Kampanjo sicer vodi proizvajalec avtosedežev Britax, čigar sedeži se na neodvisnih testiranjih za varnost redno uvrščajo zelo visoko, uporabljajo jih tudi pri testu zaščite otrok med preizkusi organizacije Euro NCAP. Vendar znamka avtosedeža v tem primeru ni v ospredju, veliko bolj pa je razlika v zaščiti, ki jo nudi pravi otroški sedež proti jahaču. Slednji namreč zgolj nekoliko poviša položaj sedenja otroka, nima pa bočne opore in usmerjevalnika varnostnega pasu.
V videu skušajo prikazati razliko, če otrok starosti med 4 in 12 let sedi na jahaču ali v klasičnem otroškem sedežu z naslonjalom in bočno zaščito, ki spada v kategorijo 2 in 3.
V primeru jahača je vidno, da celotno telo lutke, ki sedi precej bolj zleknjeno, med čelnim trkom sune daleč naprej, saj ga varnostni pas, ki je prilagojen varovanju odraslih oseb, ne more zadržati. Enaka lutka, ki je umeščena v klasičen otroški sedež z naslonjalom, pa je že pred trkom precej bolj vzravnana. Vodilo varnostnega pasu na otroku primerni višini prek ramen poskrbi, da pas med trkom dobro opravi svoje delo in telo ustrezno zadrži.
"Pozivamo vse starše, ki uporabljajo jahače, naj preklopijo na sedeže z naslonjali in pomagajo širiti dejstva o nepopolni zaščiti, ki jo nudijo jahači," pravi predstavnik Britaxa Mark Bennett.
Jahači so sicer po zakonodaji EU dovoljeni tudi iz razloga, ker pravila ne zahtevajo testiranja otroških avtosedežev skupin 2 in 3 za bočne trke. Starši po jahačih velikokrat posegajo najprej zaradi znatno nižje cene, lahkosti in enostavne umestitve. Velikokrat so tudi izhod v sili, da je mogoče v manjšem avtu prevažati tri otroke na zadnji klopi.
dezurni@zurnal24.si
Sem vedno za večjo varnost, pri problem je, ker je težko dobit sedeže za malo "močnejše" otroke, pa čeprav stari recimo 10 let, drugo "med čelnim trkom sune daleč naprej, saj ga varnostni pas, ki je prilagojen varovanju odraslih oseb,… ...prikaži več ne more zadržati." je totalna bedarija, ker če pas deluje na odraslega, bo ENAKO tudi na otroka, ker je pas pas, važno pa je, da poteka sicer pravilno seveda. In zato bi raje videl neko neodvisno testiranje ne pa "testiranje" samega prodajalca. Sicer po zdravi pameti, bi vseeno rekel, da ni logike, da jahač tako dobro ščiti pa pred bočnimi udarci, saj sta glava in telo dodatno zaščitena z materialom. Kar pa je bilo testov iz preteklosti se spomnim, da so nekateri imeli katastrofalne rezultate, pa čeprav "pravi":
ojoj kolk enega napora da bi spet dvignili prodajo klasičnih sedežev, ki po podatkih že nekaj let pada