Odbor DZ za finance je za potrditev na plenarni seji pripravil predlog novega zakona o davku na motorna vozila, po katerem osnova za davek ne bo več prodajna cena, pač pa bo pri njegovi odmeri odločilna okoljska komponenta. Za večino vozil se bo davčna obremenitev zmanjšala, kar pa ni naletelo na enotno podporo poslancev.
Z novim zakonom se bo uvedla nova lestvica za odmero davka na motorna vozila, in sicer bo stopnja obdavčitve odvisna od izpustov ogljikovega dioksida, emisijskega standarda euro ter vrste goriva, ki se uporablja za pogon motornega vozila.
"Bolj bodo obremenjena do okolja manj prijazna vozila, za električna in druga motorna vozila brez izpustov pa se davek ne bo plačeval," je povedala državna sekretarka na finančnem ministrstvu Kristina Šteblaj.
Bogati plačujejo davek v tujini
V novem zakonu tudi ne bo več zapisanega dodatnega davka na motorna vozila, ki je bil za vozila s prostornino motorja nad 2,5 litra uveden sredi leta 2012. V koaliciji so tej določbi pritrjevali, saj Slovenci takšna luksuzna vozila pogosto registrirajo v tujini, s tem pa je državni proračun prikrajšan.
"Danes ta davek polni proračune drugih držav," je dejal Marko Pogačnik (SDS) in spomnil na avtomobile višjega cenovnega razreda s tujimi registrskimi oznakami, ki vozijo po slovenskih cestah. Če je davek v neki državi previsok, se potrošnik odloči, da bo izdelek kupil v drugi državi, je dejal in izrazil pričakovanje, da s spremembo zakona tudi avtomobilov s slovaškimi, nemškimi in drugimi tablicami pri nas ne bo več.
Odpustek za bogate
Nasprotno je Miha Kordiš (Levica) predlagane spremembe označil za absurdne. "Novi zakon prinaša nove davčne odpustke za bogate, ki kupujejo potratna in okoljsko škodljiva luksuzna vozila," je opozoril.
Izračunal je, da bo kupec 150.000 evrov vrednega modela avtomobila znamke BMW plačal kar za 41.000 evrov manj davka. "Zakaj bi nekomu, ki ima 150.000 evrov, podarili 40.000 evrov," je vprašal. Po drugi strani se bo davčna obremenitev kupcev 9500 evrov vrednega clia za deset evrov povečala, je opozoril.
V državni proračun se je lani steklo skupaj 45 milijonov evrov davka na motorna vozila in dodatnega davka na motorna vozila skupaj. Zdaj vlada pričakuje, da se bo ta številka zmanjšala za dve tretjini, v letu 2021 na 16 milijonov evrov, je povedala Šteblajeva.
Ukinitev luksuznega davka je zagovarjala z besedami, da je na slovenskih cestah videti veliko število avtomobilov, ki uporabljajo našo infrastrukturo, imajo pa tuje registrske tablice. "Delamo na tem, da bodo registrirana tukaj in se bo davek plačal tukaj," je dejala. Med 96.000 na novo registriranimi avtomobili v letu 2019 je bil denimo dražjih od 150.000 evrov le deset.
Super, važno, da spodbujamo elektrifikacijo. Škoda, da smo zmanjšali subvencije.
Tale mesečnikov umetnik kot kaže ni naredil niti 4 razrede osnovne šole. Zanj je 1+1=3 v senici pa je 1-1=0. Osel ne vidi, da pri plačilu davka drugje izgubiš VSE (cestnina, zavarovanje ..) Ampak bedak ne vidi dlje kot do… ...prikaži več konca svojega nosu. In taki loleki se valjajo v parlamentu in živijo na naš račun..JAO
Dober dan, Moj komentar danes je namenjen ustvarjalcu članka. Majhna sicer zelo pomembna pripomba je na del z izjavo, da bogati registrirajo luksuzne avtomobile v tujini. Ta izjava je na žalost delnoma nepravilna, ker to samo velja za en košček… ...prikaži več slovenskih bogatašev, sicer logična poteza teh samo se zgodba obrne pri tujih bogatih. Veliko ljudi iz Avstrije ter Nemčije si, da registrirati avto v Slovenije zaradi davka. Prosim da to informacijo sami preverite pri državni službi za statistiko. Lp Dea