Po ameriških cestah se fusion (ameriško poimenovanje za mondea) vozi že lep čas, pri nas pa na novega mondea še kar čakamo. Četrta generacija tako na naših cestah vztraja že sedem let.
Leta težko prikriva. Medtem ko imajo preostali Fordovi modeli že dolgo nov hišni videz z značilno masko in žarometi, mondeo razen LED-žarometov veliko novega na pogled nima pokazati.
Znotraj suhoparen, a uporaben
Enako velja za potovalni prostor, kjer čustev ne kaže. Zasnova ni neprivlačna, a je umestitev armaturne plošče taka kot leta 2007. To pomeni tudi veliko trde plastike po vsej potniški kabini, gumbi za upravljanje klimatske naprave pa so plitvi in postavljeni nizko, kar moti voznikov pogled na cesto.
Mondeo je s 4,79 metra dolžine in 1,89 metra širine velik in prostoren avto. Karavanski prtljažnik s 549 litri za deset litrov presega tistega v opel insignii, ko podremo tretjinsko deljivo zadnjo klop, je za zajetnih 1.740 litrov prostora, a je površina ravna šele, ko privzdignemo sedalni del klopi. Klopi v najnovejših karavanih se sicer preprosteje podrejo s potegom na ročico kar v prtljažnem prostoru. Prednost prtljažnika je nizek nakladalni rob, kar bodo znale ceniti predvsem mamice z večjimi vozički, slabši del je drsenje roloja police, ki na plastiki pušča praske.
Družinsko uporabnost in prednost pred konkurenti večajo velike odlagalne površine, predal pred sovoznikom je ogromen in za nameček hlajen, veliko prostora je v predalih vrat, zračnost in preglednost v stran zagotavljajo velike steklene površine.
Voznik ima v primerjavi z modernimi karavani srednjega razreda opravka z velikim številom gumbov in stikal, dobro in udobno se sedi zaradi po višini električno nastavljivega voznikovega sedeža, volan je nastavljiv tako po višini kot dolžini. Vozniku je med vožnjo v pomoč tempomat, ki ga aktivira na volanu in je dobro odziven, obračanje lajšajo parkirna tipala spredaj in zadaj, sedeža spredaj sta ogrevana, prav tako vetrobransko steklo, kar je eden od najbolj priljubljenih zimskih pripomočkov. Za 155 evrov so dodatno zatemnjena stekla (priporočamo družinam z otroki).
Poraba zlahka pod šestimi litri
Pravo vrednost mondeo kaže s pogonskim sklopom z oznako ECO. Do prihoda novega mondea je dvolitrski turbodizel optimalna izbira, kar zadeva minimiziranje stroškov, še posebej ker so mu ob zadnji prenovi zmanjšali izpuste, vzorna je kombinacija vozne dinamike in porabe.
103 kilovati moči na papirju ne obljubljajo pretirane dinamike, a je prav nasprotno. Navora in moči je na pretek že takoj, ko voznik pohodi stopalko za plin, brez težav se kosa z visokimi hitrostmi, pri tem pa je ob dobro preračunanih prestavnih razmerjih ročnega šeststopenjskega menjalnika zelo varčen. Na avtocesti je poraba okoli šest litrov, kombinirana je bila med testom 5,7 litra, na regionalnih cestah računalnik pokaže porabo tudi pod petimi litri. Še impresivnejši je doseg. Na dopust iz Ljubljane do Splita in nazaj boste posodo za gorivo izpraznili le do treh četrtin.
Še en adut, ki je dober argument tudi za flotne kupce karavanov, je 6.600 evrov popusta, ki ga je zastopnik za znamko Ford ponudil pred prihodom novejšega mondea. Karavan z bogato opremo, sicer brez najnovejših asistenčnih sistemov, s popustom stane 23.170 evrov. To je cena, ki konkurenci ne bo všeč. VW passat variant z dvolitrskim turbodizelskim agregatom in enako številčno konjenico na ceniku stane 27.200 evrov, v ceno so vključeni biksenonski prilagodljivi žarometi in vzvratna kamera, opel insignia sports tourer z dvolitrskim turbodizlom s 103 kilovati moči z osnovno opremo (Edition) na ceniku stane 25.460 evrov.
Podatki o vozilu: (Ford mondeo trend 2,0 TDCi 103 kW (140 KM) ECO, karavan)
Motor: turbodizel, 1.997 ccm
Največja moč: 103 kW (140 KM) pri 4.000 vrtljajih
Največji navor: 320 Nm med 1.750 in 2.240 vrtljaji
Zmogljivosti: 205 km/h, pospešek 9,8 sekunde
Poraba na testu: 5,7 litra/100 km, 139 g CO2
Dimenzije v mm (D x Š x V): 4.950 x 1.886 x 1.584, medosna razdalja: 2.850
Cena: od 16.849 evrov (osnovni), 23.170 evrov (testni z dodatki in popustom)