izhaja tudi iz dejstva, da je novi range rover nastal na Land Roverjevi novi modularni platformi MLA-flex, ki omogoča predvsem vgradnjo zelo različnih pogonskih sklopov, od motorjev na notranje zgorevanje, preko priključnih hibridov do električnega pogona. Ta pride leta 2024.
Motorna ponudba
Osnovno ponudbo pod motornim programom predstavlja 3-litrski vrstni šestvaljnik z blagim hibridom P400, ki z močjo 395 'konjev' poskrbi za pospešek v 5,8 sekunde do 100 kilometrov na uro. Nad njim je 4,4-litrski biturbo motor V8 z močjo 523 'konjev', ki mu enak podvig uspe v vsega 4,8 sekunde. Na voljo bo tudi 3-litrski turbodizelski šestvaljnik z močema 296 in 345 'konjev'.
Priključna hibrida bosta po novem dva, ki oba obetata do 100 kilometrov električne vožnje. Pri obeh namreč za osnovo skrbi bencinski šestvaljnik v kombinaciji s 105-kilovatnim elektromotorjem, ki je vgrajen v menjalnik, in litij-ionsko baterijo s kapaciteto 38,2 kilovatne ure. Range rover P440e razpolaga s sistemsko močjo 434 'konjev', P510e pa z močjo 503 'konjev'.
To ni vse, kar je na tehničnem področju novega. Range rover bo namreč odslej serijsko na voljo s krmiljenjem zadnjim koles, ki je s 7-stopinjskim zasučnim kotom omogočilo obračalni kot le 11 metrov, kar je primerljivo s kompaktnimi osebnimi avtomobili. V osnovnih različicah bo pogon dvokolesni, sicer pa štirikolesni, serijski pa bo tudi aktivni zadnji diferencial. Za prehode med načini vožnje bo skrbel že znani vmesnik Terrain Response.
Konkurenti: X7, GLS pa tudi Bentayga in Cullinam
S prilagodljivimi blažilniki so kombinirane tudi zračne vzmeti, ki jih krmili 48-voltna elektronika. Vzmetenje sicer za prilagajanje blaženja uporablja celo podatke iz navigacijske naprave. Range rover kljub udobju in vsem pritiklinam sodobnega razkošnega avtomobila ostaja tudi pravi terenec, kar denimo nakazuje podatek, da lahko vozi po vodi do globine 0,9 metra.
Med konkurenti na drugi izpostavljajo sedemsedežni BMW X7 in Mercedes-Benz GLS, a pri Land Roverju, kjer so rekli, da je novi range rover eden najbolj luksuznih avtomobilov, ki jih lahko vidite in kupite v slovenskih prodajnih salonih, trdijo, da sta edina res prava konkurenta bentley bentayga in rolls-royce cullinam. Na to nakazujejo tudi cene, ki se za osnovni dizelski model začnejo pri 131.727 evrih, najdražji model v ponudbi s 4,4-litrskim V8 motorjem stane vsaj 242 tisoč evrov.
No, tega bi pa imel. Pa ga ne bom. Si raje hišo kupim. Bi ga pa imel.