Sedaj je renault kadjar prišel v Slovenijo tudi uradno, potem ko se je pred meseci "inkognito" že vozil po naših najlepših cestah zaradi snemanja promocijskega materiala.
Renaultov križanec C segmenta sicer v prvi generaciji vozi že od leta 2015, v tem času pa ga je vzelo za svojega 450 tisoč ljudi, kar je v izredno konkurenčnem razredu lep rezultat. Pri znamki ne skrivajo, da je eden glavnih adutov ves ta čas njegov privlačni videz, zato gre tudi razumet, da so vidne novosti kadjarja bolj malenkostne. Vseeno pa jih bo pozorno oko opazilo pri novih prednjih in zadnjih svetilih ter odbijačih.
V notranjosti so posodobljeni sedeži in materiali, nova so stikala klimatizacije in vgrajena zadnja generacija infozabavnega sistema. Kadjar ima po novem ambientalno osvetlitev, kromirane dodatke v notranjosti in nova stikala za dviganje stekel. Z novim paketom opreme black edition, ki je cenovno postavljen povsem na vrh, skušajo loviti za rep premijske križance, saj ima poleg vse ostale opreme še ekskluzivna platišča, oblazinjenje iz alkantare in črn notranji strop.
Na zadnji klopi so novost reže za prezračevanje in dva USB priključka. Praktičnost mu je že doslej šla dobro od rok, o čemer pričajo 472 litrov osnovnega prtljažnika, modularno prilagodljiv prtljažnik in možnost zlaganja sopotnikovega sedeža za prevoz prek 2,5 metra dolgih predmetov.
Kadjar je bogatejši tudi za električno gnano kljuko za prikolice, medtem ko je nekaj priokusa pri asistenčnih sistemih. Teh je sicer veliko, a ta čas najpomembnejšega, samodejnega zaviranja v sili, ni mogoče imeti vgrajenega serijsko, temveč le v doplačljivih paketih, pa še to le pri dveh od štirih nivojih opreme.
Veliko novega pa je pri motorjih, še posebej pri bencinskih hlapih, ki v današnjih časih pridobivajo moment proti dizlu. Tako kot bratranec nissan qashqai je tudi kadjar dobil povsem novi 1,3-litrski turbomotor v dveh različicah moči - s 103 kW in 117 kW. Slednji je povezan z dvosklopčnim menjalnikom. Pri dizlih sta na voljo 85- in 110-kilovatna motorja. Prvega si je mogoče omisliti z dvosklopčnim menjalnikom, drugi pa ima ekskluzivno 4x4 pogon, a le ročni menjalnik.
Cenovno je ostal kadjar približno na istem kot doslej, manjšega pribitka je bila deležna le doslej zelo popularna oprema bose. Uradni cenik starta pri 20.490 evrih, vendar pa vanj ni vključen "serijski" popust v višini 1.500 evrov. Z drugimi ugodnostmi (financiranje ...) je mogoče ceno s cenika spustiti za štiri tisočake.
andrej.leban@zurnal24.si