Skoraj 30 let dolga saga o predoru Markovec je tik pred koncem dobila novo poglavje še glede odločitve Darsa, da bo po novem odseku obalne hitre ceste potrebna vinjeta. Obala je zato skočila v zrak, saj je to zaradi zakonsko nujne brezplačne cestne alternativne pomenilo potop dolgoletnih načrtov o tem, kako bi obstoječo cesto tik ob obali zaprli in območje preuredili za turistično-poslovni namen.
Konec maja je vendarle sledil dogovor med vlado in župani, vlada pa je v četrtek izpolnila svoj del obljube in cesto predala v upravljanje lokalni skupnosti.
A zaradi tega se cestni režim med Izolo in Koprom za zdaj ne bo v ničemer spremenil. Kot so za Žurnal24 pojasnili na občini Izola, namreč obalna cesta ostaja v uporabi, bodo pa na celotnem območju pričeli meriti promet v novem režimu glede dejanske uporabe novega predora, obalne ceste in lokalnih cest prek Markovca.
Na podlagi teh meritev nameravajo nato sprejeti odločitev, ali bodo obalno cesto lahko v celoti zaprli in preuredili. "Letošnjo turistično sezono pa prav gotovo ne bo nikakršnih sprememb," dodajajo.
Če bi obalno cesto vzeli iz uporabe, bi to pomenilo, da je alternativa hitri cesti lokalna cesta prek Markovca, čemur pa že sedaj nasprotujejo tamkajšnji prebivalci.
Raj za rekreativce in kopalce
In kakšne načrte imajo v obalnih občinah, če bo obalna cesta lahko izvzeta iz prometa? Iz prometne povezave bi to postal prostor, "namenjen turistični, kulturni in športno-rekreacijski dejavnosti. Z ukinitvijo ceste bi na tem območju pridobili približno štiri kilometre morske obale, ki bi jo radi namenili razvoju okolju prijaznih turističnih dejavnosti." Napovedujejo plažo, sprehajalno pot, kolesarsko stezo, lokale, prostor za vodne športe in drugo rekreacijo, prireditve ...
andrej.leban@zurnal24.si