Skoraj vsi avtomobili na zadnjih testih Euro NCAP ponujajo sistem samodejnega zaviranja pri nižjih in tudi višjih hitrostih (AEB), bodisi standardno ali kot doplačilo. Še več, večina ponuja zategovalnike varnostnih pasov z omejevalnikom zatezne sile na zadnjih sedežih, ki prispevajo k boljši oceni Euro NCAP in izboljšujejo varnost potnikov pri čelnem trku. To je tudi odraz tega, da je kar 11 od 15 vozil dobilo najvišjo oceno za varnost – pet zvezdic.
Velika graja za lancio ypsilon
Generalni sekretar pri Euro NCAP Michiel van Ratingen je dejal, da se že kažejo rezultati strožjih ocenjevanj in pogojevanje za dosego najvišje ocene z vgradnjo sistemov AEB v vozila. "Številni prozvajalci so se prilagodili in odzvali našemu pozivu, da je to sistem, ki rešuje življenja. Nekateri sistemi so že zmožni preprečevati trke s pešci in kolesarji, kar bo naslednji korak pri ocenjevanju varnosti na testih Euro NCAP v letu 2016,“ pravi Ratingen.
Njavečji razočaranji tokratnih testov sta BMW Z4 in lancia Y. Pri Euro NCAP so v sporočilu za javnost v povezavi z roadsterjem BMW Z4 zapisali, da je bil športni avtomobil prenovljen sicer že leta 2013, kar je olajševalna okoliščina, vendar pa opozarjajo, da nima danes v vozilih množično razširjenih sistemov za varnost, kot sta sistem AEB in sistem za opozarjanje na nenamerno prečkanje voznega pasu. Zato je prejel zgolj tri zvezdice za varnost.
Pravi polom pa je doživela lancia ypsilon. S strani Euro NCAP je prejela le dve zvezdici za varnost, še bolj zaskbljujoče kot to, da so so za pomanjkljivo označili na področju asistenčnih sistmemov, je to, da so kot slabo ocenili tudi varnost odraslih potnikov. V Bruslju so prepričani, da imajo kupci, ki se za nov avtomobil odločajo na podlagi varnosti, v Evropi veliko boljših izbir.
Če že opravičujete BMW Z4, da je star, potem povejte še da je Lancia še starejša, iz leta 2011.