Nemški Bild am Sonntag je, sklicujoč se na neimenovane vire, objavil novo bombo v aferi s prikrivanjem škodljivih emisij pri dizelskih motorjih koncerna VW. Tako naj bi ameriški regulatorji odkrili, da 3,0-litrski TDI motor po 22 minutah delovanja prekine s kontrolo emisij, torej je od takrat naprej zrak za takšnim avtom velko bolj zdravju škodljiv, kot bi smel biti. Zakaj 22 minut? Običajni laboratorijski testi za ugotavljanje skladnosti vozil trajajo 20 minut.
Šlo naj bi za tri ločene programske kode, zapisane v računalnik motorja, ki niso nikoli dobili avtorizacije pristojnih oblasti. Za točno kateri tip osumljenega motorja oziroma v katerih modelih in letnikih so ga vgrajevali, ta hip še ni znano.
V ločeni zadevi so oblasti sicer že lani preverjale 3,0-litrski motor pri 85.000 vozilih koncerna, prodanih v ZDA, in ugotovili, da ne delujejo dovolj čisto, a končne odločitve v tistem primeru še ni bilo.
Slabih novic še kar ni konec
Tokratno razkritje bo očitno pustilo največji madež na znamki Audi. Predstavniki znamke imajo za sredo napovedan sestanek z ameriškimi okoljevarstvenimi oblastmi, povzema Automotive News, medtem ko uradne izjave nočejo za zdaj dati niti pri Audiju niti pri ameriški agenciji EPA, ki je pred slabim letom tudi razkrinkala afero z VW-jevim motorjem EA 289.
Samo zaradi te afere bo koncern VW ameriškim lastnikom vozil moral plačati za skoraj 14 milijard evrov odškodnin, pri čemer se je znašel pod hudim plazom kritik, ker lastnikom v Evropi razen vpoklica ni ponudil niti centa.
Audijev 3,0-litrski motor vgrajujejo med drugim v modele audi Q7, porsche cayenne in VW touareq.
dezurni@zurnal24.si
Glede na veličino kriminalitete bi moral VW v prisilni stečaj. Sama mafija jih je.