Avto
2257 ogledov

Porsche patentiral šesttaktni motor z notranjim zgorevanjem!

Porsche logotip volan Porsche
Porsche je predstavil idejo učinkovitega motorja, ki ne bi deloval štiritaktno, ampak še z dvema dodatnima taktoma. Kaj imajo v mislih?

Porsche je patentiral posebno zasnovo bencinskega motorja. Danes praktično vsi avti uporabljajo princip štiritaktnega motorja, pri katerem si med delovanjem v enem ciklu sledijo faze sesanje mešanice, stiskanje mešanica, delo oziroma eksplozija, izločanje izpušnih plinov. V zadnjih 150 letih smo videli določene variacije in dodelave posameznih faz, a princip delovanja je ostal enak in je sčasoma tudi povsem izrinil dvotaktne motorje. 

Inženirji nemške znamke Porsche so zdaj razvili in na pristojnem ameriškem uradu patentirali motor, za katerega opis pravi, da ima "šest individualnih taktov, ki se lahko razdelijo v dve tritaktni zaporedji."

Porsche motor prototip | Avtor: Ameriški patentni urad Ameriški patentni urad

Po pisanju Motor1.com so pri Porscheju med tradicionalni fazi dela in izločanja (3 in 4) dodali še dodatni dve fazi. Prvo zaporedje bi bilo sesanje - stiskanje - delo, drugo pa stiskanje - delo - izpuh. To pomeni, da bi motor deloval na način dvojne eksplozije mešanice v valju. Da bi bilo to mogoče, so pri Porscheju očitno razvili posebno ročično gred, ki se vrti po obroču z dvema koncetričnima krogoma.

Na ta način so spremenili osrednjo točko vrtenja, kar zniža hod bata (spodnjo mrtvo točko) pri dodatnih taktih. Posledično se spremeni tudi kompresija, saj bat ne potuje tako visoko (zgornja mrtva točka) v valju. To pomeni, da ima ta motor dve zgornji in spodnji mrtvi točki.

V ozadju tega kompleksnega pristopa je večja moč ob boljši učinkovitosti. Namesto da bi samo en takt ustvarjal delo, sta pri tem motorju takšna dva takta, zato pride tudi do boljšega (čistejšega) zgorevanja gorivne zmesi, kakršnokoli gorivo bo že uporabljeno.

 Ali gre za eno največjih revolucij pri delovanju motorja z notranjim zgorevanjem, bo pokazal šele čas. Porsche bi moral zdaj patent razviti tako, da bi bil primeren za serijsko proizvodnjo. Če se bo to v resnici zgodilo, se motorju z notranjim zgorevanjem kljub trendu elektrifikacije morda napoveduje nova uspešna era.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.